![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2011
Location: Stavanger
Posts: 648
|
![]()
Lurer på om noen av dere vet hvilke fly SAS brukte mellom SVG og OSL i 1999? Kun DC-9 eller ble MD-80 og B737 brukt også?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Posts: 294
|
![]()
Det er mulig SAS hadde noen DC-9 igjen i 1999, men jeg tviler. 737 kom vel til SAS omtrent ved de tider, men var ikke vanlig. Så jeg setter mitt bet på MD-80 som SAS hadde flusst av på den tiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,586
|
![]()
Siste DC-9-tur var 7. januar 2002, så de var fortsatt aktive. Men det gikk nok mest i MD'er. Det tok vel litt tid før det ble 737 på norsk innenriks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo
Posts: 644
|
![]()
Noen som vet når det ble vanlig med SAS 737 innenriks, og når ble det slutt med MD'er??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 4,062
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
Min siste aktive tur med DC-9, var faktisk KRS-OSL, i 2002. Så den ble brukt på inneriks frem til slutten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
SAS' første 737-600-maskiner kom i 1998, men disse ble kanskje ikke brukt på norsk innenriks med det første? Tror også at det var mye T-haler på den tiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
Jeg pleide å ta OSL-SVG ca kl 20:30 rundt år 2000, den gikk fast med DC-9-41. MD80 på norsk innenriks forsvant vel for 6-7 år siden? Tiden flyr! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2011
Location: Stavanger
Posts: 648
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2011
Location: Stavanger
Posts: 648
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,586
|
![]()
De er helt feil. Registreringene har ingenting med hvor flyene blir brukt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Svenskene hadde noen 737 på midten av 90-tallet, men ble de noen gang brukt i Norge?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,462
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,586
|
![]()
De gikk en slinge ARN-OSL-MAN og tilbake om dagen. Det var alltid 'gøy' da de i en periode hadde en 'eksprimentell' businessklasse med konvertible seter. Så på FBU måtte den alltid endres fra største til minste mulige C-klasse eller omvendt på et kort bakkestopp. På OSL-ARN var det max C og til/fra MAN temmelig beskjedent, så det var stress ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Høstens eventyr, the ultimate Boeing717-tour: SVG-OSL-HEL-ARN-SVG | oskarflekkefjord | TripReports | 17 | 26-10-2015 09:17 |
Trip report SVG-OSL-LIS-OSL-SVG | sirpjalle | TripReports | 15 | 23-08-2011 13:49 |
SVG-OSL-TOS BOO-OSL-SVG | andreas97sas | TripReports | 17 | 14-07-2010 21:05 |
OSL 1999 | CebPac | Bilder & foto | 14 | 30-08-2009 19:04 |