![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Hva må til for at OSL skal bli best blant flyplassene i Europa? Hva må til for å trekke til seg nye flyselskaper? Som sagt, den mest optimale flyplassen i dine øyne være seg ansatte på lufthavnen, reisende, spottere ++. Tenk vidt og bredt.
Kjør debatt.
✈ Gamle fly bråker best ✈ Last edited by ENGM 911; 29-01-2010 at 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hadde man hatt muligheten til å kunne komme seg opp i tårnet eller et annet sted på flyplassen hvor man kunne sett det meste som foregikk hadde det bare vært en pluss.
For at OSL skal bli en super flyplass for min del så trenger den mye mer heavy trafikk fra alle verdensdeler. Hadde vært supert om SAS også kunne brukt sine store busser. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Har ikke erfart det, men det er vel ikke all transfer som er like enkelt og ville vært noe som burde gjøres lettere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg kunne tenke meg pre-boarding lounger av den typen de har i CPH. Er vel ikke så lett og få plass til det i dagens terminal. Men det hadde hjupet veldig på ved boarding og kunne nok bidratt til og fått opp punktligheten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Gratis internett for oss uvaskede må vel være noe som kan ordnes uten altfor store kostnader.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Alt for få toaletter, det er jo så å si alltid stinn brakke, den som fant ut at 2 urinaler pluss 2 båser er nok per toalett bør holde seg langt unna nye utvidelser av terminalen.
En annen ting, IKKE bygg ny pir på terminalen slik den er idag, lag en ny paralell terminal a'la DEN, ATL, LHR T5 etc. Bygges den nye piren, kan du glemme at OSL blir fantastisk mye bedre enn det den er idag. Bussingen vil ihvertfall fortsette.
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
En million innbyggere til i Oslo-området.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Flytog fra Gjøvik & Hamar
![]()
![]() |
#9 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Tror det er viktig å bygge Oslo som en turistby først og fremst. Da kommer alt av seg selv...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Enig med LN-AFG om at de burde bygge en parallell terminal istedenfor en pir utifra den gamle. Noe jeg personlig mener, er at det bør være mer kles-shoppingmulighter, dom på LHR for eksempel. I dag har OSL nesten bare kosmetikk-utsalgssteder.
1 eller 2 til skikkelige restauranter hadde gjort seg også! Barer er det nok av, så alle kan få seg en drink før boarding ![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
...ved å tenke nytt og effektivt. Hva med om OSL hadde hatt en innstilling basert på at det er flyselskapene som genererer passasjerer, og dermed legge tilrette for økt passasjertrafikk fremfor innstillingen om at flytrafikken forstyrrer kundemassen i et shoppingsenter?
Tror dette går å kombinere om viljen er tilstede.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jepp, men husk det bor 1,1 mill i Oslo/Akershus alene. Influensområdet til OSL er beregnet til ca 2 mill mennesker, og innbefatter deler av Sverige øst for Hedmark.
Her var det forøvrig svært mange bra forslag til forhold man kan tenke seg å forbedre/iverksette for å attrahere mer trafikk på OSL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
Reisende: (Overrasket over at det ikke har blitt nevnt tidligere...) Egen bag-innsjekk for de som skal videre innenlands etter å ha kommet fra utlandet... Og egen sikkerhetskontroll, så slipper man å gå ut, opp og gjennom den sikkerhetskontrollen der oppe. Spottere: Terrasse på taket av "T2". Og selvsagt mere trafikk ![]() For alle: Svære vifter til å blåse bort tåken på vinteren ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Den nye nord-piren kommer, enten vi vil eller ei....
Men, skulle jeg bestemt, ville jeg heller hatt en paralell terminal, slik planene opprinnelig var ment. Dette ville også gjort at tiden med forstyrrende arbeider for annen trafikk, parkering osv, ville vært mininal. Samtidig ville jeg for å møtt litt av kravene til selskapene bygget en stor bro a'la Gatwick og Denver er det vel, så pax kunne kommet seg fritt mellom terminalene. Da hadde det iallefall blitt lettere trafikkavviklingsmessig for de i etasjen over meg også ![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Alt i alt synes jeg OSL er en meget bra flyplass. Åpent og oversiktlig med flott arkitektur. Selvfølgelig er det rom for forbedring. F.eks må man få fikset transfer/toll slik at flere kunne tenke seg å reise via OSL. Prisen på mat og drikke er også alt for høy. Det som dog irriterer meg mest er at det tar så sinnsykt lang tid å få bagasjen enkelte ganger. Mer IC hadde også vært bra. Hehe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Gratis trådløst hadde gjort susen. Bør være billig å gjennomføre, og føre til tilfredse kunder.
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Som så mange andre sier: T2 må bygges slik det opprinnelig var tenkt. Slik planene nå er blir det "klatting" i en ny stil. Og hva når det nok en gang skal utvides, da får vi vel en tredje stil? Synd at det ikke finnes vilje til å ta vare på arkitekturen og å bygge for fremtiden.
Mangel på toaletter er allerede nevnt. I tillegg kunne jeg tenke meg en mer diskret plassering av taxfree-butikkene, og langt lettere passasje for de som ikke er interessert i dette. En skikkelig restaurant hadde gjort seg, men denne burde også være åpen for ikke-reisende. En ordentlig sushi-restaurant med gode priser hadde også vært utmerket. Norsk sjømat er utmerket og egner seg veldig godt til sushi og sashimi. Dessuten er det perfekt mat å spise før man skal fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er jo typisk norsk å ikke bygge for fremtiden. Det bygges ikke mer enn det er behov for akkurat nå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Bedre/flere lounger på OSL hadde vært flott.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rygge v2.0 Østfold blir porten til Europa | sail4fun | Flyforum | 21 | 30-11-2010 17:58 |
Bergen blir porten til Europa | Jan | Flyforum | 17 | 14-09-2008 14:02 |
Hvordan går det med SK Bizclass i Europa? | Bizflyer | Flyforum | 22 | 17-10-2006 10:57 |
Finnair skal fly Helsingfors Lisboa - blir det den lengste ruta i Europa? | turist | Flyforum | 39 | 23-07-2006 12:47 |
Hvordan blir 1.Q for SK og DY? | HMWK | Flyforum | 8 | 02-05-2005 21:42 |