Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 03-04-2013, 21:09   #1
cbcb
ScanFlyer Blue

SAS SAS codeshare med Thai

Hei

Skal ha besøk av ei fra Thailand og ser på Thai sine hjemmesider at jeg ikke kan kjøpe billetten til henne med mitt kredittkort, da dette må fremvises ved innsjekk. Nå ser jeg at Sas selger billetter med Thai sitt fly med codeshare. Noen som vet om Sas da har egen innsjekk slik jeg kan unngå denne problematikken?
cbcb is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2013, 21:11   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Sas codeshare med Thai

Du sjekker inn med det selskapet du skal fly med
Old 03-04-2013, 21:52   #3
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Kjøp billetten på Orkide eller annet sted, så slipper du problemet.
Det er bare for billetter kjøpt på Thai sine hjemmesider som gjør at du må vise frem kredittkortet.

Et annet alternativ er at du sender fotokopi av kreditkortet til frøkna som hun kan vise frem. Bør gå greit det.

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2013, 12:37   #4
torasle
Newcomer

Thai Re: Sas codeshare med Thai

I 2010 kjøpte jeg en bilett på Thai sine nettsider for min kone som reiste alene fra Manila via Bangkok til Oslo. Den gang måtte jeg fylle ut et skjema som lå på Thai sine nettsider. Dette sendte jeg på e-post til Thai sitt reservasjonskontor i Bangkok sammen med kopi av mitt pass og kredittkort. Etter 2 dager fikk jeg en bekreftelse på at min kone kunne reise uten å vise frem betalingskortet ved innsjekk. Reisen gikk da uten problemer og min kone fikk ingen spørsmål om dette.

Men når jeg nå prøvde å finne det same skjemaet på Thai sine nettsider, så ser det ut for at prosedyrene er endret, og at det kreves at eieren av betalingskortet må møte personlig på et av Thai sine bilettkontor:
http://www.thaiair.com/booking/non_pax_traveler.html

Dersom du har mulighet til å stikke innom kontoret i Oslo vil det kunne løse problemet. Hvis ikke, så er nok løsningen å kjøpe bilettene et annet sted enn thai sine egne nettsider.

Når jeg sjekket dette i 2010 mener jeg å huske at de fleste flyselskap fra Asia og Midtøsten hadde omtrent same praksis rundt dette, mens de europeiske ikke er så strenge. Men du bør uansett sjekke direkte med det aktuelle flyselskapet for å være sikker. Jeg ville ikke ta sjansen på at det går bra bare med å sende en fotokopi av kredittkortet til henne.
torasle is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2013, 15:29   #5
cbcb
ScanFlyer Blue

Takk for svar

Jeg ringte til Thai i Norge og de sa at de aksepterte kopi av kredittkort+pass + det utfylte skjemaet som ligger på thai sine sider tilsendt på e-post (siden de bare har kontor i Oslo). Deretter skulle de sende meg en bekreftelse på at ting var ok som hun kunne ha med seg på innsjekk.
cbcb is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2014, 03:59   #6
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Default Re: SAS codeshare med Thai

Er SAS codeshare med Thai avviklet?

Finner ingen annen reiserute enn via Beijing på SAS nettsider etter at direkteruten stopper i slutten av mars.

Posting Rules