![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]() ![]() På http://jobb.boarding.no/ kan man nå lese at MyTravel i Norden, søker etter piloter for OSL-basen (gjerne med A320-erfaring som det står). Vi søker for øyeblikket et antall piloter – gjerne med A320 erfaring – til basering i OSL. Hvis dette er av interesse og du i tillegg oppfyller våre søknadskrav, ber vi deg utfylle og sende et cockpit søknadsskjema. Din søknad skal være oss i hende senest den 14 mai 2007. Mer info også her: Ledige stillinger for piloter hos MyTravel...
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jøsses, kan vi vente oss MyTravel A320 maskiner på OSL nå eller?
Airbus 330. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja det lurte jeg på også, hadde jo vært spennende nok det! Har kanskje noe med, at Saga Solreiser forsvinner til høsten - og at det dermed blir behov for ytterligere kapasitet - siden det er Ving som blir igjen. En A320 ble tidl. kuttet fra ARN-basen, og flere ble overflødige der - så dette blir spennende..
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Men A320 og A321 (og til en viss grad kanskje også A330?) er vel like i den spisse enden?
A320 er vel sakte men sikkert på vei ut, så piloter til de er vel litt rart å søke etter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Saga Solreiser har frem til idag, delt fly med Ving. Altså flyd samme MyTravel som før.
Airbus 330. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Om jeg ikke har bommet helt, så er type-rating på A320/A321 HELT like da cockpit'en er helt lik, så tipper de blir å fly A321'ene jeg
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja at pilotene kan brukes på tvers av flytypene A319/A319/A320/A321/A330 osv. er det ingen tvil om, men siden det sto spesifikt "A320" fikk det i alle fall meg til å reagere litt, ellers kunne det like enkelt stått "Airbus erfaring" eller "A320-serien" eller lignende.
Er også klar over at Saga/Ving har hatt samme eier, det er jo en del av grunnen - til at de nå til slutt sløyfer Saga Solreiser-navnet - siden de like gjerne kan slå sammen alt i "ett". Dog trodde jeg muligens, at dette uansett ville føre til noe økning - siden Saga har litt andre destinasjoner osv. enn Ving, og at dermed Saga muligens ikke delte 100% likt flyprogram med Ving - mulig jeg tar feil her.. Uansett skal MyTravel bl.a. ha en A321 fast stasjonert på Sørlandet i sommer (som vanlig), så er vel uansett mer sannsynelig at hvis det kommer flere DK-fly til OSL - så blir det A321.
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Stemmer bra at Ving og Saga ikke har hatt helt like charterprogram tidligere år, og dermed også ulikt behov for flyvninger. Fom sommersesongen som starter i disse dager, så ser det dog ut som om det meste av Sagaprogrammet allerede er overført til Ving. Det skal dog nevnes at det ikke bare er selskapene i MyTravel (Ving, Saga, Gulliver og hvilke selskaper det nå er..) som samarbeider om flyvninger, men at det også går på tvers av selskapene/gruppene. F.eks. så selger både Ving og Apollo seter på mange av de samme flyvningene ut i fra TRD i sommer. (VAR og CHQ bl.a., 2 x 330 i uka, hurra!) Til syvende og sist så tror jeg nedleggelsen av Saga får liten eller ingen betydning for antall flyvninger / seter, men at det blir markedet som bestemmer. (Men jeg er langt i fra noen blåruss eller ekspert på området...) My $.02 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian søker Cabin Crew til TRD basen | LTH | Flyforum | 10 | 24-11-2011 20:03 |
SAS søker igjen etter piloter | Jumper G5 | Flyforum | 25 | 21-06-2011 21:10 |
Her søker de piloter... | Tally-Ho | Flyforum | 23 | 01-07-2009 14:19 |
Norwegian søker etter piloter | DY | Flyforum | 16 | 16-08-2005 19:46 |
MyTravel søker kabinpersonale for sommer'n 05 | Blubird | Flyforum | 0 | 19-01-2005 12:45 |