![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2008
Posts: 441
|
![]()
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/08/05/154752.htm
mener at have læst at deres 737-500 skal væk, så det er vel cockpit folket på dem der ryger ud, det gir jo ingen mening at skulle fyre eksempelvis 737-800 piloter for så at betale omskoling af 737-500 folk. Mon det er nok til at redde selskabet? tvivler.
__________________
Upcoming flights: BLL-FRA-MAN-LHR-FRA-BLL-FRA-DEN-YVR-PEK-MUC-FRA-BLL-FRA-MAD-MXP-BRI-MUC-FRA-BLL-FRA-LCA-FRA-BLL-FRA-DRS-FRA-BLL All before september 2010 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
? Regner med at de samme piloter flyr både Classic og NG ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2008
Posts: 441
|
![]()
ok mente bare at have hørt at classic var en rating og NG en anden
__________________
Upcoming flights: BLL-FRA-MAN-LHR-FRA-BLL-FRA-DEN-YVR-PEK-MUC-FRA-BLL-FRA-MAD-MXP-BRI-MUC-FRA-BLL-FRA-LCA-FRA-BLL-FRA-DRS-FRA-BLL All before september 2010 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
54 stk. kabinansatte må gå ja, kanskje på tide å oppdatere
teksten på Sterling sine sider - siden det nå i flere måneder har stått "... vi søker etter 40 nye kabinmedarbeidere" ![]()
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Classic og NG er 2 forskjellige ratinger, men de fleste 737 piloter har vel begge 2
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 362
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
![]() Det er jo likt for teknisk personell også (som er det feltet jeg hører til under) der trenger man også CL-->NG diff-kurs eller NG-->CL diff-kurs for å være godkjent på begge typene.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
|
![]()
Uansett kan man nok gå ut ifra at oppsigelsene følger senioritet også i Sterling. Dermed er det de yngste som må gå, uavhengig av eventuelle ratinger eller training.
__________________
. Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...-o-O-o-
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2008
Posts: 441
|
![]()
Det virker da dybt ulogisk, hvis ikke der er efterspærgsel efetr det en given pilot kan, er det da ham/hende der må gå
__________________
Upcoming flights: BLL-FRA-MAN-LHR-FRA-BLL-FRA-DEN-YVR-PEK-MUC-FRA-BLL-FRA-MAD-MXP-BRI-MUC-FRA-BLL-FRA-LCA-FRA-BLL-FRA-DRS-FRA-BLL All before september 2010 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
|
![]()
Det er selskapene som må sørge for at deres piloter har de riktige kvalifikasjoner for å føre de fly selskapet har valgt å operere. Dermed er det også selskapenes ansvar å gjennomføre de omskoleringene som eventuelt måtte oppstå som følge av sparking av piloter.
I min verden ville det være mer ulgisk om en som har vært ansatt i ti år må sparkes til fordel for en som har vært ansatt i selskapet i ett år, kun fordi selskapet har plassert førstnevnte på "feil" flytype.
__________________
. Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...-o-O-o-
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Det er vel MPL-folket som må gå først da, eventyret ble kortvarig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2008
Posts: 441
|
![]() Quote:
Hvorfor er det bedre at sparke en nyansat eller der har siddet fast på sin røv i 15 år? er han hun nødvendigvis bedre til sit job (dette gælder ikke kun for piloter)
__________________
Upcoming flights: BLL-FRA-MAN-LHR-FRA-BLL-FRA-DEN-YVR-PEK-MUC-FRA-BLL-FRA-MAD-MXP-BRI-MUC-FRA-BLL-FRA-LCA-FRA-BLL-FRA-DRS-FRA-BLL All before september 2010 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Jeg er helt enig med Nick. Dette må følge "lista" og sånn er det i de fleste selskaper uansett hva de driver med...
Og det har ingen ting med hvor gode i jobben man er. Fagforeningene har jo bl.a vært med å forhandle dette frem vil jeg tro...
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Nei, en som har jobbet lenge (selv om jeg nå ikke mener at 15 år er så lenge) i et selskap er ikke nødvendigvis bedre i sin jobb enn en nyansatt. Men det er vel også en kjennsgjerning at erfaring kan være en god ting. I tillegg så er det kanskje et poeng at en viss forutsigbarhet er av betydning for de ansatte og for arbeidsgiver, og muligens også en del av et avtaleverk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
"lista" er hellig..... bæh!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,626
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,321
|
![]()
CK blir jo "alltid" av de nyeste som må gå siden han bytter jobb så ofte - kanskje derfor siste uttalelse
![]()
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2008
Posts: 441
|
![]()
Der er jo noget dybt ulogisk i at fyre de billigste medarbejdere, fremfor de dyreste hvis det er økonomien der trykker.
__________________
Upcoming flights: BLL-FRA-MAN-LHR-FRA-BLL-FRA-DEN-YVR-PEK-MUC-FRA-BLL-FRA-MAD-MXP-BRI-MUC-FRA-BLL-FRA-LCA-FRA-BLL-FRA-DRS-FRA-BLL All before september 2010 |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 362
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
Joker7913: Jeg sitter med en snikende følelse av at du ikke har så veldig mye erfaring med arbeidslivets mekanismer og regler. Stemmer det?
Hvis høy lønn skal være et kriterium for oppsigelse, så vil det aldri bygge seg opp et kompetansenivå som kanskje er et bedre verktøy i konkurransesituasjoner en bare lavest mulige kostnader. Spark sjefen. Han har høyest lønn. Hva sitter man igjen med da?
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BGO Embraer 135 | Gandalf | Spotteralerts | 0 | 17-08-2011 12:40 |
Sun-Air fyrer hver fjerde | Bll spotter | Flyforum | 13 | 02-05-2010 16:05 |
KC-135 + Tornado | LN-ATC | Bilder & foto | 16 | 10-06-2007 20:40 |
Piloter får sparken ... i Sterling | CK | Flyforum | 7 | 28-02-2006 11:26 |
NB fyrer 230 | Guest | Flyforum | 11 | 14-09-2005 20:18 |