![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Danmark. De skal nok ikke forvente at ansætte crew i Danmark og så forvente at de er irsk baseret, som de har gjort mange andre steder. Den køber man ikke i DK...så det bliver da spændende at se om de nye crew bliver dansk lønnet eller irsk lønnet. På irsk løn kan de nok ikke klare sig i DK Hilsen Ole Last edited by Discus; 06-12-2011 at 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Jeg håper videre virkelig at fagforeningene i Danmark ikke har anledning til å diktere hvilke bedrifter som skal få lov til å operere i Danmark, så lenge det er snakk om lovlige operasjoner. Men etter hva man hører om danske fagforeninger så er det nok ikke usannsynlig at deres makt er noe større enn man kanskje skulle ønske. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er det rejsende publikum helt sikkert ikke enige i, da 99,9% af den helt sikkert ikke har nogen baggrundsviden om hvordan tingene foregår i selskabet. Det kan man heller ikke forvente eller forlange at de har.
Myndigheder og fagforeninger burde derimod have denne viden og tage affære. Noget jeg har større tillid til sker i Danmark end i mange andre lande. Skattemyndighederne i Danmark er ganske aggressive med at beskatte når man arbejder med base i Danmark. Der har vel netop fornyligt været en sag med SAS-ansatte, der var bosat i Frankrig og arbejdede med base i CPH, som blev tvunget til at betale skat i Danmark fordi det var her de arbejde. Reglerne er dog lidt komplicerede, da der er nogle dobbeltbeskatningsaftaler at tage hensyn til. Som udgangspunkt er man dog skattepligtig i Danmark, hvis man arbejder og bor i landet. Bor man i et andet land, men arbejder i Danmark kan der i nogle tilfælde være andre regler. Desuden er fagforeningerne også meget aggressive når det gælder at sikre ansatte, der arbejder i Danmark - danske løn- og ansættelsesvilkår. Bliver spændende at følge hvad der sker. Det ville overraske mig meget hvis ikke fagforeningerne vil gå meget langt for at sikre at vilkårene svarer til hvad der er normalt i Danmark - hvilket vel egentligt kun er rimeligt. Der er trods alt stor forskel på at have base i Danmark og så flyve ind/ud fra andre lande.
Founder /Editor: FinalCall travel Last edited by FlyHi; 06-12-2011 at 15:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er jo ikke fagforeningerne i DK der bestemmer, men fagforeningerne i DK har altså nogle regler og overenskomster som ARBEJDSGIVERNE skal leve op....Der er jo helt faste og faglige regler som ALLE skal leve op til.
Det er jo her MoL kommer ind i billedet, idet han IKKE ønsker at leve op til disse regler. Han ønsker sine egne skatteregler, og det er der ingen der skal blande sig i. Desværre viser der sig så det billede, som mange tror, at det er FAGFORENINGERNE som bestemmer hvem der flyver hvor...DET ER DET IKKE. Det eneste foreningerne forlanger, er at der leves op til det nu engang fastsatte regelsæt. Derfor vil jeg hermed mane den historie, som mange i Norge åbenbart har så svært ved at slippe... Igen...det er kun fagforeningens pligt at sørge for at overenskomster indgås og overholdes...intet andet. Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
I Frankrig mente myndigheder vel at hvis man var baseret i Frankrig, så skulle man også betale skat der, men Ryanair lukkede så bare basen i tide, så de undgik denne sag, som vil være en bombe under deres forretningsmodel i hele Europa. http://www.france24.com/en/20101014-...and-employment
Founder /Editor: FinalCall travel Last edited by FlyHi; 06-12-2011 at 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Hvorefter MoL vil stille sig op og skrige "forfølgelse" og at man ikke ønsker omsætning og job i området, for det jo kun FR som kan tilføre dette. Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Og her lidt mere om sagen:
Quote:
Quote:
Jeg håber at man i DK vil køre en sag på det, så vi en gang for alle kan få afklaret forholdene omkring denne type ansættelser og få folk til at betale skat der hvor de nu engang arbejder og bor iht. reglerne. Men da der aldrig er faldet dom i FR's tilfælde har de fået lov til at fortsætte deres tvivlsomme ansættelsesforhold. Det ville være godt for alle at få afklaret reglerne omkring dette - istedet for at myndighederne lukker øjnene for hvor mange penge de mister i skatteindtægter - til skade for os alle.
