Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 14-07-2010, 11:08   #1
andreas97sas
ScanFlyer Silver

Norwegian SVG-OSL-TOS BOO-OSL-SVG

Hei MERK DET SKAL STÅ TOS IKKE TRD !!

Var på Hurtigrutetur igjenn. ( Faren min jobber der )

Her er en trip Report fra turen.

LEG 1

17. Juni
SVG-OSL
LN-KKV
Sete 24B

Ja, vi var på Sola i god tid pga vekterstreiken. Vi sjekket inn og jeg fikk sete 24B. Det var min mor og min bror og meg som skulle reise. Når vi hadde fått bagasjelappen og festa den på kofferten leverte vi den inn i en skranke der de skanner den inn og sender den videre til GRD.Kofferten min veide 17,46 kilo. Vi sto litt i kø i sikkerhetskontrollen før vi kom igjennom. Det peip ikke på meg eller de to andre. Når vi kom inn på avgangsområdet gikk jeg og kjøpte meg en baconpølse på narvesen. Og så gikk ned til den nye terminalen og der hadde de malt om det hvite lekeflyet til et NAX fly. Gik opp igjenn og satte meg for å vente.

Og 35 minutter før avgang kom LN-KKV trillende inn til Gate 18. Jeg så raskt alle som skal sitte fra rad 13 og bak skal bruke den bakerste ingangen. Jeg sto nesten først i køen, og boarding startet 25m inutter før avgang. Jeg gikk ikke ut og inn bak men foran.Jeg ville legge igjenn ett cocpitbesøk. Jeg spurte om klapp men kapteinen sa at det var bare for ansatte eller venner av crew og liknende. Jeg gikk videre bakover, og fant sete 24B. Vi pushet og taxet til rullebane 36.

Her taxer vi ut på rullebane 36.

Vi brukete ikke så mye bane før vi rotata.

Enda ett bilde. Ingen som sto på plattformen på Sola som jeg kunne se. Vi fløy over Stavanger sentrum og svinga inn mot ruta vår til OSL. Vi nådde raskt crusehøyden.

På vei oppover slukket dette skiltet

Og vi kunne strekke på beina litt .
Det var litt turbulens eller var det ikke noe unormalt. Altså helt normal flytur over fjellet. Vi fikk ikke servert noe på denne flighten.
Og etter kort til på cruise begynte vi skate men sikker og gå nedover mot OSL.Det var litt turbulens på vei nedover mot OSL. Når vi svinga innover mot OSL så jeg et SAS fly som skulle lande etter oss som tok en litt stor sving inn for landing.
Det ble en litt hard landing, og her er et bilde

Vi taxet av rullebanen og vi fant vår gate. Når dørene åpne og vi gikk ut måtte jeg legge igjenn enda ett cocpitbesøk. Da måtte min bror være fotograf.OG her er to bilder fra cocpit

Meg som kaptein

Autopiloten
Pga byttting av flight ble det to seperate flight og vi måtte sjekke inn på nytt. Og min mor var frustert om vi nådde flyet pga vekterstreiken. Jeg var bestemt for og sikre meg en flymodell. Derfor sjekka vi inn til TOS og så kjøpte jeg en flymodell til 500 kroner.

Last edited by andreas97sas; 14-07-2010 at 11:12.
andreas97sas is offline   Reply With Quote

Posting Rules