Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-10-2010, 15:18   #1
ENGM 911
ScanFlyer Rusty

ENGM 911's Avatar

Ryanair Ryanair innrømmer pilotbløff

Quote:
Han medgir glatt at mange av hans elleville utspill er for å skaffe PR omkring selskapet som kritiseres fra mange hold, men som har en jevn vekst i både økonomisk resultat og antall reisende.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10041893
Old 20-10-2010, 15:33   #2
LN-BLO
ScanFlyer Silver

Default Re: Ryanair innrømmer pilotbløff

Tåpelig, det mest elleville var vel forslaget om å forby innsjekk av bagasje da Ryanair mente at de tilbydde så billige billetter at folk kunne kjøpe hva de hadde behov for på destinasjonen. Ca. to år siden dette ble luftet tror jeg, men synes ideene er hoderystende om det er for å tiltrekke seg oppmerksomhet eller ei. Aldri reist med Ryanair, og av prinsipp skal jeg aldri gjøre det heller...
LN-BLO is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2010, 15:36   #3
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

Visar vilken smart idiot han är denne mannen!
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2010, 18:55   #4
Mchansern
ScanFlyer Blue

Mannen får PR av å komme med hoderystende uttalelser, også får han PR av å si at dette bare var tull....

....
Mchansern is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2010, 19:37   #5
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Savipix View Post
Visar vilken smart idiot han är denne mannen!
Faktisk siger det endnu mere om hvor let det er at manipulere medierne. Ufatteligt at man både kan få omtale ved at fortælle noget sludder og så igen for at indrømme det.

Man kan sige meget negativt om MOL men han er dygtig til PR indenfor sit område.

De journalister der gang på gang hopper på historierne kan man langt fra sige det samme om...
Old 20-10-2010, 21:14   #6
Il-86
ScanFlyer Blue

Dette forteller bare hvor utrolig dårlig jobb journalister gjør når det er snakk om fly. Aldri rett fakta, alltid feil bilde osv. Håper bare de gjør bedre jobb i alt det andre de skriver... Men er skeptisk.
Il-86 is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2010, 22:39   #7
LN-BLO
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Mchansern View Post
Mannen får PR av å komme med hoderystende uttalelser, også får han PR av å si at dette bare var tull....

....
All PR er vel god PR i hodet til denne mannen... Synes mannen burde fokusert mer på kvaliteten dette selskapet har å tilby (?) enn tullprat som f.eks at de reisende har ett "kjempeansvar" med å holde vekta på flyene hans nede når han går ut i media. Hver gang jeg leser en artikkel om denne mannen så får jeg følelese av at Ryanairs kunder skal ha dårlig samvittighet for at de sjekker inn bagasje eller gir blaffen i å gå på dass før de boarder flyet så O'leary får høyere bensinregning.
LN-BLO is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2010, 10:25   #8
laurenz
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by Ezp1 View Post
All PR er vel god PR i hodet til denne mannen...
Og han har jo rett i det. Det viser tallene fra selskapet. Strategien er forsåvidt enkel også. Oppfør deg som en tulling og folk har ingen store forventning annet en lave priser. Mye lettere å få fornøyde kunder da en om du skaper store forventnigner som du ikke klarer å innfri.
laurenz is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2010, 11:03   #9
sukram
ScanFlyer Gold

Jeg tviler litt på den gjengse oppfatningen her inne om at alle journalister som forfatter artikler om Ryanair og selskapets sjef er bjellesauer, helt uten innsikt i at de gir mannen gratis-PR.

Så lenge folk faktisk leser artiklene (journalister er godt oppdatert på mottakelsen artiklene sine får, f.eks gjennom antall nettklikk), hvorfor skulle de ikke fortsette å skrive om han og selskapet? De er da mest opptatt av å lage et produkt med kommersiell interesse. Det er kanskje irriterende at MOL får holde på som han gjør, men media liker jo klovner, det skaper blest og tiltrekker seg lesere.
sukram is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2010, 11:10   #10
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Quote:
Originally Posted by sukram View Post
, hvorfor skulle de ikke fortsette å skrive om han og selskapet? .
Fordi mange av oss "mediemenere" mener at journalistisk integritet bør gå over antall klikk på artikkelen. Det er fullt mulig å la være å skrive en artikkel, som faktisk som regel bare er avskrift av det en annen journalist har skrevet, hvis man selv forstår at det man bedriver bare er gratis PR-arbeid for Ryanair og samtidig vet at det man skriver er bare er "tull".

Jeg skjønner likevel godt at de gjør det, fordi det er jobben deres å publisere artikler som genererer klipp. Og jobber man som reiselivsjournalist er det særdeles lite nytt å skrive om i forhold til hva som det blir forventet at man produserer, med mindre man har enorme ressurser.

Men personlig vil jeg likevel forbeholde meg retten å kritisere det som blir gjort.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2010, 12:25   #11
sukram
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Fordi mange av oss "mediemenere" mener at journalistisk integritet bør gå over antall klikk på artikkelen. Det er fullt mulig å la være å skrive en artikkel, som faktisk som regel bare er avskrift av det en annen journalist har skrevet, hvis man selv forstår at det man bedriver bare er gratis PR-arbeid for Ryanair og samtidig vet at det man skriver er bare er "tull".

Jeg skjønner likevel godt at de gjør det, fordi det er jobben deres å publisere artikler som genererer klipp. Og jobber man som reiselivsjournalist er det særdeles lite nytt å skrive om i forhold til hva som det blir forventet at man produserer, med mindre man har enorme ressurser.

Men personlig vil jeg likevel forbeholde meg retten å kritisere det som blir gjort.
Ja, og det er greit nok. Der er jeg ikke uenig i hverken sak eller argumentasjon.

Men mange synes å tenke at journalistene ikke vet hva de gjør, og så enkelt tror jeg slett ikke det er. De to argumentene må holdes adskilt.
sukram is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules