![]() |
|
![]() |
#1 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Chris Witt har folgende Info pa Skyliner:
Boeing 737 -683 28303 257 SU-MWC Midwest ferried 04may10 CAI-EGBP for part-out & scrap ex G-CDKT Litt synd at slik en ny fly hugges opp, men parts er mere verdt enn flyet som helhet... ![]()
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Posts: 215
|
![]()
Denne maskinen kom til SAS i 99, og gikk videre til Flyglobespan i 2005. Som du sier BU662, det er meget synd at en slik ny maskin går til skraperen=/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,328
|
![]()
Tja det er da historien til griser - de skal alle til slakteren.
Men spøk til side - det er vel en grunn (sikkerhet?) for at den nå skal hugges opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Første B737NG til scrapperen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,971
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Altid trist at se forholdsvis nyt fly blive til coladåser..
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Og her er Unn Viking i sine glansdager:
http://www.airliners.net/photo/Scand...683/0307259/L/ Ser at SAS opp gjennom 2000-tallet har kvittet seg med en del 737-600 og 737-800. Hvorfor ble de faset ut? Leasingkontrakter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
Dette er tall hentet fra SAS' egen miljøkalkulator http://www.sas.dk/da/Om-SAS-Danmark2.../CO2-beregner/ (har linket til den danske siden sas.no ligger nede for telling med runtime error)
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]() Quote:
SAS bestilte vel i utgangspunktet 45 eksemplarer i 1995, men klarte å konvertere noen ordre til større -700- og -800-maskiner. I tillegg har det blitt lagt inn nye bestillinger på 2000-tallet - og de var ikke på -600, for å si det sånn ![]() Det som er mer overraskende er at flere -800-maskiner også har gått ut, på midten av 2000-tallet, enten for en periode på noen år eller helt ut av flåten. Dette har blitt "kompensert" gjennom nye -700- og -800-fly fra Boeing-fabrikken etter 2007. Hvorfor ikke bare beholde de man hadde i utgangspunktet? Flyselskapene det gjelder er for øvrig Flyglobespan, Air Europa, Hainan Airlines, China Xinhua Airlines og Moskovia Airlines. Last edited by FlightDeck; 06-05-2010 at 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,415
|
![]()
Som det staar oeverst - det er mer verdt som delefly ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,565
|
![]() Quote:
Last edited by LN-MOW; 06-05-2010 at 12:36. Reason: fikset quote |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
I denne sammenheng: Som charcuterie?
![]()
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Tror det er litt mer vanskelig fordøylig enn som så Stein
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,258
|
![]()
Som man kan se her er skrotingen langt fremskredet:
http://www.airliners.net/photo/Airbu...211/1751600/L/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2008
Location: Frederiksværk
Posts: 216
|
![]()
SU-MWC har været ude for en hård landing, og i forhold til en reparation er der åbenbart flere penge i scrap & part-out
/T |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin
Posts: 637
|
![]()
Se bildspel här: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=68470
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin
Posts: 637
|
![]()
Dvs, det Wallenbergarnas leasingbolag tjänar mest på.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,565
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Förste Kjaempe Torden / åska på CPH | scanhorse | Register- og ATC-Forum | 6 | 22-05-2011 19:51 |
SAS Boeing 737-683 Jubileumsmodell på Tradera. | SE-SAM | Samlerhjørnet | 2 | 21-06-2010 21:34 |
FlyNordic sitt förste -800er... | BU662 | Flyforum | 71 | 08-09-2008 03:32 |
Sprøtt, NW scrapper A320, men flyr videre med DC9 | LN-SEK | Flyforum | 10 | 27-05-2007 14:42 |
Programmet er klart!Förste turen går til..... | FBU 4EVER | Flyforum | 26 | 22-01-2006 15:23 |