![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]()
230 opsiges - 180 i administrationen, 50 blandt mekanikerne
Ved et pressemøde i formiddags med administrerende direktør for Sterling, Almar Örn Hilmarsson, og kommunikationsdirektør Niels Brix kom det frem, at det endelige antal opsigelser nu er 230 fordelt med 180 i administrationen og 50 mekanikere. Der er dog endnu ikke sat navne på opsigelserne. Sterling overtager de indgåede overenskomster med Maersk Air personalet, men de vil senere blive opsagt. ”I en fusion som denne, hvor der uundgåeligt vil være dobbeltfunktioner, er det vigtigt for os, at der ydes en ordentlig støtte til de medarbejdere, der som følge af sammenlægningen bliver ramt af afskedigelser”, siger Almar Örn Hilmarsson. ”Det har været afgørende for Sterling i udvælgelsen af de nye medarbejdere, at det har været de bedst egnede, der blev valgt. Det hele er blevet afviklet i en god og venlig atmosfære i samarbejde med medarbejderrepræsentanterne” siger Niels Brix. I den forbindelse har Sterling og A.P. Møller udpeget AS 3 Outplacement til at rådgive den enkelte medarbejder, uanset hvor opsigelsen rammer. Parterne er enige om at dele omkostningerne ligeligt, og det anslås, at de nærmer sig et tocifret millionbeløb. ”De oprindelige rutenet bevares indtil videre og indgåede aftaler respekteres ligeledes. Selvfølgelig vil vi nok lægge ruter sammen, hvor vi flyver ”wing to wing”, fortsætter Almar Örn Hilmarsson. Som Stand By skrev i morgennyhederne, udloddes 150.000 billetter til spotpris for at fejre begivenheden, og allerede nu meldes der om en overvældende interesse for de billige billetter. Det forventes ikke, at den nye fusion ender året med et positivt resultat, for som det siges, der er utrolige omkostninger forbundet med sådan en fusion. Ledelsen regner først med at være helt på plads om 18 måneder. ”Vi skal blive ved med at vokse, og tilbyde billige billetter, og det er ikke udelukket, at vi vil købe yderligere op” fortsætter Almar Örn Hilmarsson.” Der er et stort marked i Skandinavien, som vil sikre os en større andel af, og der ligge også mange muligheder i Europa for den nye fusion”. Sterling kom i dag ikke ind på planer om oversøiske ruter. Sterling har allerede indgået aftaler med VIA Gruppen i Norge, og det er planen, at produktet også skal afsættes via agentnettet i resten af Skandinavien. Den nye fusion får til huse i de tidligere Maersk Air kontorer i lufthavnen. Kilde standby.dk |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
Mere fra standby.dk
http://www.standby.dk/4435.0.html?&t...ash=5b3e989ce0 Om ruterne udtaler Almar Örn Hilmarsson følgende: ”De oprindelige rutenet bevares indtil videre og indgåede aftaler respekteres ligeledes. Selvfølgelig vil vi nok lægge ruter sammen, hvor vi flyver ”wing to wing”, fortsætter Almar Örn Hilmarsson."
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]()
Uddybning fra takeoff.nu
230 fyres efter Sterling opslugte Maersk Air Sammenbragte Sterling og Maersk Air ”vil allerede få overskud på driften næste år,” siger Sterlings adm. direktør, Almar Örn Hilmarsson. Men 230 af de 1.900 ansatte skal forlade Sterling – det giver besparelse på ca. 60 millioner kr. Maersk Airs salgs- og marketingsdirektør, Anne von Glasow, har forladt Maersk Air. Det triste er at 180 ansatte i Sterling og Maersk Airs administration samt 50 i de to selskabers tekniske afdelinger skal afskediges for at rationalisere. På et pressemøde onsdag ville hverken Almar Örn Hilmarsson eller Sterlings nytilkomne kommunikationsdirektør Niels Brix give et bud på den besparelse – men hvis der sættes en gennemsnitlig månedsløn på 25.000 kr. bliver det 57,5 mio. kr. om året. Den nok mest kendte Maersk Air-ansatte i forhold til rejsebranchen, salgs- og marketingsdirektør Anne von Glasow, er ikke med i det nye Sterling og fratrådte derfor i går. ”Det er som et regeringsskifte fra Blå til Rød. Når man skifter fra Blå til Rød, bliver der ikke plads til de officielle ”talsmand” fra blå, så det var ikke nogen overraskelse. Jeg overvejer nogle jobtilbud,” sagde juristen Anne von Glasow onsdag til Take Off. På pressemødet understregede Hilmarsson og Brix, at trods de omfattende fyringer – hver ottende ansat – bliver ingen afdelinger udraderet, men f.eks. lagt sammen med andre. Før fyringsrunden havde Maersk Air og Sterling ca. 1.900 ansatte, heraf 675 hos Sterling. Der bliver brug for ikke mindst de flyvende, men ikke to personer i samme administrative stillinger. Og Stor