![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
En bekjent stilte meg et spørsmål som jeg ikke kunne gi noe godt svar på, så jeg prøver her...
Han skal reise til et sted hvor han fant en god flykombinasjon med KL som han syns var knall, men han skal ikke tilbake. Siden en retur-billett er billigere enn en enveis tenkte han å bare ikke møte opp på returen. Kan flyselskapet "straffe" han på noen måte om han gjør dette nok ganger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Dropper man returen en eller to ganger skjer det neppe noe, gjør man det hver uke så kan det begynne å skje ting.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nei,hvis han gjør dette mange ganger får han problemer.Ikke gjør dette med et selskap du reiser mye med,da kan de begynne å f.eks anulere poeng,i hverste fall sende deg regning for enkeltbilett,men en gang er totalt ufarlig!!'
PS: Leste en plass på FT at Lufthansa er VELDIG strenge på dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Står tydeleg at no-show ikkje er lov. Bestilte billett i går, og prøvde å lese litt reglar. : )
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
"Ikke lov" ihht reglene, men man blir ikke straffeforfulgt om det skjer en gang ("jeg ble syk", "jeg mistet bussen"....) som flere sier her. Gjør man det flere ganger så begynner bjellene å ringe hos selskapet.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Går vel fint an å ringe selskapet dagen før og gi beskjed om sykdom og at man ikke møter. Da er det ikke no-show...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det jeg ikke kan forstå er hvorfor mange (de fleste?) flyselskaper tar seg så vanvittig betalt for enveisbilletter. Greit nok om det koster like mye som en t/r, men når enveis koster betydelig mer ender det jo med at folk velger løsninger som trådstarter sikter til. Jeg ringte og kansellerte returen med klm en gang i forfjor. Da satt jeg riktignok innesnødd i Lech. Fikk ingen konsekvenser fra klm, men regner jo med at de ville stusset litt om jeg satt innesnødd hver uke...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
KLM og prising: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=112437 Generelt om enveispriser i Europa: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=122442
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spørsmål om reise med Eurowings - tur/retur-billetter | Polaris | Reiseforum | 5 | 22-03-2018 06:37 |
No-show på retur for en person av billett (SAS) | petter380 | Småprat | 3 | 26-09-2014 18:32 |
KLM - Pris på enveis-billett vs tur-retur | aik24 | Reiseforum | 4 | 13-12-2012 07:38 |
TUR RETUR CPH MED STERLING ! | SQ 777 | Flyforum | 12 | 29-10-2007 07:24 |
Tur-retur med samme flight | Someone | Flyforum | 11 | 16-10-2007 18:02 |