![]() |
|
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Dette er vel nummer 2 fra NW
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,327
|
![]()
Har denne vært i noen ulykke - på bakken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Dette er ikke siste gangen. Både DC-9, MD80 og 737 Classic kommer til å overleve yngre 320 på grunn av litt annen konstruksjonsfilosofi. :clap
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,971
|
![]()
320 er vel også sertifisert for langt færre cycles enn 9erne så det kan nok ha noe med det å gjøre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
Dette bekrefter jo bare at amerkinske "metal" slår fransk "plastique" når som helst.
![]()
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,971
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Regner med stringere er langsgående bærende elementer/bjelker for vingeboksen. I og med at det er sentralt plassert i flykroppen og er strukturelt meget viktig for vingen, som går gjennom flyet er det hverken lett å reparere strukturelt, men å få tilgang til området er vel heller ikke det letteste.
I tilfellet med NWA og Cyprus Airways, så er det leasing selskapet som har bestemt seg for å skrote flyet. Delene er mer verdt enn det en kan forvente å få i leasing inntekter etter at store vedlikeholdssjekker er gjennomført.
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
DC-9 flyr og flyr.Ikke fordi de er amerikanske,men fordi de er konstruert og bygget av DOUGLAS.Akkurat som DC-3.
Og mange av 9'erne til NW har hatt en meget god oppvekst.Som f.eks 20 år i SAS.F.eks. LN-RLJ Stein Viking.:clap
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
India Express B738 gjennom lykter og murvegg - flyr videre | Blubird | Flyforum | 3 | 13-10-2018 09:06 |
Förste 737-683 möter Mr. Scrapper | BU662 | Flyforum | 17 | 05-08-2010 16:45 |
Charter feber? Ja, med DC9-81 | putzmeister | Bilder & foto | 17 | 28-06-2010 20:20 |
Denne flytypen tok SAS ut men andre selskap flyr fortsatt med SAS sine Dash 8-Q400 | Twin Otter | Flyforum | 5 | 25-03-2010 11:36 |
Lufthansa flyr videre i + | sail4fun | Flyforum | 0 | 10-08-2005 08:39 |