![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,128
|
![]()
På´n igjen, har såvidt kommet meg over "FBU-jubileet" i forhold til arkivkassa, og går nå tilbake til vanlig serie.
Dagens godbit (i egne øyne ![]() Så jeg spør ikke om hvor dette er... Men: 1) "Hvem" er det som kommer ? (dvs hvilket selskap og fly ) 2) Når var dette ? (det var et ekstremt gråvær den dagen, derfor det dårlige lyset) 3) Hva slags flygning, eller hvorfor kom den ? Vet det selv, men må jo gjøre noe for den flyhistoriske forskningen ![]()
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Islandsk reg. Flyet er 737-200. Jeg har ingen formening om dette, siden jeg sikkert var en guttepjokk på den tiden bildet er tatt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
Posts: n/a
|
![]()
Hmm...Er ikke dette "gamle" LN-SUA da...737-205C....Senere til Air Atlanta.Her må det vel være kanskje for LH Cargo på FBU ???
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,582
|
![]()
Maskinen var subleaset fra Air Atlanta til German Cargo (som LH Cargo het paa den tiden) fra 1990-93 .. mistenker at dette bildet er fra 1991/92 hvor maskinen floey for Finnair Cargo noen maaneder. Siden den ikke har titler, altsaa .... bare gul hale ..
.. og selvfoelgelig er dette c/n 20458 -- ex LN-SUA. Flyr naa i Malaysia for Transmile i DHL-farger. Foroevrig ikke verst dokumentert paa A.net. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,416
|
![]()
Utrolig hva noen vet... Denne har jeg ikke sett - selv om jeg jobbet på Fornebu i denne perioden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Se der, ja - hadde faktisk glemt at den hadde gul hale til å begynne med. En velkjent morgenankomst for oss som drev med frakt på den tiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,128
|
![]()
Dere har så rett, så rett
![]() Bildet er tatt noen få minutter etter kl 07:00 (når flyplassen åpnet) søndag 4.august 1991. Det skjedde ingenting annet på rullebanen den neste timen, så godt jeg rakk den ![]() Jeg forventet utfra beskjeden jeg hadde fått fra en med inside information at det kom en annen som var hvit med Finnair titler, men denne gledet jo desto mer! På den tiden het selskapet Atlanta Icelandic Air Transport, men fra 1993 av mer kjent som Air Atlanta. Det var altså Finnair Cargo som kom, fra Helsinki, og jeg lurer på om den ikke fortsatte til Stansted, stemmer det Falcon? Det var vel bare denne sesongen denne ruta opererte. Jeg har lurt fælt på hvorfor halen var så gul, men det må vel henge sammen med German Cargo som dere sier. Spørsmålet er da, hadde den på denne tiden hatt German Cargo farger, eller var det tenkt at den skulle få de? Har noen sett bilder av den i GC skjema ? Men det er altså den opprinnelige Halvdan Svarte LN-SUA, ikke til å forveksle med den neste som ble levert ny i 1986. Den første var den eneste B737 BU hadde med Cargo mulighet. Før den kom hadde de brukt en konvertibel DC-6, LN-SUI. Det som for min del gjorde det ekstra morsomt at jeg fikk tatt landingen, var at LN-SUA var flyet jeg fløy da jeg første gang fikk fly jetfly i 1973, på sommerferie med BU fra TRD til BOO med kveldsavgang slik at vi så sola komme opp i vest før vi landet. Da ligger 2 bilder av denne på innflyging til kjente databaser, håper de kan glede noen.
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,582
|
![]() Quote:
Er ikke sikker paa STN ... tror den gikk til Heathrow, faktisk ... men det er mulig jeg tar feil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,128
|
![]() Quote:
Og jeg tror du har rett mht LHR. Jeg skulle egentlig ha skrevet at jeg mente å huske at den gikk videre til London, og så tenkte jeg at da var det vel STN, men AY brukte nok LHR, ja.
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,128
|
![]() Quote:
hfr andre poster om emnet her
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DYKK I ARKIVET | SK917 | Bilder & foto | 10 | 19-03-2012 23:30 |
Dykk i "arkivet". | Olebno | Flyforum | 8 | 10-02-2006 22:31 |
Ukas dykk i arkivet | Fellowship | Flyforum | 9 | 04-10-2005 11:56 |
Ukas dykk i arkivet | Fellowship | Flyforum | 5 | 27-09-2005 00:27 |
Ukas dykk i arkivet | Fellowship | Flyforum | 7 | 18-09-2005 11:22 |