![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10041893
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tåpelig, det mest elleville var vel forslaget om å forby innsjekk av bagasje da Ryanair mente at de tilbydde så billige billetter at folk kunne kjøpe hva de hadde behov for på destinasjonen. Ca. to år siden dette ble luftet tror jeg, men synes ideene er hoderystende om det er for å tiltrekke seg oppmerksomhet eller ei. Aldri reist med Ryanair, og av prinsipp skal jeg aldri gjøre det heller...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Visar vilken smart idiot han är denne mannen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mannen får PR av å komme med hoderystende uttalelser, også får han PR av å si at dette bare var tull....
.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Faktisk siger det endnu mere om hvor let det er at manipulere medierne. Ufatteligt at man både kan få omtale ved at fortælle noget sludder og så igen for at indrømme det.
Man kan sige meget negativt om MOL men han er dygtig til PR indenfor sit område. De journalister der gang på gang hopper på historierne kan man langt fra sige det samme om...
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette forteller bare hvor utrolig dårlig jobb journalister gjør når det er snakk om fly. Aldri rett fakta, alltid feil bilde osv. Håper bare de gjør bedre jobb i alt det andre de skriver... Men er skeptisk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
All PR er vel god PR i hodet til denne mannen... Synes mannen burde fokusert mer på kvaliteten dette selskapet har å tilby (?) enn tullprat som f.eks at de reisende har ett "kjempeansvar" med å holde vekta på flyene hans nede når han går ut i media. Hver gang jeg leser en artikkel om denne mannen så får jeg følelese av at Ryanairs kunder skal ha dårlig samvittighet for at de sjekker inn bagasje eller gir blaffen i å gå på dass før de boarder flyet så O'leary får høyere bensinregning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Og han har jo rett i det. Det viser tallene fra selskapet. Strategien er forsåvidt enkel også. Oppfør deg som en tulling og folk har ingen store forventning annet en lave priser. Mye lettere å få fornøyde kunder da en om du skaper store forventnigner som du ikke klarer å innfri.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg tviler litt på den gjengse oppfatningen her inne om at alle journalister som forfatter artikler om Ryanair og selskapets sjef er bjellesauer, helt uten innsikt i at de gir mannen gratis-PR.
Så lenge folk faktisk leser artiklene (journalister er godt oppdatert på mottakelsen artiklene sine får, f.eks gjennom antall nettklikk), hvorfor skulle de ikke fortsette å skrive om han og selskapet? De er da mest opptatt av å lage et produkt med kommersiell interesse. Det er kanskje irriterende at MOL får holde på som han gjør, men media liker jo klovner, det skaper blest og tiltrekker seg lesere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg skjønner likevel godt at de gjør det, fordi det er jobben deres å publisere artikler som genererer klipp. Og jobber man som reiselivsjournalist er det særdeles lite nytt å skrive om i forhold til hva som det blir forventet at man produserer, med mindre man har enorme ressurser. Men personlig vil jeg likevel forbeholde meg retten å kritisere det som blir gjort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Men mange synes å tenke at journalistene ikke vet hva de gjør, og så enkelt tror jeg slett ikke det er. De to argumentene må holdes adskilt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Alt som er galt med Ryanair (var: Ryanair øker i Norge (splittet)) | LN-VLE | Småprat | 24 | 19-04-2013 11:18 |
Danskene innrømmer fangefly-kjennskap | sirpjalle | Flyforum | 7 | 11-02-2008 06:27 |
Hangar innrømmer feil | jb1 | Flyforum | 0 | 24-11-2004 12:25 |
Avinor innrømmer blemme.... | DY | Flyforum | 0 | 24-09-2004 17:45 |