Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 29-11-2009, 21:00   #1
Kua
ScanFlyer Blue

Ryanair 'Knapper og Glansbilder' - splittet fra 'Ryanair eller Norwegian'

Pluss at Kjos må forholde seg til norske luftfartsmyndigheter, mens Ryanair har irske luftfartsmyndigheter i lomma. Å bli stor i Europa med norske myndigheter/lover og regler er nesten en umulighet, tror jeg.
Kua is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2009, 15:56   #2
storg
ScanFlyer Molded

storg's Avatar

Default Re: Ryanair eller Norwegian

Quote:
Originally Posted by Kua View Post
Pluss at Kjos må forholde seg til norske luftfartsmyndigheter, mens Ryanair har irske luftfartsmyndigheter i lomma. Å bli stor i Europa med norske myndigheter/lover og regler er nesten en umulighet, tror jeg.
Denne må du nesten forklare. Tror nok ikke det er norske luftfartsmyndighetere som står i veien. Mulig at Arbeidsmiljøloven f.eks kan gjøre det litt vanskelig.
storg is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2009, 16:04   #3
Jarlabanke Vking
ScanFlyer Silver

Jarlabanke Vking's Avatar

Quote:
Originally Posted by storg View Post
Denne må du nesten forklare. Tror nok ikke det er norske luftfartsmyndighetere som står i veien. Mulig at Arbeidsmiljøloven f.eks kan gjøre det litt vanskelig.
det han kanskje mener er vel at man ikke i like stor grad har muligheten til å fråtse i arbeidskraft som er villig til å jobbe for knapper og glansbilder,

mange!
Jarlabanke Vking is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2009, 10:01   #4
ren flaks
ScanFlyer Blue

Hva er knapper og glansbilder, hadde vært moro å lese hva dere tror vi og de i kabinen jobber for. Jeg er fornøyd med jobben min og har ved flere anledninger sagt nei til jobb i Norge pga for lav lønn. Det har de norske selskapene løst med å ansette noen med mindre erfaring som bare ble glad for å få en jobb!
ren flaks is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2009, 11:05   #5
Jarlabanke Vking
ScanFlyer Silver

Jarlabanke Vking's Avatar

Quote:
Originally Posted by ren flaks View Post
Hva er knapper og glansbilder, hadde vært moro å lese hva dere tror vi og de i kabinen jobber for. Jeg er fornøyd med jobben min og har ved flere anledninger sagt nei til jobb i Norge pga for lav lønn. Det har de norske selskapene løst med å ansette noen med mindre erfaring som bare ble glad for å få en jobb!
enlighten me, please?

mange!
Jarlabanke Vking is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2009, 11:58   #6
imm
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by Jarlabanke Vking View Post
enlighten me, please?

Ut fra hva jeg har hørt (man hører så mye rart), så tjener en pilot drøye millionen i året. Kabinansatte derimot, starter på ca 250.000 i året.
Men jeg vet ikke om det er riktig.

Nå hører det med at en pilot og en kabinansatt i de fleste andre firmaer har mye utbetalt som diett i tillegg til lønn, siden de er mye på overnatting rundt omkring. Mens ryanair crew aldri overnatter noen sted. De kommer hjem til sin base hver eneste dag. Sånn blir det mindre penger av, men mer tid med familie og venner.

Du kan sikkert korrigere meg hvis jeg er langt fra sannheten, Ren Flaks.
Old 01-12-2009, 12:05   #7
storg
ScanFlyer Molded

storg's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jarlabanke Vking View Post
det han kanskje mener er vel at man ikke i like stor grad har muligheten til å fråtse i arbeidskraft som er villig til å jobbe for knapper og glansbilder,
Men det har jo absolutt ikke noe med luftfartsmyndighetene å gjøre. Det har med nasjonal lovgiving å gjøre som ikke er eksklusiv for luftfarten.
storg is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2009, 16:16   #8
ren flaks
ScanFlyer Blue

"jarlabanke", "enlighten me" det er jo du som mener vi jobber for knapper og glansbilder, jeg bare undrer på hvilke tall du har, hva tjener en FO, Capt, Sccm og en Ccm her hos oss?
IMM, du gjetter nok i nærheten, og det er jo ett stykke fra knapper og glansbilder, ihverfall for meg!
ren flaks is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules