![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Dec 2006
Posts: 8
|
![]()
Noen som vet hvorfor SAS i Danmark kontinuerlig søker etter Cabin Crew?
Her i Norge er det vel lenge siden SAS Braathens tok inn faste ansatte!? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
|
![]()
Cabin Crew blir eldre for hver dag, det er ikke mange 25 åringer å se
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
|
![]() Quote:
![]() Jan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]() Quote:
Vel, SAS Danmark søker pr. i dag kun etter kabinansatte innenfor "tilkaldelseskorpset", man jobber altså som "vikar/ekstrahjelp". Dette er verken fulltid eller deltid selvsagt, den siste tiden - er det kun CC innenfor denne kategorien som blir rekruttert. Årsaken til at de har forlenget søknadsfristene to ganger, er fordi det har vært mangel på såkallte "tilfredstillende kandidater". Søknader har det vært plenty av, men mange har fallt bort i løpet av rekrutteringsprosessen. De har dog også ansatt kabinansatte på fulltid, men et mye mindre antall (naturlig nok) enn hva de trenger til "vikar poolen". SAS Braathens har riktignok ikke rekruttert kabinansatte på en god stund, men de rekrutterte etter såkallte "supervikarer" (i November 2006) - som tilsvarte deltids-stillinger på opp mot ca. 30% stilling (uten noe garanti for økning i stillingsandel osv.). Skal etterhvert begynne i full stilling som kabinansatt i SAS Danmark selv, gleder meg spesiellt til de første 6 mnd. er unnagjort i SAS DK... ![]()
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banned
Join Date: Feb 2005
Posts: 381
|
![]()
Dette må være midt i blinken for meg.
Søknad er sendt! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Mech på dagtid og flyvertinne i helgene?
![]()
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
DY Tech - du er en allsidig mann, hehe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Må jo være en helt glimrende kombinasjon. Teknisk flyvertinne.
![]()
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Posts: 121
|
![]()
Et poeng er : det var en voldsom rekruttering i SAS i 1975/76/77. Om du har 30 år og er 55 --ja da er det økonomisk ugunstig IKKE og gå i førtidspensjon. dette p g a
en tilleggspensjon en får via fagforeningens fond. STOR avgang m a o.:lightbulb |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
Dog skal det nevnes; at det ikke er like "gunstig" å jobbe som vikar kontra fulltid (av flere årsaker). Man skal bl.a. være svært heldig, dersom man noen få måneder jobber såpass mye (innenfor tilkaldelseskorpset) - at man har rett til å kunne hente ut ID-billetter. Slik slipper man å tenke på, dersom man er fulltidsansatt.
Går rykter om at SAS Sverige etterhvert også skal ansette CA, og det er vel forsåvidt på tide muligens - må vel begynne å bli en stund siden sist nå (hvis jeg ikke tar helt feil). Ellers har det vært mye rekruttering av kabinansatte blant mange selskap, noen er: TUIfly Nordic (kun for vintersesong 07/08), Primera Air/JetX, Sterling, Norwegian, FlyMe, FlyNordic (via proffice), FlyExcellent. Dette er selskaper som rekrutterer nå/har rekruttert nylig, i tillegg har bl.a. MyTravel Airways og Novair rekruttert for sesong-kontrakt (6-8mnd. osv) slik som TUIfly Nordic gjør nå.
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 166
|
![]() Quote:
Hmpf.... og så da??? ![]() Hvordan var det forresten med cockpit - hadde de passert overgangsalderen også...? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Hehe, må si meg litt enig med Cabincruiser. Det er da flott med modne og glade mennesker som fortsatt har glimtet i øyet i behold. Akkurat DET har ikke noe med alder å gjøre. Jeg fløy en flight med NZ for et år siden mellom AKL og LAX hvor samtlige av crewet var nærmere 60 enn 50, og det var en av de bedre flighter jeg har hatt.
Det blir helt feil å bare fokusere på alder og gjøre dette synonymt med service. Men, det at SAS DK søker etter mer folk er nok et utslag av naturlig avgang og økt trafikk |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS søker cabin crew til resurspoolen SVG og TRD | SAS-Steward | Småprat | 2 | 17-02-2011 23:14 |
Widerøe søker cabin crew | TCAS | Flyforum | 11 | 29-02-2008 20:39 |
WF søker cabin crew | CK | Flyforum | 0 | 19-04-2005 07:37 |