Flyprat

Go Back   Flyprat > Bilder & foto
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 01-01-2012, 01:43   #1
Polaris
Free Luigi

Default Polaris takker for året som gikk :)

Fikk lyst å dele noen bilder og - men også ord om 2011. Har vært et innholdsrikt år med mange fine flyturer og lite "spotting".

Årets første flytur var et resultat av en telefonsamtale med en litt dårlig spøk, som til slutt viste seg å bli en realitet.... Takket være fantastiske folk på dette forumet, ble årets første tur også på jumpseat i et 737-800 fly hos SAS. En drøm kom i oppfyllelse; full panorama på innflyvninga mot Longyearbyen i et døsig mørketidslys.

Turen gikk deretter til Svea, en grus/is-rullebane midt på Spitsbergen archipelago.

Da fikk jeg også være blant av de første i verden som prøvde den nye Next Generation-versjonen av Dornier 238

Februar gav meg altså 4 flights, Tromsø-Longyearbyen-Svea-Longyearbyen-Tromsø. Deretter ble det ikke noe action før i April, hvor en innbydelse til Barents Sea Conference gav meg og to klassekamerater gratisreise til Hammerfest med Widerøe.

Her representert med en sharp climb rate på tur ut fra Hasvik lufthavn.

I Mai stakk jeg en tur ned til Oslo for å prøve lykken. Gikk ikke så greit, men fikk iallefall en svært fin tur med forumets kompetente Gardermoen-baserte PPL-A pilot Madman

Solnedgang over Oslobyen fra LN-AGM (C172S)

16 Mai flyttet jeg til Longyearbyen for å lære mer om CO2-lagring. Der ble jeg kjent med denne karen, også kallt "Mr.Foxy"

Det ble mye trøing i gamle minner, og skapelse av nye (på tur i fjell og daler i Svalbards fantastiske natur)

På tur tilbake til Norge fra Svalbard var man jammen så heldig å få sitte i cockpit igjen - og drøm nr2 ble oppfyllt. Vi fløy low level helt til det ikke var land igjen under oss (altså på godt norsk lå vi på ca 9000 fot fra takeoff til sydspissen av Spitsbergen) - noe som gav en Svalbard-sightseeing fra lufta jeg aldri har opplevd sidestykke til!

Sommern gikk til kontorjobbing, med et lite avbrekk i en tysk schværing som kom på besøk
Polaris is offline   Reply With Quote

Posting Rules