![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
SAS er utilfreds med at et selskab i Chapter 11 kan ekspandere på den måde de gør - selv bliver SAS ramt af dette når Delta i Maj 2006 åbner ATL-CPH.
Bliver spændende om SAS bliver berørt af denne rute og i så fald om de vil gøre nogen modtræk. Mere om sagen fra standby.dk: http://www.standby.dk/4435.0.html?&t...ash=0090082180 Samt fra flygtorget.se: Delta agerar smaklöst anser SAS
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
"Å nei, vi får konkuranse.. buhu.. " ?
Virker mer som om SAS har funnet en ting å klage på.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,321
|
![]()
Kanskje ikke så sort/hvitt... Synes at SAS har et poeng - selv om deres partnere i Star Alliance har gjort akkurat det samme tidligere...og da klaget man vel ikke! Men det gjør ikke Deltas ekspansjon mer renhårig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Dette er ting SAS må regne med. Det virker som at selskapene må ekspandere for å tjene penger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Det er jo litt ironisk at man konsekvent hører enkelte i US kritisere Europa pga. statlig støtte som gjør konkurranse uholdbar. Så jeg ser absolutt poenget til SAS i denne saken.. Men så er vel ikke gresset særlig grønnere på andre siden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
For de Europeiske selskapene har det vel hvert klar dere selv, eller legg dere ned for å dø , muligens med unntak av det Statlige Italienske Flyveselskap ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,406
|
![]()
Bu-huu ... slemme Delta tar over sandkassen !!
![]() Ch. 11 eller ikke .. Delta gjoer det samme som selskapene som IKKE er i Ch. 11 ... de legger om ruteopplegget sitt til mer loennsomme ruter ... er det galt? Hvorfor skal ikke DL kunne aapne CPH naar AA aapner Newcastle eller CO aapner Koeln? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Enig med SAS og ikke minst andre selskap som er frustrerte (Virgin)
Hvordan i al verden kan man konkurrere på en fair måte om selskaper med konkursbeskyttelse som ekspanderer? Jeg er 100% enig Men så er jo diskusjonen om bevaring av arbeidsplasser osv, og da stiller jo saken seg litt i et annet lys. Men som flere her sier, krefter på sutring burde heller benyttes til å tenke nytt slik at det neste gang (og det er på tide) er det SAS som kommer i forkjøpet!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Jo jeg tror det er slikt det er ment, men i et marked hvor enkelte operatører tjener penger og andre egentlig ikke har økonomi til å drive må det jo være frustrerende at selskaper som egentlig skulle vært konkurs fortsatt kan ekspandere.
Se på Virgin som vil lansere i USA, men beskyttede selskaper som egentlig ville gjort plass for nye, opptar de markedet for andre selv om de ikke er økonomisk levedyktige! Jeg skal være forsiktig med å si hva som er riktig, men jeg synes det enkelt kan beskrives som om jeg med min utdannelse ikke kommer inn på arbeidsmarkedet fordi alle sjefer har ansatt sine sønner (uten den riktige kompetansen) og akter å la de være der selv om de ikke er kvalifisert til jobben. Nå mener jeg ikke at NW og Delta ikke er kvalifiserte, men jeg prøver bare å beskrive hvordan jeg tolker det hele!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,321
|
![]()
Chapter 11 er vel amerikanernes svar på statsstøtte...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Lasse L har et poeng - og det er ikke bare SAS som er ute og "sutrer", Sir Richard er forbanna også, med rette! Chapter 11 er en vederstyggelighet som gjør at selskaper som burde vært lagt ned of rlengst kan fortsette å ture frem som før, og "dumpe" seter i nye markeder - som Europa. Chapter 11 er egentlig en god tanke, men når US Airways gikk rett fra en Ch.11 reorganisering inn i en ny, og UA har vært i Chapter 11 i et par år (er det ikke to år nå?) lukter det misbruk lang vei.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS: Klar til ny ekspansion | jefi99 | Flyforum | 33 | 30-07-2011 10:00 |
Ryanair kritiserer SAS og BA | C130 | Flyforum | 64 | 17-07-2010 16:44 |
Delta planlægger ekspansion i Norden | jlb | Flyforum | 36 | 18-03-2007 22:38 |
SAS Braathens kritiserer Avinor | X-BU | Flyforum | 23 | 16-11-2005 11:07 |
SAS-kaptein kritiserer sikkerhetsparanoiaen | TOS | Flyforum | 27 | 17-01-2005 07:52 |