![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
På bakgrunn av mange råd booket vi nå med Icelandair til Cocoa Beach (lander Orlando) for pappapermen. Er det noen som har noen kunnskaper om "nye" Icelandair? Jeg ser de har kastet ut gamle seter og satt inn skinn med AVOD osv.
Vi booket Saga Class, men leser jo en del delte meninger om dette produktet. Er det veldig langt fra LH sin Business standard? Er det greit med en 8 måneder gammel jente på fanget i disse setene? (jeg må si jeg fremdeles er litt overrasket over at de slipper inn så små på "business" selv om jeg nå har gått over til tittelen far) ![]() Jeg har vært litt negativ til Icelandair etter noen halvkjipe turer med de før, men en rett over 11 timer reisetid med immigration på Stanford vippet oss over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Produktet foran har jeg vært veldig fornøyd med...både seter og service. Hva de presterer bak er en helt annen historie - blir den lille for bråkete så send henne bak!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Bare fløyet "gamle" FI på Saga Class - og det var ikke all verden. Men jeg skjønner at du med dagflight og lillemor velger kortest mulig reisetid....
Spent på å høre hvordan det er å fly med barn på fanget over lengre tid - de er jo ikke de mest tålmodige - spesielt om hun er i gang med krabbing, reise seg selv og har et velutviklet søkende sinn (snakker av erfaring)... glad vi gjode unna pappapermen før dette satte inn for fullt. Nå er det Texas (hun er straks 11 mnd) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Anbefaler at dere kjøper myggpledd på Nomaden. Vi hadde med oss 2 av den største typen til Thailand i april. Passet på at hun lå på et når hun lekte, satt på et i vognen, lå rundt barnestolen - og lillemor gikk 4,5 uke uten et eneste stikk....
Vi voksne som brukte myggolje/spray hadde ikke samme suksess. Kanskje en Scanair-playdate utpå høsten en gang.... med utveksling av erfaringer før evt familieforøkelser... vi snakker om USA med nummer 2, og nå har vi jo jammen med 10 uker pappaperm også.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja, vi hadde ikke noen problemer. Men vi hadde nattflight til BKK med basinett..... SK Y+ dit og C hjem, så når hun var våken satt hun på gulvet foran oss med leker og teppe....
Vi fikk anbefalt nattflyvning av andre som hadde vært ute å reist med små barn, og lillemor sov vel 6-7 timer hver vei - slik at mor og far fikk tatt litt champagne og kost seg. Sendt deg PM med en link. Last edited by Molinari; 05-08-2009 at 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har selv reist 2 ganger til Phuket med små barn og det har gått helt fint. Sist tur hjem var litt strabasiøs iom den minste ikke skulle sove, men det gikk det og.
Sist tur var når jeg hadde pappaperm ifjor. Når jeg leser om folk som skal til Thailand og andre eksotiske steder på pappaperm, så er det nesten som jeg vurderer et barn nummer 4, men men. Det får holde med 3. 10 uker er fint da. ![]() Og Molinari har rett ang. myggteppe. Det er genialt. 3 uker uten et eneste stikk så vidt jeg husker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Nå var vel Topic her
Icelandair Saga Class til US og ikke Reise med små barn til Thailand eller Florida??? Back on topic plis! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
|
![]()
Takk. jeg skal anbefale deg neste gang CK ansetter moderatorer.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takker... men er det noen som vet noe om denne nye Saga Classen? Det står lite om den på nettet, men den gamle får litt wannabe business pepper. De på bookingen til Icelandair var i alle fall moderat imøtekommende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Søkte litt etter trip reports på Saga class, men fant bare noen fra år 2000 og det er vel ikke særlig aktuelt lenger!
Kanskje vi kunne sende Someone på en studietur! Vi kunne spørre pappaen hans om å sponse billetten!! ![]() ![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Hva skal man si? 39" pitch, så rundt der ting ligger på inneriks F i USA eller Economy Extra hos SAS. Og med de prisene som ligger der ute akkurat nå på biz, bør prisene være langt under 10K t/r for at Icelandair skal bli interessant i min bok..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Sjekket priser til SEA i November... FI ligger 10 000 NOK over både BA, CO etc......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vi kom unna med 24.000 for turen, sjekket CO samme dato og det kostet 68.000? i biz, det gidder jeg faktisk ikke bla opp av egen lomme
![]() Hvor milelangt er Icelandair fra Continental på biz? (ser at pitchen er jo en del mindre) Gunnen til at vi snuste på Icelandair er den svært korte reisetiden, pluss at reise fra Sanford til Cocoa Baeach virker komfortabelt med kjapp imigration og lite "Disney trafikk" ut fra flyplassen. (tror også man slippe shuttlebus til leiebilen?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Stemmer. Men er en fordel å ha "fast-track-kort" for har opplevd endeløse køer i leiebilskrankene på MCO.
![]() |
#19 |
Flyklapper
|
![]()
Iceair flyr vel til Sanford, ikke MCO. Tror leiebilene er i (det rosa) parkeringshuset ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Icelandair - Eco, Eco Comfort vs Saga Class | baselutvann | Reiseforum | 10 | 05-02-2012 13:26 |
Comfort Class på Icelandair | BårdK | Reiseforum | 3 | 31-01-2011 16:48 |
Med "Stena Saga" i Captains Class minisuite: | Blackhawk | Reiseforum | 3 | 13-05-2010 23:52 |
Pappaperm, Oslo - Orlando med Icelandair Saga Class | SudCaravelle | TripReports | 47 | 11-05-2010 02:05 |
OSL-NYC på Saga Class? | litt-amatør | Flyforum | 3 | 09-01-2008 13:29 |