![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei!
Ikke at jeg bidrar her så mye lenger, men tenkte kanskje at turen min i AF380-800 mellom CDG-JFK vil være interessant. Kjøpte billett på wideroe.no, og meningen var at jeg skulle fly hjem fra YVR med MD11. Dessverre så må jeg hjem til en begravelse, så nå sitter jeg i SEA, på vei til TOS. Startet i YVR, men siden KLM flyet går såpass sent ikveld, ville jeg ikke ha kommet meg til Tromsø før fredag formiddag noe som er for sent. Så ankommer jeg imorra kveld til Tos. Så da ble hjemturen følgende: YVR-SEA-LHR-OSL-TOS. Uansett, tilbake til topic. Innsjekk ble gjort lang tid i forkant. Satt på nødutgang med SK til Paris, og det var vel 30 pax ombord denne lørsdagsmorgenen til CDG. De betrygget oss med at dette var vanlig, og hjemover var det flere folk. Flyet gikk på rute, og vi ankom CDG på rute. Taxet inn på CDG, og fant veien til toget. Baggasjen var tag'et helt til JFK, så slapp heldigvis å bekymre meg for dette. Jeg har hørt historier om CDG før, siden jeg aldri har vært der, og denne flyplassen er ikke akkurat lett å navigere gjennom. Først tog, deretter å finne terminal 2E. Gjennom noen sikkerhetskontroller, noen tog, opp noen trapper, og plutselig var jeg på nogenlunde rett plass. Da var det bare å se etter A380. Og joda, den sto på gate allerede. AF har bare 1 A380 individ, så er ikke akkurat et problem å identifisere hvilken reg flyet har. REG er F-HPJA for dere som lurer ![]() Gjennom ennå mer sikkerhetshysteri, egentlig ikke noe problem for meg, men slitsomt i lengden. Aner ikke hvor mange jeg har visst frem boarding-kort og pass. Var iallefall noen ganger. Gateområdet er rimelig stort. Mulig å ta trappen opp. ![]() Holder ikke med 1 bro her nei. ![]() Selvfølgelig valgte jeg å ta turen opp, for jeg er igrunn ikke vant med 2.etasje ennå. Men jeg valgte 2.etg og sete 92A. Så dette var ikke min avdeling ![]() ![]() Her er sete mitt, altså nest bakerst. Siden hylla over meg var litt mindre enn de andre, hadde jeg litt andre muligheter med å oppbevare ting. ![]() Her er altså økonomi-avdelingen. Utsikt fra sete 92A ![]() To be continued....
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. Last edited by GFL; 28-01-2010 at 02:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Del to fortsetter her...
Flyet så ganske så fullt ut, pushback skjedde på tid. Så da var det på tide å følge med kameramulighetene. Som vi har sett før er det kamera i halen, neseleggen og et kamera under flyet. Forøvrig slått på short final på 31L JFK. Skuffende ![]() Bildet ut av vinduet. Var forøvrig dobbeltglass... ![]() Maten var grei, var 2 valg. Hyggelige flyvertinner, som selvfølgelig skaffet litt mer drikke. ![]() Trappa ned måtte selvfølgelig testes. ![]() Inflight-bilde. Var forøvrig godt inflight-entainmentsystem. Men jeg havnet ved siden av en flyinstruktør fra San Diego, så vi hadde nok å prate om under hele tur. Det man kaller flaks. Så da blir det litt flying i San Diego til sommeren. ![]() Cruise! ![]() Landingen gikk greit, fin liten rundtur over New York. Brukte hele rullebanen, og måtte vente litt på ledig gate. Ble litt i kø i immigration, men vi ankom heldigvis 10 minutter før Aeroflot fra Moskva. Alt i alt en kjempeopplevelse, spesielt takoff og landing. Veldig facinert av ailerons på kjerra også. De var svæære! Et dårlig forsøk på video av take-off er lagt ut her: http://www.youtube.com/watch?v=PyUCDD6zQqw
Fløy CO fra EWR-YVR dagen etter. Må si jeg ble imponert av CO på EWR-HOU. Nå sitter jeg i Seattle, og venter på BA048 til London. Den er vel godt dokumentert allerede. Men drar hjem med nattutsjekk til PPL'en samt noen timer i DA40 G1000. Så forøvrig "Up in the Air", den anbefales til alle flyfreaks!
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. Last edited by GFL; 28-01-2010 at 02:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Takk for flott rapport! Air France har definitivt valgt et mer minimalistisk interiør enn f.eks. Emirates i sine A380-maskiner. En kamerat av meg fløy A380 på samme distanse i forrige uke, og da var det ikke mer enn 100 passasjerer om bord. Så han fikk god plass! Overbooking hos SAS fra CDG til Oslo deretter, så det ble en lang dag i Paris på han!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Takk for A380-rapport og gratulerer
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette var en bra rapport! Gøy med rapporter fra A380, for de er sjeldene!
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fin rapport!
Han var inte från Sverige och heter A.? Last edited by Savipix; 30-01-2010 at 15:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Takk for topp rapport.. Gleder meg til 12. mars da vi skal ut.. Hvilken gate bruker den på CDG ? Antar det er kun en fast en foreløpig .. Greit å vite..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
SQ777: E61. Gled deg
![]() PC: Nei, denne karen var fra USA. Men fikk litt info om den "svenske" skolen der borte ![]()
![]() |
#9 |
BA loyalist
|
![]()
Mycket bra
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer King
|
![]()
Søren, du kom meg i forskjøpet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Takker for fin-fin trip-report, stas med A380 ja - ingen
tvil om det!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air France med CDG-Teheran og JFK fra Orly | Someone | Flyforum | 16 | 04-02-2022 09:59 |
FRA-JFK og JFK-FRA med Lufthansa a380 | eb737 | Bilder & foto | 29 | 02-01-2012 00:25 |
AF med A380 LHR-CDG | sail4fun | Flyforum | 13 | 16-05-2010 13:56 |
JFK-CMN-CDG-JFK: tur til Marokko | jb1 | TripReports | 7 | 02-02-2010 04:27 |