Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-05-2007, 01:20   #1
Blackhawk
ScanFlyer Molded

Blackhawk's Avatar

Default MyTravel søker etter piloter til OSL-basen:

http://jobb.boarding.no/ kan man nå
lese at MyTravel i Norden, søker etter piloter for OSL-basen (gjerne med A320-erfaring som det står).

Vi søker for øyeblikket et antall piloter – gjerne med A320 erfaring – til basering i OSL.

Hvis dette er av interesse og du i tillegg oppfyller våre søknadskrav, ber vi deg utfylle og sende et cockpit søknadsskjema.

Din søknad skal være oss i hende senest den 14 mai 2007.

Mer info også her:

Ledige stillinger for piloter hos MyTravel...
Old 07-05-2007, 08:09   #2
Airbus 330
ScanFlyer Dusty

Airbus 330's Avatar

Default Re: MyTravel søker etter piloter til OSL-basen:

Jøsses, kan vi vente oss MyTravel A320 maskiner på OSL nå eller?

Airbus 330.
Airbus 330 is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2007, 13:58   #3
Blackhawk
ScanFlyer Molded

Blackhawk's Avatar

Ja det lurte jeg på også, hadde jo vært spennende nok det! Har kanskje noe med, at Saga Solreiser forsvinner til høsten - og at det dermed blir behov for ytterligere kapasitet - siden det er Ving som blir igjen. En A320 ble tidl. kuttet fra ARN-basen, og flere ble overflødige der - så dette blir spennende..
Old 07-05-2007, 14:01   #4
Jens W
ScanFlyer Crusty

Men A320 og A321 (og til en viss grad kanskje også A330?) er vel like i den spisse enden?
A320 er vel sakte men sikkert på vei ut, så piloter til de er vel litt rart å søke etter?
Jens W is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2007, 14:31   #5
Airbus 330
ScanFlyer Dusty

Airbus 330's Avatar

Saga Solreiser har frem til idag, delt fly med Ving. Altså flyd samme MyTravel som før.

Airbus 330.
Airbus 330 is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2007, 14:41   #6
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty

Om jeg ikke har bommet helt, så er type-rating på A320/A321 HELT like da cockpit'en er helt lik, så tipper de blir å fly A321'ene jeg

Old 07-05-2007, 15:03   #7
Blackhawk
ScanFlyer Molded

Blackhawk's Avatar

Ja at pilotene kan brukes på tvers av flytypene A319/A319/A320/A321/A330 osv. er det ingen tvil om, men siden det sto spesifikt "A320" fikk det i alle fall meg til å reagere litt, ellers kunne det like enkelt stått "Airbus erfaring" eller "A320-serien" eller lignende.

Er også klar over at Saga/Ving har hatt samme eier, det er jo en del av grunnen - til at de nå til slutt sløyfer Saga Solreiser-navnet - siden de like gjerne kan slå sammen alt i "ett". Dog trodde jeg muligens, at dette uansett ville føre til noe økning - siden Saga har litt andre destinasjoner osv. enn Ving, og at dermed Saga muligens ikke delte 100% likt flyprogram med Ving - mulig jeg tar feil her..

Uansett skal MyTravel bl.a. ha en A321 fast stasjonert på Sørlandet i sommer (som vanlig), så er vel uansett mer sannsynelig at hvis det kommer flere DK-fly til OSL - så blir det A321.
Old 07-05-2007, 16:14   #8
Jens W
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally posted by Blackhawk

Ja at pilotene kan brukes på tvers av flytypene A319/A319/A320/A321/A330 osv. er det ingen tvil om, men siden det sto spesifikt "A320" fikk det i alle fall meg til å reagere litt, ellers kunne det like enkelt stått "Airbus erfaring" eller "A320-serien" eller lignende.

Er også klar over at Saga/Ving har hatt samme eier, det er jo en del av grunnen - til at de nå til slutt sløyfer Saga Solreiser-navnet - siden de like gjerne kan slå sammen alt i "ett". Dog trodde jeg muligens, at dette uansett ville føre til noe økning - siden Saga har litt andre destinasjoner osv. enn Ving, og at dermed Saga muligens ikke delte 100% likt flyprogram med Ving - mulig jeg tar feil her..

Uansett skal MyTravel bl.a. ha en A321 fast stasjonert på Sørlandet i sommer (som vanlig), så er vel uansett mer sannsynelig at hvis det kommer flere DK-fly til OSL - så blir det A321.
*gjesp* på tide at chartermannen våkner til kanskje?

Stemmer bra at Ving og Saga ikke har hatt helt like charterprogram tidligere år, og dermed også ulikt behov for flyvninger. Fom sommersesongen som starter i disse dager, så ser det dog ut som om det meste av Sagaprogrammet allerede er overført til Ving. Det skal dog nevnes at det ikke bare er selskapene i MyTravel (Ving, Saga, Gulliver og hvilke selskaper det nå er..) som samarbeider om flyvninger, men at det også går på tvers av selskapene/gruppene. F.eks. så selger både Ving og Apollo seter på mange av de samme flyvningene ut i fra TRD i sommer. (VAR og CHQ bl.a., 2 x 330 i uka, hurra!)

Til syvende og sist så tror jeg nedleggelsen av Saga får liten eller ingen betydning for antall flyvninger / seter, men at det blir markedet som bestemmer. (Men jeg er langt i fra noen blåruss eller ekspert på området...)

My $.02
Jens W is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules