Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-07-2005, 07:39   #1
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
Default Hvor og hva ville SAS ha vært...

...med Vagn Sørensen ved roret? Etter at han gikk fra SAS har han jo ryddet bra i Austrian - kunne han ha fortsatt i SAS og ville SAS sett annerledes ut med han som sjef?
EB is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2005, 09:19   #2
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: Hvor og hva ville SAS ha vært...

Regner med at SAS hadde sett litt annerledes ut med en annen ved roret. Men man vet jo ikke om det hadde vært til det bedre eller verre...slikt blir jo ganske hypotetisk...kanskje alle SAS-ruter fra Norge hadde gått via CPH
DY is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2005, 14:09   #3
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
Default Re: Hvor og hva ville SAS ha vært...

Why? de gjør jo ikke det med en annen danske i sjefsrollen... Men Vagn hadde vel mer/lengre erfaring fra flybransjen...
EB is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2005, 14:34   #4
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: Hvor og hva ville SAS ha vært...

Quote:
Originally posted by EB
Why? de gjør jo ikke det med en annen danske i sjefsrollen... Men Vagn hadde vel mer/lengre erfaring fra flybransjen...
Blir som jeg skrev i mitt innlegge "helt hypotetisk", men kanskje SAS-gruppen da ikke hadde vært oppdelt i samme grad som idag....men håper at en annen leder hadde gjort SAS til noe annet enn det er i dag...og med det mener jeg ikke at jeg er kjempekritisk til Lindegaard nå, men at en leder skal påvirke et selskap...det er jo derfor dem er der...om det hadde blitt den ene eller annen vegen vet en jo ikke.
DY is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2005, 06:59   #5
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
Default Re: Hvor og hva ville SAS ha vært...

Ja Austrian har nesten gått motsatt vei - alle selskap samles...
EB is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2005, 07:50   #6
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: Hvor og hva ville SAS ha vært...

mens SAS Group egentlig fremstår som ganske fragmentert, med mange selskaper som trekker litt hver sin vei, har AUA under Vagn gått helt andre veien, og samlet flere funksjoner felles under Austrian Airlines Group. De enkelte selskapene (eller brands) innen gruppen har fått klart definerte oppgaver, alle flyr under samme IATA-kode og AUA har et klart fokus på visse områder. Jeg tror nok SAS Braathens ikke hadde vært et eget selskap under Vagn, men at BU hadde blitt fusjonert inn i SAS. Flere av selskapene innen gruppen, som Widerøe, airBaltic og Blue1 hadde neppe hatt den samme selvstendigheten med Vagn i sjefsstolen - på godt og vondt.
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2005, 08:53   #7
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
Default Re: Hvor og hva ville SAS ha vært...

BRING BACK VAGN!!!
EB is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2005, 09:28   #8
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: Hvor og hva ville SAS ha vært...

Quote:
Originally posted by EB
Ja Austrian har nesten gått motsatt vei - alle selskap samles...
My point exactly! ...og derfor tror jeg faktisk at SAS hadde sett annerledes ut under en annen leder enn Lindegaard slik jeg skrev tidligere.....med påfølgende annen rutestruktur.
DY is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2005, 10:09   #9
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
Default Re: Hvor og hva ville SAS ha vært...

Men Lindegaard er der jo nå!!!???
EB is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2005, 10:14   #10
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: Hvor og hva ville SAS ha vært...

Quote:
Originally posted by EB
Men Lindegaard er der jo nå!!!???
Min feil....har rettet på teksten...mente selvsagt en "annen leder enn Lindegaard" slik vi diskuterte. Gikk litt fort - tydeligvis.
DY is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2005, 10:25   #11
Baktusbror
Newcomer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 49
Default Re: Hvor og hva ville SAS ha vært...

Men med Vagn hadde vel bøtene vært større. Ca 50mill større.


(Ref DN i går hvor SAS måtte betale for Maersk samarbeidet.)
Baktusbror is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2005, 10:26   #12
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
Default Re: Hvor og hva ville SAS ha vært...

Han har vel også lært...i allefall er han jo en suksess i Østerrike!!!
EB is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2005, 10:28   #13
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: Hvor og hva ville SAS ha vært...

Quote:
Originally posted by Baktusbror
Men med Vagn hadde vel bøtene vært større. Ca 50mill større.


(Ref DN i går hvor SAS måtte betale for Maersk samarbeidet.)

SAS betalte boten allerede i 2001.
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2005, 10:29   #14
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: Hvor og hva ville SAS ha vært...

Ja de var kun ute etter en reduksjon denne gangen. Mon tro om de nå må betale saksomkostninger....
DY is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2005, 10:33   #15
Baktusbror
Newcomer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 49
Default Re: Hvor og hva ville SAS ha vært...

Quote:
SAS betalte boten allerede i 2001.
Poenget var vel at Vagn Sørensen kanskje ikke har konkurranse som første pri, heller samarbeid for å minske den. Det var vel kanskje derfor han måtte gå fra SAS, eller...
Baktusbror is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2005, 10:34   #16
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
Default Re: Hvor og hva ville SAS ha vært...

Han hadde vel da som nå sin arbeidsgiver som første pri....
EB is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2005, 10:37   #17
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: Hvor og hva ville SAS ha vært...

Har ikke Lindegaard det samme da?? ...eler hva har han som pri1?
DY is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2005, 10:39   #18
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
Default Re: Hvor og hva ville SAS ha vært...

Tror absolutt det samme gjelder Lindegaard. Men Vagn har i tillegg mer erfaring fra bransjen som jo i utgangspunktet var mitt poeng...
EB is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2005, 10:42   #19
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: Hvor og hva ville SAS ha vært...

OK - men da burde jo dette gå bra.
DY is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2005, 11:52   #20
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
Default Re: Hvor og hva ville SAS ha vært...

Gjør det ikke det da?
EB is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hvor lenge har SAS baggasjeskranken vært ute av stand til å sjekke folk inn? chrisljo Småprat 37 23-06-2015 01:07
Hva ville vært det beste alternativet av dagens opprative jagere for Norge? Norge Rundt På 14 Dager Småprat 1 19-05-2013 13:44
Ville KSEA vært bra for Norwegian når 787 er på vingene? FlyboyKarsten Småprat 5 13-05-2012 20:11
Hva ville vært en bra rute for et nystartet flyselskap? FlyboyKarsten Småprat 22 30-05-2011 22:37
Hvor har du vært i sommer? Herlov Flyforum 34 15-08-2007 12:47


All times are GMT +2. The time now is 15:08.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.