![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Med takk for sist til DC-8-63
![]() Fra første gang jeg var på Kastrup som passasjer, har jeg gleden av å vise frem nyscannet versjon av et av de første bildene jeg lastet opp til Airpics. Denne gang rett fra original-diaset. Kanskje den mest behagelige turen jeg noen gang har hatt, var med dette flyet som vi boardet vel en time etter at bildet ble tatt, som SK 771 til Tel Aviv. Eneste gang jeg har fløyet DC-8, en fornøyelse fra A til Å. Skikkelig motlysbilde, der jeg sto i B-piren for å ta denne som sto parkert ytterst utefonr C-piren. Vi ble ekstra sikkerhetskontrollert (like grundig som alle blir nå) og ventet i "kjelleren" før vi ble busset ut til flyet. Bildet har ikke Airliners.net standard, dvs de liker ikke motlysbilder. OK, alternativet var: 1) prøv å komme på solsiden av flyet, bli arrestert og glem hele turen. 2) Reis til Flyvegrillen og ta avgangen derfra, men da er det vanskelig å komme med samme flighten... 3) Ikke ta noe bilde. Glem det!; ..motlys skaper stemning, mener nå jeg ![]() Flyet er OY-KTG, "Torodd Viking" c/n 46093, en DC-8-63PF bygget for Eastern Airlines, levert som N8758 6/11-1969. Kjøpt av SAS 11/3-1973, og i bruk bl.a. 3 perioder i Scanair til december 1989 da den ble solgt som N790AL. Bygget om til frakter og tatt i bruk av Challenge Air Cargo. Har fløyet som N816AX hos Airborne Express siden 1991. Fortsatt i bruk, tor jeg... Reuploaded til Airpics, og på innflyging til Jetliners... Enjoy!
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Et meget hyggelig gjensyn, det var ogsaa hyggelig aa treffe deg Fellowship! Dessverre tar det litt tid aa svare, den rolige fredagen jeg hadde forestillt meg le svaert saa hektisk, min sjef har faatt store familie problemer, og jeg maatte steppe inn paa kort varsel....saa det blir en svaert hektisk uke, med baade flytting pluss dobbelt jobb! Da varmer bilder av DC-8 i alle former og fasonger.....selv er jeg ogsaa svak for motlys, selvom LN-MOW og Airliners ikke liker det....motlys er en utfordring !!
![]() |
#4 |
Flyklapper
|
![]()
Ja, motlys er en utfordring ....
Men jo eldre og sjeldnere motivet er, jo viktigere er det at bildet blir bevart. Selv om hans screenere ikke lever opp til det, var det en av Johan's tidlige maalsetninger aa faa inn bilder med historisk verdi i basen. Vil tro at en melding til hans 'appeleringsemail' ved evt. avslag vil faa bildet inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flott motiv! Det første 6-åringen sa da hun pekte på bildet var; -"Åååå se..., en bil!!" (Her har jeg et stykke jobb å gjøre tror jeg...)
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hyggelig at noen så bilen
![]() Poenget mitt med omtalen av motlys ovenfor, var f.o.fr. at de kan gi et spennede resultat. Men de er vanskelige å ta, og krever en bevisst satsing på korrigering av blender og lukkertid. Jeg mener ikke at bildet er et perfekt skudd, men er glad for at det falt i smak. Jetphotos har avvist det med begrunnelse som følger: Reason(s) for Rejection: - Obstructing Objects/Foreground Clutter - Bad Quality Ikke så uventet, og Airliners.net er det ingen grunn til å prøve seg på denne gang. Men de som liker det, kan finne det hos Airpics, og det synes jeg er bra.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DYKK I ARKIVET | SK917 | Bilder & foto | 10 | 19-03-2012 23:30 |
Dykk i "arkivet". | Olebno | Flyforum | 8 | 10-02-2006 22:31 |
Ukas dykk i arkivet | Fellowship | Flyhistorisk forum | 9 | 17-10-2005 14:16 |
Ukas dykk i arkivet | Fellowship | Flyforum | 9 | 04-10-2005 11:56 |
Ukas dykk i arkivet | Fellowship | Flyforum | 7 | 18-09-2005 11:22 |