![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
....erfaringsmessig på DY flighter er at besetningen knapt nok er å se i kabinen under flighten, så hvordan de vet hva som foregår bak der skjønner jeg ikke ![]() Last edited by Someone; 13-01-2010 at 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Tror ikke SAS kommer unna en harmonisering med * A. Men de kan trekke det ut i langedrag, slik at de må presses (offentlig) til å innføre gebyret. Da er det * A og ikke SAS som vil sitte igjen med "Svarteper" til slutt.
![]() |
![]() |
#5 | |
OSL Slave
|
![]() Quote:
Er så merkelig å se at når morgenflyene kommer inn så er det et fåtall frokostbokser som ikke er åpnet. Men du har vel andre kilder på dette du ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
SAS' kabinansatte er veldig flinke til å arbeide stille og rolig på morgenflightene, og de vekker aldri passasjerer som sover for å pushe på de en frokostboks eller en kaffe. Synes derfor ikke stillhetsargumentet har så mye å si. I fremtiden vil jeg nok uansett sove bedre i et gratis vindusete hos SAS enn i et gratis midtsete hos Norwegian - frokostservering eller ei.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg har reist mange ganger med SAS på morgenflighter og jeg selv sett at mange hopper over frokostboksen på innenlandsruter. At stadig økende antall forretningsreisende velger DY er en kjent sak. Storkontrakter er selvsagt med i bildet men slik er det hos begge aktører. Nå som også internett blir tilgjengelig ombord øker attraktiviteten enda mer. Og som sagt, svært mange setter pris på stillheten og dempet belysning i kabinen om morgenen. En deilig start på dagen som mange sier
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Blir nok stille å fint da, med litt Skyping osv fra sidemann. (men jeg er for både Internet og mat jeg)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Ellers så virker det en smule kverulerende å starte et nytt emne med en quote fra et annet. Hvorfor ikke svare i sistnevnte? Jeg kjenner til noen fora hvor det blir betraktet som "bad form" og grunn til en tur ut i kulda. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Kunne SAS bare standardisere service på Economy over hele fjøla. Mat og gratis kaffe innendlands Norge, mens en må frem med kort for alt på utenlandsflighter samt innenlands DK og SE irriterende at en ikke kan ha en make service på hele rutenettet.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tiltredes, gratis frokost over det hele, pluss service a la Wideroe paa utenlands resten da dagen, med gratis kaffe/vann og en bitteliten snacks, eventuelt bare gratis drikke, mens man kunne kjoepe mer om man var riktig sulten.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Selv er jeg langt fra noen morgenfugl, og rekker sjelden å spise hjemme, så enhver form for servering ombord på morgen er kjærkommen. (Selv om den bare er egnet til å terge magen.) Mye bedre enn å få lommeboka voldtatt på OSL ihvertfall. Nå reiser jeg ikke så mye i jobbsammenheg, så det er sjelden jeg får frokost uansett når jeg flyr.
Det jeg savner på alle flighter er imidlertid tilbud om gratis kald drikke. Det er ikke alltid det passer med varm drikke, og det å dra frem lommebøker eller kredittkort for en brusboks er bare pes. Sist jeg fløy endte jeg faktisk opp med en gratis brusboks, om det var tilsiktet eller ikke vet jeg ikke, men flyvertinnen hadde tydeligvis lite lyst til å ta betalt med kort, og da jeg bare hadde en tohundrelapp skulle hun komme tilbake til meg når hun hadde vekslepenger, noe hun ikke gjorde. ![]()
Upcoming: TRD-OSL Last edited by LCH; 13-01-2010 at 20:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Flyr som regel en morgenflight når jeg skal på jobb, 90% av tilfellene er med SAS. Resten er med DY, hvis SAS ikke har en rutetid som passer, eller SAS-flyet er fullt. Eneste gangen man legger merke til at DY har cabin crew er når man skal legge opp pc-sekken på hylla over rad 1, og alt er opptatt av bager merket "crew". Heldigvis får man servering hos SAS, det er alltid like godt med noe å bite i til kaffen. Det eneste man kan skryte av når det gjelder Norwegian er at man kommer frem helskinnet.... en eller annen gang. Skjønner ikke at du gidder gå ut og skryte så mye av det selskapet du jobber i, det leverer jo et produkt som er totalt bak mål. At så mange velger å fly med de, sier mer om det norske folk enn om selskapet. Så er jo rema en populær butikk og grandiosa en populær matrett her på berget også. Jeg er såpass misfornøyd med mine opplevelser med DY at jeg strekker meg langt for at mine jobbreiser (som alltid er i fullflex) går i et fly uten rød nese. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#19 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
OSL Slave
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dropper Widerøe frokosten? | YawDamper | Småprat | 23 | 31-05-2017 15:34 |
litt kos til frokosten | krølle | Flyforum | 0 | 11-04-2010 07:45 |
Frokosten er ikke gratis på SAS allikevel | Concorde | Flyforum | 18 | 22-01-2008 20:43 |
Frokosten (gratis) tilbake | EB | Flyforum | 104 | 09-02-2007 13:34 |