![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
|
![]()
...med Vagn Sørensen ved roret? Etter at han gikk fra SAS har han jo ryddet bra i Austrian - kunne han ha fortsatt i SAS og ville SAS sett annerledes ut med han som sjef?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Regner med at SAS hadde sett litt annerledes ut med en annen ved roret. Men man vet jo ikke om det hadde vært til det bedre eller verre...slikt blir jo ganske hypotetisk...kanskje alle SAS-ruter fra Norge hadde gått via CPH
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
|
![]()
Why? de gjør jo ikke det med en annen danske i sjefsrollen... Men Vagn hadde vel mer/lengre erfaring fra flybransjen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
|
![]()
Ja Austrian har nesten gått motsatt vei - alle selskap samles...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
mens SAS Group egentlig fremstår som ganske fragmentert, med mange selskaper som trekker litt hver sin vei, har AUA under Vagn gått helt andre veien, og samlet flere funksjoner felles under Austrian Airlines Group. De enkelte selskapene (eller brands) innen gruppen har fått klart definerte oppgaver, alle flyr under samme IATA-kode og AUA har et klart fokus på visse områder. Jeg tror nok SAS Braathens ikke hadde vært et eget selskap under Vagn, men at BU hadde blitt fusjonert inn i SAS. Flere av selskapene innen gruppen, som Widerøe, airBaltic og Blue1 hadde neppe hatt den samme selvstendigheten med Vagn i sjefsstolen - på godt og vondt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
|
![]()
BRING BACK VAGN!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
|
![]()
Men Lindegaard er der jo nå!!!???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
Join Date: Sep 2004
Posts: 49
|
![]()
Men med Vagn hadde vel bøtene vært større. Ca 50mill større.
![]() (Ref DN i går hvor SAS måtte betale for Maersk samarbeidet.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
|
![]()
Han har vel også lært...i allefall er han jo en suksess i Østerrike!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]() Quote:
SAS betalte boten allerede i 2001. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Ja de var kun ute etter en reduksjon denne gangen. Mon tro om de nå må betale saksomkostninger....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Newcomer
Join Date: Sep 2004
Posts: 49
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
|
![]()
Han hadde vel da som nå sin arbeidsgiver som første pri....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Har ikke Lindegaard det samme da?? ...eler hva har han som pri1?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
|
![]()
Tror absolutt det samme gjelder Lindegaard. Men Vagn har i tillegg mer erfaring fra bransjen som jo i utgangspunktet var mitt poeng...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
OK - men da burde jo dette gå bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
|
![]()
Gjør det ikke det da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor lenge har SAS baggasjeskranken vært ute av stand til å sjekke folk inn? | chrisljo | Småprat | 37 | 23-06-2015 01:07 |
Hva ville vært det beste alternativet av dagens opprative jagere for Norge? | Norge Rundt På 14 Dager | Småprat | 1 | 19-05-2013 13:44 |
Ville KSEA vært bra for Norwegian når 787 er på vingene? | FlyboyKarsten | Småprat | 5 | 13-05-2012 20:11 |
Hva ville vært en bra rute for et nystartet flyselskap? | FlyboyKarsten | Småprat | 22 | 30-05-2011 22:37 |
Hvor har du vært i sommer? | Herlov | Flyforum | 34 | 15-08-2007 12:47 |