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Hva angår skatteforholdene så er de nok kreative, men så vidt meg bekjent er det ingen rettsavgjørelser som forteller oss at det de driver med er ulovlig. Skatteforholdene er nok helt sikkert ikke så rett frem, all den tid det er snakk om ansatte i et selskap i Irland som betaler lønnen, kanskje dels bosatt i land A, samt at man jobber i hele Europa (det er mao ikke det samme som en som jobber i et handlingselskap hvor arbeidsoppgavene er nokså veldefinert i forhold til sted). Det er nok riktig at man som utgangpunkt er skattepliktig til det stedet man er bosatt og utfører sitt arbeid, men de flygende utfører vel sitt arbeid "all over the place" så jeg vet ikke hvordan dette behandles rent skattemessig. Betyr f.eks. avgjørelsen FlyHi viser til at SAS ansatte som bor i Norge, men flyr ut fra basen i CPH skal skatte til Danmark? Det høres merkelig ut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Nå kjenner jeg ikke den saken i detalj, men var dette snakk om French domestic operations eller var det europeiske flygninger? Om det var French domestic så vil jeg tro at saken stiller seg litt anderledes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Så nej det er ikke ALLE der SKAL leve op til de aftaler. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Tilbage til topic...du kan altså ikke være stationeret i BLL som , måske dansk, også betale skat i Irland.... Skatten skal betales i DK,,,og her tror jeg ikke lige at andet end danske lønninger forslår... Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
PÅ samme måde med besætningerne. En besætning fra eksempelvis en udestation eksempelvis kan slinges indenom BLL på en sen ankomst eksempelvis 2350 med hvile i BLL til afgang næste morgen til samme sted. Dermed skal du ikke betale hotel og besætningen vil ikke være skattepligtig i DK hvis de bor i eksempelvis BIshop Stortford (uden for STN). Med lidt kreativ crewplanlægning kan man sagtens komme uden om at skulle ansætte besætninger på dansk overenskomst. Mht mekanikere ved jeg ikke hvad FR normalt gør - men der er jo i forvejen mekanikere med 737-800 rating i BLL (eksempelvis dem der servicerer Primera) så dem kan de jo leje sig til. Så reelt tror jeg ikke vi kommer til at se RyanAir ansatte i BLL. Reelt når RyanAir skriver "sustaining up 800 job" så er det jo netop IKKE RyanAir jobs der er tale om, men om afledte jobs. Man kan sige meget om RyanAir, men dumme er de ikke - jeg er ret sikker på, at de har regnet ud hvordan de kommer uden om den 5.statsmagt i DK (fagforeningerne) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Front section flyer
|
![]()
Står litt om Ryanair i denne artikkelen fra Moss Avis i en annen tråd.
http://www.moss-avis.no/nyheter/na-f...kott-1.6629196 Der kan man lese : Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
lyder som en rimelig betragtning.
I Danmark har vi jo pt en højt profileret sag om en borger med bopæl i København hver weekend, der arbejder i Zurich mandag -torsdag - der IKKE er skattepligtig i Danmark, selvom hans "livsinteresser" i den grad må siges at være i Danmark. Set i det lys kan en borger bsat i eksempelvis England der måtte opholde sig en nat eller to om måneden i Danmark naturligvis heller ikke være skattepligtig her. Lighed for loven - hvad enten man er gift med statsministeren eller steward for MOL! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Newcomer
|
![]()
Så vidt jeg er orienteret skal man kun betale skat et sted i EU, hvis man som Ryanair pilot betaler skat i Irland, mener jeg kun at DK kan kræve den forskel der måtte være, hvilket jo bliver lige fedt. Blev det ikke besluttet for en del år siden at flyvende personel skulle betale skat hvor firmaet var etableret ? Jeg mener den regel kom fordi SKAT ville forhindre SAS piloter i a søge skattely i Frankrig. Hvis det stadig er tilfældet, så skal Ryanairpiloter jo betale i Dublin hvor firmaet er !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
-eggs |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Om streik, fagforeninger og ulemper for passasjerene i luftfarten (splittet) | Northrider | Småprat | 116 | 08-04-2013 13:51 |
Hvilke lounger har man tilgang til når man reiser med TG, LH osv? (splittet) | Bizflyer | Reiseforum | 7 | 10-05-2012 15:40 |
Betaler RYANAIR og ansatte skatt ? | tiemand | Flyforum | 45 | 15-12-2010 20:48 |
Norwegian åpner for danske og svenske helter på halene | Desk pilot | Flyforum | 53 | 25-08-2009 16:12 |
Hva betaler Ryanair egentlig for en 738 .. ?? | LN-MOW | Flyforum | 5 | 23-04-2005 20:00 |