![]() |
|
![]() |
#1 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Rart, har fått det jeg:http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle2208542.ece
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vel. Dette er da ikke noe nytt.Det var da kjent for flere måneder siden at frokosten ikke var gratis på utenriks. Men for så vidt er jeg enig - det er jo rart å "Relansere servicen" når det betyr at frokosten blir fjernet for økonomiklassereisende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Synes dette er utrolig arrogant av SAS. De fleste konkurrentene til SAS tilbyr gratis mat. Og de er etter min erfaring vanligvis billigere også! KLM er for eksempel mye billigere til Sydeuropa enn det SAS er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Her er det bare å si velkommen etter til Aftenposten. De oppdaget dette bare ca ett år etter at frokosten ble gratis innenlands og godt over tre år etter den ble tatt bort utenlands. Det er jo dette som er det absurde med SAS's relanserte service- hvor er servicen??
Det er jo helt irrasjonelt å gi en god frokost gratis på en 50 min. tur til Bergen mens man ikke en gang får et glass vann gratis om man skal Paris, Roma, London osv.
![]() |
#5 |
avsluttet
|
![]()
Hadde aldri valgt SAS når andre vanlige rute-fartøyer operèrer samme strekning!
Hadde *kanskje* valgt sas om LCC konkurrerte på ruta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Alle kan være enige mo at "relansere service" kampanjen ikke har vært helt vellykket, men service er så uendelige mye mer en gratis/ikke-gratis servering ombord. For min del er det viktigere hvordan jeg blir behandlet (både i luften og på bakken), evnen til å løse problemer, om flyet er i rute etc. etc., enn om jeg får en gratis rundstykke og noe å drikke. (selv om jeg skulle ønske jeg fikk det ombord hos SAS også)
Last edited by Someone; 22-01-2008 at 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
"Relanserer" antyder at man tilbakefører noe man har tatt bort. (Forøvrig vil jeg bare si at da jeg reiste hjem til jul var det SAS som busset passasjerene mens Norwegian faktisk utførte flygningene, jge fikk til og med bagasjen med samme flyet, ikke tre dager etter.)
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Servicen når det kommer til å ordne opp, booke om, behandling, etc. har vel alltid vært der. Så det relanserer de vel ikke. Det eneste er vel frokosten på innenlands og kaffekoppen resten av dagen. Ikke mye å skryte av, nei. SAS har generelt god service, men de burde definitivt relansert frokost på Europa-rutene også... SAS bør heve seg over low fare-basillen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Men poenget er uansett at når man relanserer noe, så betyr det at noe kommer tilbake. Men hva har egentlig kommet tilbake bortsett fra frokosten og kaffen på innenriks? Ingenting. Dermed opererer SAS med et snevert servicebegrep.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Eller man kan tolke "relansere service" ut i fra at ganske så lenge har LCC`ene vært "fasiten" for hvordan en flyreise oppleves - og da ikke bare ombord men på bakken, ved forsinkelser og ikke minst til hvilken by flyselskapet flyr deg til - selv om de kaller flyplassen for noe helt annet enn byen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Litt OT - en får vel smørre matpakka si sjøl, som hun sier i den forferdelige Færra til Mexico-sangen. Og apropos dette - hvorfor er det ingen sushi-bar på OSL? Det måtte da være perfekt flymat å ta med seg om bord. I fiskelandet Norge brude dette la seg gjøre. Og om man ikke tar det med om bord, så er jo sushi utmerket mat før man skal fly...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Enig! Stekt sushi er det beste jeg vet! (Ja, jeg vet. Dette var veldig OT...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
De fleste som jobber i SAS føler og synes at "Relanserer service" er en hån og latterlig. Det er nok bare markedsføringsmenneksene og toppledelsen som følte det var bra. Jeg tror nok ideen var mer å gjøre folk oppmerksomme på merverdien som servicen i SAS gir i forhold til LCC, men det ble jo feil på de fleste måter.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian utvider Sola-basen - Eller ikke allikevel | sirpjalle | Flyforum | 17 | 14-03-2012 23:15 |
Frokosten til SAS | MD11 | Flyforum | 39 | 14-01-2010 10:03 |
Det er ikke gratis å drive et flyselskap, selv ikke for Norwegian | LN-KGL | Flyforum | 27 | 24-02-2009 11:22 |
Frokosten (gratis) tilbake | EB | Flyforum | 104 | 09-02-2007 13:34 |
Så var ikke pilotene i BU og SK enige allikevel | LN-HAT | Flyforum | 41 | 24-02-2005 11:36 |