![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det kan se ut til at det blir annonsert nyansettelser i SAS (piloter) i løpet av kvelden. Følg med på SAS' hjemmeside www.sasgroup.net.
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Postet nå ...
http://www.sasgroup.net/SASGROUP_CAR..._Vacancies.asp |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Free Luigi
|
![]()
Frist 01JUN2012 - hva er opplegget da? Flere runder ansettelser?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det var på tide og definitivt lenge side sist! Å få noen inn på bunn vil jo også bidra positivt til gjennomsnittlønnen og dermed redusere CASM
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
critical mind
|
![]() Quote:
Flott at SAS ansetter folk igjen. Det er vel en av de mest tydelige signaler at ting gar bedre na. Bra ogsa for disse som star ferdig na eller neste ar. Jo mere selskaper ansetter, jo bedre blir betingelser siden de selskaper ma krangle om de beste hoder. Men en kikk pa oversikten viser ogsa at de fleste stillinger er utlyst hos WF, og det viser hvem er penge-maskinen i konsernet... ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
|
![]()
Men SAS fornekter seg ikke. SASflightops.com, som det refereres til, har vel ligget nede en stund ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ser også de spør etter vandelsattest, men dette er det vel ikke mulig å fremskaffe uten å ha et skriv e.l fra de som krever det? Dette er i hvert fall min erfaring fra tidligere. Noen som vet mer om dette?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vandelsattest kan skaffes fra politiet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Fra politi.no: "... I søknaden må du opplyse om kvifor du treng attesten, og du må leggje ved stadfesting frå arbeidsgjevar eller andre som har bede deg leggje fram politiattest..." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
|
![]()
Det er bare å vise annonsen ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
NorFlyer Front Row
|
![]()
Det er heller ikke verre enn å skrive at du trenger den i jobbsøker-sammenheng, så har da jeg fått den tilsendt til meg selv tidligere. Null stress, så lenge du har en plausibel forklaring.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, jeg ville ha lagt ved en utskrift av annonsen. Men jeg tviler på at politiet er særlig glad for å skulle sende ut attester til alle som søker på slike stillinger. I andre yrker er det etter min erfaring vanlig å kreve attest først etter et intervju, hvis man fortsatt er aktuell..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg synes det er litt spesielt at de ikke kan vente med å kreve attest før etter et eventuelt intervju. Forstår det som at man er nødt til å søke i eget Politidistrikt, hvilket for meg er Oslo. De har om dagen ca 1 mnd behandlingstid på politiattester...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Med den søknadsfristen burde vel det holde?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Om man vil ha jobb som flyver i SAS snur man seg sikkert ganske kjapt.
Har selv fått politiattest nesten på dagen, etter at jeg sa at den måtte være med i en jobbsøknad. No problem, og fikk med en lykke til på kjøpet :-))) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Politi er relativt greie i forhold til forskriften--min amerikanske bilforsikring krever "driving record" som forsikringsselskapet tolker til politiattest fordi jeg for tiden bruker norsk førerkort--det tar vel en to ukers tid fra Oslo Polititidistrikt og er null problem. Husk at man også kan fakse søknad om politiattest også.
(Og ellers er jeg enig om at det er litt spesielt å be om dette til søknaden; det må vel gjøres på nytt senere eventuelt for at LT skal få tilsendt det direkte...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kan ikke en eller annen moderator flytte det om omhandler nye pilotstillinger i SAS til denne tråden, og så kan diskusjonen om vilkår og ansettelser i kabinen gå sin gang på tråden om "SAS søker igjen flyvende personell"?
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Plutselig var søknadsfristen kortet ned med et år, så man får visst raske på..
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS søker igjen etter flyvende personell | FlightDeck | Flyforum | 34 | 24-01-2012 22:18 |
MyTravel søker etter piloter til OSL-basen: | Blackhawk | Flyforum | 7 | 07-05-2007 16:14 |
Hvorfor søker SAS Danmark kontinuerlig etter Cabin Crew? | ice | Flyforum | 13 | 28-02-2007 21:04 |
Norwegian søker etter piloter | DY | Flyforum | 16 | 16-08-2005 19:46 |