![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]() http://www.boarding.no/art.asp?id=19365 - Det kom vel ikke som noe sjokk at det kom fra den kanten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvis man tenker etter så er det noe fornuft i forslaget. Å leie inn flygeledere utenlands fra vil selvsagt kunne løse mannskapsmangelen på kort sikt (2-3 år) inntil man får utdannet flere flygeledere her. Det hele må jo selvsagt baseres på to ting: At ikke forbundet eller Avinor stikker kjepper i hjulene og at det settes i gang utdannelse umiddelbart.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg tilbrakte 6 uker i kontrolltårnet på en flyplass i et EU land sist vinter.........
.....la meg si det slik: EU land er IKKE noen garranti for at de hacker jobben! Man skulle tro at man ville klare å ordne recovery av to F-16 uten hjelp/psykisk støtte når det var de eneste 2 flyene som beveget seg i flyplassens luftrom den dagen, men nei....... Mange land som har en bra utdannelse seff, men Icao level 3 i både engelsk og norsk blir vel ett krav. Sandberg burde krabbe tilbake under steinen sin, i denne saken, som i alle andre han åpner kjeften i! ![]()
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er fortsatt opp til piloten om han vil snakke norsk eller engelsk i Norge.
Nå er det bare seilflygere og microflygere av de jeg har opplevd som insisterer på å bruke norsk innimellom. Og btw.....alt LTT regelverk er på norsk! Alle land jeg kjenner til i Europa krever minst level 3 i landets språk for ansettelse av flygeledere. Unntaket er upper sektorer på noen ACC. (Og btw, engelsk er ett av flere icao språk)
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nok et eksempel på at politikere åpner kjeften...
![]() Joda, man kan ta inn flygeledere fra utlandet. De må kunne norsk muntlig og skriftlig. De må læres opp. Jeg vil tippe at en "hvilkensomelst" erfaren flygeleder fra et forholdvis vestlig land med rette bakgrunnen ville trenge ca ett års opplæring ved en større enhet... Polakker, Estere, Russere, Ungarere, Rumenere... come on. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
...det maa jo vaere mye lettere aa bytte ut et stk. Randi Flesland med noe annet som kommer drivende i fra BI....enn aa bytte ut 100+ flygeledere
![]()
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
At noen som viser så stor kunskapsmangel kan være leder for Trafikk og kommunikasjons- komiteen på Stortinget er jo ganske utrolig.
Hilsen, Laurenz |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
På tide jeg får stemmerett je å! Hilsen, Laurenz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Deler av Frp har altid vært populistisk, ikke noe å gjøre med det!
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Braathen inn på det norske markedet. | catocontrol | Flyforum | 29 | 25-09-2013 19:33 |
FRP vil selge staten ut av SAS | MartinL | Flyforum | 54 | 11-08-2008 16:05 |
Frp vil legge ned 25 flyplasser | Jack | Flyforum | 34 | 25-05-2008 08:16 |
Blue 1 og Estonian inn på Norske ruter | memphis_belle | Flyforum | 18 | 13-06-2006 14:14 |
Vil lage norske jagerfly | Trety | Flyforum | 2 | 15-05-2006 13:02 |