![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
Join Date: Dec 2009
Posts: 26
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]()
Vel, min mening på dette er at å reise langt med et "lite" fly er et personlig komfortspørsmål. Som 194 cm høy er det godt å ha litt albuerom, og det får jeg bare på "store" fly, Det er godt å kunne gå litt rundt uten å forstyrre folk, og stå bak i gally å prate litt med crewet. Eller om man ikke er på harry-budsjett, sitte i eco+ eller bedre.
![]() Og så er det noe med følelsen å fly med en WB. Da skal jeg reise langt vekk! ![]()
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,309
|
![]()
Forskjellen mellom setene på en 737 og KLMs nye config med 10 seter i bredden på 777 er vel ikke spesielt mye forskjellig vel?
Jeg tror vel helst at de fleste av oss ser for oss widebody når vi skal reise langt frem for en narrowbody. Kan det ligge noe her? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,645
|
![]()
Hadde en tur med SK MD80 igår og fikk igjen en påminnelse om hvor mye stillere den er enn en B737, selv når man sitter et godt stykke bak i flyet. Synd de forsvinner etterhvert. Er også kjekt å sitte på en av toseterne til venstre. For meg så virket det også som om MDen er stillere bak enn F70/100.
På lengre flighter foretrekker jeg klart widebodies, om ikke annet pga romfølelsen og lavere støynivå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,286
|
![]()
Er ikke widebodies også mer stabile i lufta ifht turbulens?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2011
Location: Sandvika
Posts: 317
|
![]()
Det kommer ann på turbulensen det , men det er ett klart større antall passasjerer / crew skades av turbulens ombord i widebody i long haul trafikk , contra short haul med narrow body..
Det skyldes nok at long haul rutene ofte flyr i litt mer "turbulens utsatte" ruter , inn / ut av jet strømmer , samt risken for cat ( clear air turbulence) Men om feks en 747 og en 737 samtidig fløy inn i samme turbulens ville den normalt merkes bedre i 737 en... Last edited by Oslop; 27-12-2011 at 20:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Långflygning med narrowbody är inget nytt. Sterling Airways flög CPH-HKT med 727-200, Transwede ARN-FLL med MD-83, Conair flög ARN-CUN med A320.
Det bekvämaste flygplanet jag personligen åkt interkont i är Airbus A380. Den var så tyst i kabinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,585
|
![]()
DC-8 og 707 er også narrowbodies .....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2011
Location: Sandvika
Posts: 317
|
![]()
Værste jeg har fløyet var osl-cun med 330 til premiair wide body or not , tom kveg har bedre krav hva transport angår enn hva så var tilfelle... derfor var det min siste long haul flight med charter..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]()
Tror ikke jeg har lest makan til sprøyt om narrowbodies vs widebodies siden forrige gang det ble diskutert her på forumet!
![]() Men viktigst er setet, benplass og armslag. Last edited by RWY 24; 27-12-2011 at 23:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Det er sikkert ikke så mye som "slår" midtsetet på 5-seter'en i en DC10...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]()
Satt på rad 20 i en av DYs -800 i våres fra TOS til OSL, og det var helt grei plass. Merket ikke noe forskjell mht. plass på rad 20 og rad 4 (tre dager før).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Långt fram i DC-9/MD-80/90/B-717 är oslagbart. Väldigt tyst men samtidigt en skön "flygkänsla" Jag väljer alltid SK MD-80 framför SK B737/A32X när det är möjligt.
Däremot åker jag gärna längst bak i en Widebody TriJet ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,585
|
![]()
Enig der. Hadde mitt 'kontor' bakerst i Tristaren ved et par anledninger, og det var forbausende rolig bak der. Jumboen, til sammenligning, slenger med hekken som en Mustang på vinterføre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Star Alliance only.
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
|
![]()
Spanair flyr A321 fra LPA til Tromsø. 7 timers flytur..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,520
|
![]()
Hvis jeg har valget mellom 6,5 timer i en av DYs 738 eller en japansk 747D så velger jeg helt klart 738 fra DY til tross for at det er narrow body.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,286
|
![]()
Ja men du veit... der det er vilje er det håp. Eller hva man nå sier
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2011
Location: Sandvika
Posts: 317
|
![]()
Jeg hadde iallefall tenkt meg om både en og to ganger før jeg hadde satt meg ombord på flyvninger fra LPA til nordnorge om vinteren.
Ene å alene pga usikkerheten hva vær og mangel på altn. Godt exempel er spanair maskina som landet i Bodø for noen år tilbake , som etter litt holding landet med under 1000 kg igjen på tanken. Hva om den hadde vært stengt lengre ( noe som ofte skjer ) lurer fælt på hvilket altn han hadde tenkt å gå til da ! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner) | FlyHi | Flyforum | 380 | 08-11-2012 17:48 |
Småprat - litt av hvert om SK og DY (splittet fra "hva koster...") | LN-KGL | Småprat | 8 | 21-05-2011 20:38 |
Hvorfor (ikke) fly med FR (splittet fra "Jomfrutur til Alicante") | Lamox | Flyforum | 76 | 14-06-2009 09:13 |