Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 23-10-2011, 13:15   #1
Basse-HAU
ScanFlyer Gold

Default Tur/Retur

Spørsmål ang å være med på både tur og retur. Min Far tar med eldstemann på en ukes ferie og når de reiser tilbake, så skal min far levere guttungen til oss og har bestilt seg bilett for retur på samme flyet som han kom med. Dette er med DY, då det er vel minimalt bakketopp. Noen som har gode /dårlige erfaringer med dette? Dette er på HAU, så regner ikke med store krøll, det er jo ikke akkurat store flyplassen...
Min far reiser kun med håndbagasje.
Basse-HAU is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2011, 15:28   #2
Tertit54
Scanflyer Green and white

Tertit54's Avatar

Default Re: Tur/Retur

Tja??? jeg har ikke gjort dette i Norge men flere ganger i TKU og det går helt fint å returnere med samme fly,ca 20 minutter senere selv med ny innskjekk og security.
Vil tro at det er like enkelt i Haugesund.??

Tips innsjekk om hva som skal skje men du venter på guttungen, så bør det ikke skape noe problemer i det hele tatt.

Last edited by Tertit54; 24-10-2011 at 17:57.
Tertit54 is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2011, 15:31   #3
laurenz
ScanFlyer Molded

Hør på innsjekk om de ikke kan sjekke inn hjemreisen med det samme. Haugesund er ingen stor flyplass nei men det skal jo ikke mye til for at man plutselig bli ståendes i en kø eller noe sånt.
laurenz is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2011, 15:58   #4
Basse-HAU
ScanFlyer Gold

Prøvde å få kontakt med Norport i går, men var lang kø og kun en skranke åpen, så far min får sjekke på OSL, takk for innspill.
Old 24-10-2011, 16:48   #5
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

Hva om dere sjekker han inn i HAU, han lever guttungen og får et nytt BP som dere har fått ut av automaten på HAU? Antar at dette er en ny separat billett han skal benytte fra HAU? Og de reiste kun med håndbagasje?
Old 24-10-2011, 18:07   #6
fjasebase
ScanFlyer Gold

Vet ikke hvordan det er på HAU, men på TRD kan du gå av flyet å rett inn i avgangshallen, uten å måtte gå via "utsiden"
fjasebase is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2011, 21:21   #7
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Dere må være heldige på TRD.
HAU er en lang tynn tarm av en terminal, og etter siste ombygging må man også på utsiden av bygget for bevege seg mellom ankomst- og avgangområdet - bagasjehåndeteringen for avgang ligger mellom disse områdene.
Old 24-10-2011, 22:59   #8
Basse-HAU
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by sirpjalle View Post
Hva om dere sjekker han inn i HAU, han lever guttungen og får et nytt BP som dere har fått ut av automaten på HAU? Antar at dette er en ny separat billett han skal benytte fra HAU? Og de reiste kun med håndbagasje?
Jeg tenkte på det samme, får min reiser på en separat på retur med håndbagasje, så det regner jeg med skal gå bra, bare det ikke er kø og sikkerhetskontrollen.
Old 24-10-2011, 23:04   #9
Basse-HAU
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by LN-KGL View Post
Dere må være heldige på TRD.
HAU er en lang tynn tarm av en terminal, og etter siste ombygging må man også på utsiden av bygget for bevege seg mellom ankomst- og avgangområdet - bagasjehåndeteringen for avgang ligger mellom disse områdene.
Du trenger ikke å gå ut av bygget, med en gang du kommer inn i ankomsthallen, så er der en gang til om du sikter mot venstre, og da kommer du rett til sikkerhetskontrollen, rett ved baggasjebåndet for spesial baggasje. Det er en dør og enden av gangen, uvisst om de pleier å låse denne, men døra sto åpen på søndag.
Old 24-10-2011, 23:13   #10
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Han kan jo gjerne tipse CC på flyet og/eller GA på HAU om planene. Generelt er jo både SK og DY flinke til å vente på manglende passasjerer og roper gjerne folk opp flere ganger før de drar av gårde. I tillegg til mindre stress for både pax og GA kan det jo være en vennlig sjel som sluser ham inn bakveien om det blir knapt med tid

PS: innsjekk hos Norwegian på innenriks uten bagasje er ikke nødvendig med mindre du vil velge sete eller ha BP på papir. Holder å ta med f.eks. mobil med QR-kode eller bookingreferanse (tror jeg, har kun prøvd det første selv) til gate
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2011, 16:10   #11
Basse-HAU
ScanFlyer Gold

Da gikk tur/retur uten problemer i dag. Spurte de på Norport handling, og de regnet med det skulle gå helt greit. Men dette har vel også sinn grunn at HAU ikke er så stor.
Reply

Posting Rules