Sterling flytter til nye lokaler, de overtager nemlig Maersk Airs kontorer i Københavns Lufthavn Syd. SIKRER ARBEJDSPLADSER Sterling-duoen de lagde navnlig vægt på, at pga. den begrædelige økonomi i begge selskaber, sikrer sammenlægningen de resterende små 1.700 arbejdspladser. NEDLÆGGER IKKE RUTER Sterling nedlægger under vinterprogrammet ingen ruter, men vil ”konsolidere” de ruter fra typisk Københavns Lufthavn, hvor de to selskaber hidtil har fløjet vinge ved vinge til sammen destination. FARVEL TIL S, L OG X Ligeledes fjerner Sterling konceptet fra Maersk Air om S, L og X-sæder og har fra formentlig november kun én klasse på sine fly. Også på codeshare-flyvningerne for bl.a. Air France, KLM og Lufthansa ud af Billund. ULOVLIG MARKEDSFØRING ”De første 12 timer er gået godt,” sagde Almar Örn Hilmarsson. Han bebudede, at Sterling også fremover vil føre en meget aggressiv prispolitik og at han håber på støtte og opbakning fra såvel personale som kunder. Men for ikke at få f.eks. Forbrugerombudsmanden på nakken, skal Sterling huske at skrive totalpriser i sine annoncer – det er ikke tilfældet i den overtagelseskampagne med 150.000 billetter til 250 kr. stykket pr. strækning der er lanceret i dag. Her skal salgsgebyr og brændstofgebyr tillægges kampagneprisen. KRITIK AF KØBENHAVNS LUFTHAVN Sterling trak på pressemødet i land i forhold til tidligere bombastiske udtalelser om at beskære trafikken på Københavns Lufthavn pga. lufthavnens høje afgiftsniveau. ”Jeg har tænkt på at købe en aktie i Københavns Lufthavn så jeg kan møde op til deres generalforsamling og beklage mig over de høje afgifter. Københavns Lufthavn tror, at passagererne kommer til lufthavnen for at købe parfume, men så kan de jo bare åbne en landingsbane i indkøbscentre som Fields,” sagde Almar Örn Hilmarsson og tilføjede at Sterlings planer om flyvninger til USA stadig afventer en afgørelse. 9 MIO. PASSAGERER OM TRE ÅR Sterlings adm. direktør forventer fortsat vækst – mens de to selskaber i dag har fem millioner passagerer er tallet om tre år, skønner Almar Örn Hilmarsson, oppe på ni millioner. Der er forventes en vækst på mindst 20% om året. Væksten skal komme med nye ruter og gerne flere opkøb, der er dog ingen planer om nye flyselskaber i øjeblikket. Og Hilmarsson fastholder stadig, at Sterlings mål er op mod 100 fly om nogle år og at være Nordeuropas største lavprisselskab. Der har i dag været informationsmøder for de ansatte i Sterling og Maersk Air – og de overtallige vil få tilbudt bedst mulig hjælp med at finde nyt job. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Vekstplanene synes jeg nesten høres litt farlige ut....for dem selv altså. 100 fly synes jeg hørtes veldig stort ut.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banned
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
|
![]()
Dette hørtes jo veldig ambisiøst ut...å bli "nord-Europas største lavprisaktør"!
Det kan jammen bli tøft, Mr.O`Leary gir nok ikke fra seg tronen uten kamp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
Det skal siges at jeg tjekkede for ca. 1½ time siden og der var det muligt at booke til ZRH d. 4 november. Så nedlægges der rent faktisk ruter og er de første der ryger ZRH og GVA???
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
Erfarer nu at der er en del ruter der ikke kan bookes efter 28 oct - Milano, Manchester og Bruxelles fra CPH er blandt dem. Hvad sker der lige?
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Skjer sikkert en masse i forhold til ruter etc....en får vente og se.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]()
Prøvede alle destinationer ud af BLL i januar - her er 348kr billetter mulige på alle dest (inkl AGP) men Large er "udsolgt" overalt, men M er stadig tilgængelig men alle flights etc er der som vi kender dem i nuværende fartplan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
Kan se flådestatus allerede er opdateret på Sterling.DK
Der proppes nu 132 pax i en 737-500. http://www.sterlingticket.com/om_sterling_da/firmaprofil_da/flyflade_da.htm ![]()
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
|
![]()
Fokus skiftes vel fra ruter som har hatt mye businesstrafikk til mer feriedestinasjoner...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lion Air mot ordre på 230 737 | Someone | Flyforum | 17 | 17-02-2012 00:30 |
Sun-Air fyrer hver fjerde | Bll spotter | Flyforum | 13 | 02-05-2010 16:05 |
Sterling fyrer 135 - heraf 62 piloter | Joker7913 | Flyforum | 51 | 11-08-2008 10:54 |