![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei MERK DET SKAL STÅ TOS IKKE TRD !!
Var på Hurtigrutetur igjenn. ( Faren min jobber der ) Her er en trip Report fra turen. LEG 1 17. Juni SVG-OSL LN-KKV Sete 24B Ja, vi var på Sola i god tid pga vekterstreiken. Vi sjekket inn og jeg fikk sete 24B. Det var min mor og min bror og meg som skulle reise. Når vi hadde fått bagasjelappen og festa den på kofferten leverte vi den inn i en skranke der de skanner den inn og sender den videre til GRD.Kofferten min veide 17,46 kilo. Vi sto litt i kø i sikkerhetskontrollen før vi kom igjennom. Det peip ikke på meg eller de to andre. Når vi kom inn på avgangsområdet gikk jeg og kjøpte meg en baconpølse på narvesen. Og så gikk ned til den nye terminalen og der hadde de malt om det hvite lekeflyet til et NAX fly. Gik opp igjenn og satte meg for å vente. Og 35 minutter før avgang kom LN-KKV trillende inn til Gate 18. Jeg så raskt alle som skal sitte fra rad 13 og bak skal bruke den bakerste ingangen. Jeg sto nesten først i køen, og boarding startet 25m inutter før avgang. Jeg gikk ikke ut og inn bak men foran.Jeg ville legge igjenn ett cocpitbesøk. Jeg spurte om klapp men kapteinen sa at det var bare for ansatte eller venner av crew og liknende. Jeg gikk videre bakover, og fant sete 24B. Vi pushet og taxet til rullebane 36. ![]() Her taxer vi ut på rullebane 36. Vi brukete ikke så mye bane før vi rotata. ![]() Enda ett bilde. Ingen som sto på plattformen på Sola som jeg kunne se. Vi fløy over Stavanger sentrum og svinga inn mot ruta vår til OSL. Vi nådde raskt crusehøyden. På vei oppover slukket dette skiltet ![]() Og vi kunne strekke på beina litt . Det var litt turbulens eller var det ikke noe unormalt. Altså helt normal flytur over fjellet. Vi fikk ikke servert noe på denne flighten. Og etter kort til på cruise begynte vi skate men sikker og gå nedover mot OSL.Det var litt turbulens på vei nedover mot OSL. Når vi svinga innover mot OSL så jeg et SAS fly som skulle lande etter oss som tok en litt stor sving inn for landing. Det ble en litt hard landing, og her er et bilde ![]() Vi taxet av rullebanen og vi fant vår gate. Når dørene åpne og vi gikk ut måtte jeg legge igjenn enda ett cocpitbesøk. Da måtte min bror være fotograf.OG her er to bilder fra cocpit ![]() Meg som kaptein ![]() Autopiloten Pga byttting av flight ble det to seperate flight og vi måtte sjekke inn på nytt. Og min mor var frustert om vi nådde flyet pga vekterstreiken. Jeg var bestemt for og sikre meg en flymodell. Derfor sjekka vi inn til TOS og så kjøpte jeg en flymodell til 500 kroner. Last edited by andreas97sas; 14-07-2010 at 11:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
LEG 2
OSL-TOS LN-NON 30A 17 Juni Vi kom oss igjennom sikkerhetskontrollen på få minutter grunnet veldi lite kø på OSL denne Torsdagen. Vi gikk og kjøpte oss et smørbrød i ei sjappe på OSL. Etter jeg hadde spist opp smørbrødet mitt gikk jeg rundt og kikka. Det var et rekesmørbrød med Cola jeg hadde. Jeg tok noen bilder som allerede ligge her på forumet. Jeg satt meg ved gate 5 minutter før avgang, Flyet kom og jeg stilte meg opp fordi jeg skulel være den første ombord men den gang ei. Jeg skulle gå inn foran denne gang også men det gikk ikke. Det var ei sur kjerring som sto og sjekket hvilket sete du hadde og sa hvor vi skulle gå. Jeg kom meg ombord bak i flyet og fant sete 30A. Vi var veldi tidlige ombord så vi satt og venta 10 minutter før vi begynte og pushe. ![]() Her har vi akkuratt satt flap 5 og stoppet pushback.Vitaxa til 19L for take off. Det ble en fin take off, og vi svingte til venste og satt kursen mot Tromsø. Jeg kjøpte meg en cola og sandwich. ![]() Det safetycardet lå ikke der når jeg hadde forlatt flyet. Vi startet nedstigning og landa fra nord her er et bilde under landing ![]() NÅr vi landa i TOS gikk vi og henta bagasjen og tok flybussen til Hurtigruteterminalen. Der lå MS Lofoten og venta. Neste rappport kommer om noen timer. Håper du likte denne rapporten og legger igjenn en kommentar . |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Se der ja, denne var ryddigere og hadde mye mindre feil enn den forrige rapporten din. Bra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Virgin
|
![]()
Se der du! Denne var jo skikkelig oversiktlig og fin. Her viser du tydelig at du har tatt til deg rådene våre. Det er sånn det skal være! Fine bilder også - relevante og klare.
Men du: Det er ikke lov å stjele safety card. Spør heller personalet om de har et ekstra du kan få. Sier de nei, lar du det ligge. Det er en grunn til at det heter "safety" card. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
For all del, hvis du tok safety cardet. Ikke si det i rapporten. Og det er heller ikke lov, spør istedenfor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
SUPERT!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Se her ja
![]() Mye bedre enn den forrige. Noen små skrivefeil, men denne var hvertfall mye mer "lesbar" enn den forrige, takket være oppdeling i avsnitt, og også bra bruk av bilder. Bra, dette ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
God rapport og klar forbedring ift sidst
![]() Kom endelig med flere næste gang ![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Uansett, når CC tar safteycheck etter ankomst TOS og ser det mangler s-card på 30A er det ikke verdens største sak å spore opp vedkommende.
Det har vært saker der folk har stjålet med seg setebelter, og tro meg når jeg sier at disse ble stoppet lenge etter de forlot flyet ![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Bra, det går raskt framover......
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyspotter på SVG
|
![]()
Det var jo bra...
Mye bedre en den forrige ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Flott rapport og ryddig skrevet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kjempeflott og ryddig rapport, Andreas!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Du har forbedret deg ! Kjempebra jobba, likte den veldig godt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takke , ja jeg STJAL det virkeli
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Du er klar over at det er strengt forbudt? De sikkerhetskortene er en del av flyets sikkerhetsutstyr, og de er like viktige som setebeltet du har på deg, og som redningsvesten du helst vil ha på deg om du må evakuere på vannet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Free Luigi
|
![]()
Jeez, guten har blitt fortalt det førtimillioner ganger i tråden allerede. Leave it, få en dresskledd myndig mann til å fortelle han det "IRL", så setter det seg nok bedre
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SVG-OSL-TOS med NAX ? | andreas97sas | Reiseforum | 3 | 24-05-2010 15:53 |
TOS-OSL-SVG med NAX | LN-KRF | TripReports | 5 | 08-09-2008 11:45 |
SVG-OSL-TOS med SAS | LN-KRF | TripReports | 3 | 07-09-2008 23:48 |