![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sist onsdag måtte jeg til Innherred i begravelse for min farfar. For å spare tid bestemt jeg meg for å benytte meg av Norwegian tur/retur Værnes. Billettene ble bestilt på norwegian.no 13 oktober og påløp seg til 954 kroner for en person uten håndbagasje.
20 oktober 2010 RYG - TRD DY 2702 B737-3Y5 LN-KKC Belegg: rundt 80 prosent Sete: 22D Ankom Moss lufthavn Rygge ti minutter før innsjekkingen stengte og hadde bestemt meg for å sjekke inn på en av automaten for å få ett sete langt fremme i flyet. Det som møtte meg når jeg kom inn i terminalen på Rygge var en liten kø foran de fire (av seks) automatene som fungerte. Med ett Bergensfly som går 06.55 og Trondheimsfly som går 07.00 er det peaktime rundt automaten på denne tiden. Men kø ble mindre, og etter fem minutter kunne jeg sjekke inn på DY2702 til Trondheim. Det gikk litt fort i svingene så glemte å velge meg sete så endte opp på sete 22D. Jaja tenkte jeg. Enten så rekker jeg toget videre eller ei. Så var det opp i 2. etasje, av med frakken, frem med veskeposen og gjennom sikkerhetskontrollen som gikk veldig greit for min del. Ble spurt av vekteren hvor jeg skulle, hvorpå jeg svarte Trondheim og fikk gå gjennom. Ingen piping på meg, så etterhvert beveget jeg meg til gate 1 hvor flyet skulle gå. 06.35 startet ombordstigningen, men jeg er ikke den som stresser meg ombord på flyet. Jeg tenker som så, jeg har fått ett sete, er ved gaten så da venter jeg til køen er mindre før jeg gidder gå bort. Jeg gikk gjennom gatekontrollen 06.45 og var en av de siste passasjerene ombord på LN-KKC denne morgenen. Etter en grei safetybriefing fra den forholdsvis unge besetningen og en beregnet flytid på 50 minutter ble snuten på maskinen satt mot nord og vi tok av. Vi brukte kanskje 2/3 deler av den drøyt 3 kilometer lange rullebanen før vi liftet mot Værnes. Flyturen forløp uten noe å skrive hjem om. 15 minutter før ankomst kom styrmannen over anlegget, fortalte om været og at vi regnet med å være parkert ved gate 07.50, 15 minutter før ruten. Og det hadde han veldig rett i. Vi parkerte ved gate 31 07.52 og jeg rakk toget mitt videre fra Værnes 08.15. 21 oktober 2010 TRD - RYG DY 2703 B737-3YS LN-KKC Belegg: rundt 60 prosent Sete: 2D Torsdag morgen var en tidlig morgen. Vekkeklokken sto på 05.00 da jeg var på en øy og måtte ta en ferge for å komme til fastlandet. Ankom Værnes 07.15 og sjekket inn på en av automatene som Norwegian har på Værnes. Denne gangen tok jeg meg litt bedre tid, og fikk valgt sete selv. Valgte sete jeg hadde tenkt å ha på vei oppover nemlig 2D. Etter å sjekket inn, sto jeg og pratet med opphavet før jeg 07.35 tok med meg ryggsekken min og gikk gjennom sikkerhetskontrollen. Og som vanlig foreløp den uten den store dramatikken. Jeg er ganske pirkete på akkurat den biten. Gjør alle forberedelser hjemme med tanke på væske og legger alle eiendeler i jakken. Dermed sparer jeg tid, og jeg slipper å bli stanset, hvis det ikke er stikkontroll da. Jeg er ikke av typen som handler på Narvesen etc så etter sikkerhetskontrollen beveget jeg meg ned til gate 31 hvor flyet skulle gå fra denne torsdagen. Satte meg ned på en av benkene og så på flyene som lekte seg utenfor. Både Widerøe, SAS og DY hadde noen ankomster til Værnes mens jeg satt der. Etterhvert kom LN-KKC inn fra vest, og takset inn til gate 31. Etter å tømt flyet, ble det klart for ombordstigning. Igjen var jeg en av de siste ombord og fant fort plassen min på andre seterad. Besetningen denne dagen var også av den yngre garde og kun kvinner. Flytiden ble beregnet til 50 minutter. Flyturen nedover foregikk også uten de store hendelsene. Innflyvningen gikk via Buskerud, over Oslofjorden, Jeløya før vi gikk over Vansjø og landet fra nord. Taksingen på Rygge er effektiv og vi parkerte ved gate 13 minutter før ruten. På vei ut ble vi advart mot glatte trapper og jammen skal jeg si de var glatte. Jeg beklager at det ikke er noen bilder, kameraet lå nederst i sekken min så var litt utilgjengelig. Håper dette var grei lesning. Min aller første trip report så.
Neste flyvninger: 09.09.2017: DK802 - OSL til AYT - A321 16.09.2017: DK803 - AYT til OSL - A321 Last edited by sarpingen87; 24-10-2010 at 15:33. Reason: la til flight nummer |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lima November
|
![]()
Kondolerer så meget for tapet på din farfar!
![]() Ellers så var tripreporten veldig kjekk å lese, fin debut dette her! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Flott rapport - så lenge beskrivelsen er god så har vi vel alle bilder i hodet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Trengs ikke bilder når det skrives så bra
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Veldig god rapport, men grunnen sørgelig...
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Fin rapport dette. Hadde de servering på denne ruten? Den var vel oppsatt med så vidt over den magiske timen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flott rapport, bra skrevet også
![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Heisann og takk for alle de flotte tilbakemeldingene, blir nesten rørt
![]() For å svare Hickok var det ingen servering ombord, men det gjorde forsåvidt ingenting. På onsdag tok jeg frokosten min i restaurantvognen på Nordlandsbanen og torsdag var jeg så gjennomsliten at jeg sov mye av turen. Etter 24 timer med masse inntrykk og mennesker.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg synes dette var en fin rapport. At den ikke inneholder bilder er helt greit når rapporten ellers er lettlest og ikke inneholder opplevelser helt utenom det vanlige. Vi fikk jo også vært med på planleggingen (jf. annen tråd), og da er det interessant å lese om resultatet, selv om grunnen for flyturen ikke var så hyggelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da blir det ny flytur om 6 dager, og nok en gang er det en innenlandsrute som skal utforskes. Denne gangen Bergensruten. Skal være noen timer på Flesland så kanskje blir det noen bilder fra Flesland.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spekulere i no-show retur med tur-retur billett | RJon | Reiseforum | 9 | 21-06-2014 13:40 |
Tur/Retur | Basse-HAU | Småprat | 10 | 30-10-2011 16:10 |
Middelhavet tur/retur... | Harald Oanes | Bilder & foto | 16 | 10-10-2011 20:10 |
Tur/retur USA | kjetil | Flyforum | 1 | 02-02-2010 19:51 |
Tur/Retur Washington DC | VoiceCom | TripReports | 11 | 25-12-2006 02:31 |