![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2010
Location: Madla
Posts: 1,148
|
![]()
Noen her inne som har en god ide til en bra rute. Hvis det en gang kommer et nytt selskap som satser på innenlands og utenlands. Slik dem ville tjent penger på og bygget seg oppover innen denne bransjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]()
Tror en god oppstartsstrategi innenlands ville være å ta opp konkurransen med SK og DY på de mest traffikerte rutene, dvs OSL-TRD/BGO/SVG, samt kanskje SVG-BGO.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 393
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: KRS
Posts: 911
|
![]()
KRS-TRD
--- |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2010
Location: Madla
Posts: 1,148
|
![]()
KRS - TRD er ikke dum, men SVG - OSL eller SVG - BGO er ikke dumme heller men hva med TRD - TOS
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Posts: 71
|
![]() Quote:
Ellers er jeg redd vi neppe får sett allverdens nye selskaper. Iallefall ikke med store maskiner (319/320/737/757) innenriks. Til det er avgiftsnivået for stort. Hva gjelder utenriks. Kanskje Bgo/Svg-Bru kunne være noe. Tar man ikke Thalys fra Schiphol til Brussel er Osl/Cph/Fra de eneste mulighetene. Thalys tar også mindre til fra Ams til Brussel enn transitttiden på Kastrup kan være. Vet ikke om SAS har lagt den ned. Men det var for noen år siden en rute Lhr(Lgw?)-Tos. I sommersesongen burde enn vel klare og fylle opp noen ukentlige avganger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Posts: 71
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]() Quote:
Skjønner ikke at ikke Widerøe prøver seg på TRD-KRS egentlig, så mye ledig materiell som de har stående for tiden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 393
|
![]() Quote:
Både Braathens SAFE og SAS måtte fly tapsruter også |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Posts: 71
|
![]()
Ja det hadde vel sittet noen byråkrater i Samferdselsdepartementet og vedtatt at har man konsesjon, ja da skal du fly der hvor vi bestemmer....................
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 393
|
![]() Quote:
![]() Røros var også en tapsrute for Braathens SAFE.SAS måtte også fly taps rutende på Finnmark. Men de tjente jo gode penger trosalt på innlands rutende sine |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2008
Location: Fredrikstad
Posts: 373
|
![]()
Skal komme med noen ideer til gode ruter som man kan tjene penger på. Driver jo mitt eget soveromsflyselskap, som jeg har fått gode tilbakemeldinger fra personer som kjenner bransjen på.
Som allerede nevnt: OSL-SVG OSL-BGO OSL-TRD OSL-BOO SVG-BGO Andre ruter man kan tjene penger på både innenlands og utenlands er: TRD-KRS TRD-SVG TRD-BGO TRD-BOO TRD-TOS OSL-ARN OSL-CPH OSL-LON OSL-MAD Med dette i gang kunne man startet ett flyselskap med fly basert på Gardermoen og Værnes. Noen innvendinger til dette?
__________________
Neste flyvninger: 09.09.2017: DK802 - OSL til AYT - A321 16.09.2017: DK803 - AYT til OSL - A321 |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]()
Ja, en hel rekke innvendinger. De aller fleste av rutene du lister opp er dekket av SAS og Norwegian. Du skal ha magamål så det rekker for å valse inn i en slik konkurranse, for jeg skal love deg at selskapene vil kjempe hardt. Ingen har råd til å miste noe særlig på innenriksrutene i Norge, de utgjør et svært viktig marked for begge de eksisterende parter.
Color Air måtte kaste inn håndkleet da de prøvde, og den knallharde konkurransen var vel med på å tømme safen hos Braathens slik at alt lå til rette for SAS-overtakelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,367
|
![]() Quote:
![]() Om sommeren er det sikkert potensial til noen "kreative" Syden-ruter, både fra OSL og andre byer. Men utover dette er konkurransen ekstremt hard, OSL-LON og OSL-MAD er kanskje de verste forslagene jeg har hørt. ![]() Innenriks i Norge? Tja både DY og SK flyr mange halvtomme fly, og passasjerene krever frekvens mellom de største byene. Dette innebærer ekstremt høye kostander for et nystartet selskap, og man må jo gi passasjerene en grunn til å skifte ut DY og SK med noe nytt og uprøvd. Pris er det ingenting å gå på. Men å planlegge flyselskper er utrolig gøy, men la det bli på tegnebrettet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 605
|
![]()
What ? Hvor står dette materiellet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,376
|
![]() Quote:
![]() Noekkelen for suksess for et LCC oppstart er volum Derfor maa man inn paa strekninger hvor man kan fylle flyene og generere godt med cash. Norwegian lykkes (saavidt) fordi de kom inn i vakuumet etter at BU la ned. Color Air lykkedes ikke fordi de ble aktoer nummer tre i samme marked, og da ble det for tynt. Color var svakest og ble presset ut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Posts: 71
|
![]() Quote:
Der man må være med og subsidiere jolly-flyplasser som Sandane, Volda, Værøy og Røst! For og nevne noen. Flere subsidiebomber finnes men kom på disse i farten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,862
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Posts: 71
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,691
|
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva ville vært det beste alternativet av dagens opprative jagere for Norge? | Norge Rundt På 14 Dager | Småprat | 1 | 19-05-2013 13:44 |
Ville KSEA vært bra for Norwegian når 787 er på vingene? | FlyboyKarsten | Småprat | 5 | 13-05-2012 20:11 |
Hadde det vært bra hvis Norwegianhadde blitt Star Alliance partner | FlyboyKarsten | Småprat | 18 | 03-08-2011 18:16 |
Hva ville dere hatt som bra service ombord på et fly | FlyboyKarsten | Småprat | 7 | 29-05-2011 15:00 |
Hvor og hva ville SAS ha vært... | EB | Flyforum | 25 | 20-07-2005 15:47 |