![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,809
|
![]()
Da var det endelig klart for 6 uker pappaperm på Cocoa Beach Florida. Valget falt på Icelandairs Saga Class som var et hyggelig priset alternativ når vi skulle fly langt med den lille.
Bilen ble levert på avgangshallen til VIP Parkering (spennende å se om de er der når vi kommer tilbake ![]() Innsjekk på OSL gikk bra på SAS business check in og barnevogn og barbesete levert i gule poser til spesial bagasje. Icelandair hadde ikke noen fast track avtale fant vi ut. Business loungen til SAS var OK og avslappende før en lang tur. 757-200 maskinen var relativt nyoppusset og setene 2D og 2F var meget bra og besto knyttenevetesten meget bra da det var plass til begge frøknene der (henholdsvis 0.62 og 1.76 lange ![]() Vi var jo spente på disse flotte lange lyse Icelandair vertinnenne, men her var det mer SAS look på disse godt voksne damene. Hyggelige var de i alle fall. Vann som predrink og gos oppvartning. Var bittelitt skuffet over kyllinglunsjen men la gå. Den lille storkoste seg og var umerkbar for de andre passasjerene. Loungen på Keflavik var stilig og ganske fylt opp. Spennende småsnacks og godt øl. KEF-SFB var en bedre flight med champis før avgang. Vi fikk 1A og 1C som var en del trangere enn 2D og 2F, men vi ble flyttet over til 2D og 2F umiddelbart etter en liten hyggelig prat. Servicen var god hele veien, ganske så god sjømat, gode viner. De holdt tilbake den varme sjokoladekaken til det passet oss proft. I følge IFE så fløy vi mot øst men tok dette med stor ro. Selv om vi reiste på ”business” kom bagasjen nesten sist på SFB, men imigration gikk knirkefritt og det var ikke lange stunden før vi stod på Alamo skranken. Der ble vi tilbytt en regular SUV noe som var litt småfrekt da vi hadde betalt for full size, men ble enige om full size,. De spurte så om vi ville oppgradere til Suburban for 10 dollar om dagen, jeg elsker oppgraderinger, men 43 dager gir 430 dollar og siden vi er 2 og en halv person droppet vi dette. De ga oss da en Ford Expedition LXT 8 seter med 5.4 liters V8 og det er litt av en slede. Noe annet en dieselknatringen hjemme. Cocoa Beach er som forventet et deilig område med lite turister og herlig mat.. i dag er det 5 uker igjen.. Alt i alt syntes jeg det var mye for pengene og et godt produkt (Igjen - i forhold til pris) Last edited by SudCaravelle; 20-03-2010 at 13:51. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Icelandair - Eco, Eco Comfort vs Saga Class | baselutvann | Reiseforum | 10 | 05-02-2012 13:26 |
Med "Stena Saga" i Captains Class minisuite: | Blackhawk | Reiseforum | 3 | 13-05-2010 23:52 |
Til Orlando med Icelandair | andyp | TripReports | 10 | 05-03-2010 17:24 |
Icelandair Saga Class til US? | SudCaravelle | Reiseforum | 23 | 03-03-2010 22:37 |
OSL-NYC på Saga Class? | litt-amatør | Flyforum | 3 | 09-01-2008 13:29 |