![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Siden det er litt lotteri for hvilke bookingklasser man havner i med LH/SK-kombinasjon, kanskje vi skulle forsøke å nøste opp litt?
Grunnen til initiativet er at jeg har en LH-flight operated av SK i bookingklasse G, og da er jo spørsmålet om det blir G eller noe annet. Har folket konkrete verifiserte eksempler så fyr gjerne løs så kan jeg sette opp en tabell. Code:
LH -> SK-op EB-opptj dato verif. G --> Q 100% juli 2011 (EU-segment) Q --> W 25% juli 2011 Ellers: LH-Q/V -> LO-metall: Q/V (juli 2011)
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 31-07-2011 at 07:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Om det har noe å si, så samler eg bonus i M&M.
Siden februar 2010 har jeg hatt 23 SK operated LH-flights. 18 av desse har vært i klasse U og 5 i klasse E.(alt sammen intraeuropeisk) Jeg har tjent poeng fra klasse E-T-Q-H-M & O. Det eneste systematiske jeg har funnet i dette , er at mellom tyskland og CPH får jeg alltid 100% opptjening(750 miles), mens resten får jeg 25%(125 miles) Ved nermere ettersyn gir bookingklasse U opptjening i klasse T, Og E i klasse O. Men mellom CPH og tyskland får jeg alt mulig. Last edited by Doll; 08-07-2011 at 21:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Alt jeg har å bidra med her er to turer i E-klasse som begge ble registrert som E-klasse hos Eurobonus. De aller fleste turene mine med LH blir registrert i Aeroplan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tidligere erfaringer gjelder noedvendigvis ikke lenger, ettersom LH-group har foretatt en omfattende harmonisering av bookingklasser fra 1. juli 2011.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Så lenge den samme klassen hos de to selskapene gir noenlunde lik opptjening i poeng, spiller det vel uansett ingen rolle. Last edited by FlightDeck; 11-07-2011 at 08:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
CO/UA har endret ting også fra 1.juli.
M, H, Q. V, K, G , U gir 100%. U opp fra 50 %. W, S gir 100% i Europa W, S, L 50 % utenfor Europa |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Og da snakker du LH eller SK?
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Auda mitt upresise innlegg, mener LH.. Har ikke sett på SK...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Har mottatt mail fra LH om at jeg er booket i "G", mens på "My booking" står det "Q" på en SK-operated LH-flightnumber, ender vel på en annen bokstav, da. Så vil tiden vise om det er 100% eller 25% opptjening man ender med.
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
http://www.united.com/page/article/0...-with-partners |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fløy nettopp to segmenter med SK på LH Q-billett. Poengene kom ut i W-klasse, så her virker det som det har skjedd justeringer i negativ retning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
LH G-klasse -> SK-operated Q-klasse (bekreftet 17.7)
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Beklager om dumt spm:
LH codeshare S på SK operating, hvilken SK klasse gir det? Blir mildt sagt forvirra av dette ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ikke noe dumt spørsmål, bortsett fra erfaring kan man kan ikke vite hvilken klasse hos SK en LH codeshare mappes mot. Jeg formoder at ditt eksempel er snakk om et europeisk segment, da blir det slik:
LH codeshare S mappes mot SK operating K (25%) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Så her er det viktig å havne på lh metall da Lh s i Europa gir 100% i eb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vet ikke hvor relevant det er for tråden, men LH V og Q med LO som operating gir begge 100% hos EB (bekreftet etter 1. juli). Fikk også på ny bekreftet at LH Q nå kun gir 25% (W) på SK-flighter (innen Europa).
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Codeshare med Luxair | sk931 | Småprat | 5 | 30-10-2017 22:26 |
SAS og Luxair med codeshare | Someone | Flyforum | 1 | 27-03-2017 14:10 |
SAS codeshare med Thai | cbcb | Reiseforum | 5 | 21-02-2014 03:59 |