![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2005
Posts: 317
|
![]()
Pluss at Kjos må forholde seg til norske luftfartsmyndigheter, mens Ryanair har irske luftfartsmyndigheter i lomma. Å bli stor i Europa med norske myndigheter/lover og regler er nesten en umulighet, tror jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,619
|
![]()
Denne må du nesten forklare. Tror nok ikke det er norske luftfartsmyndighetere som står i veien. Mulig at Arbeidsmiljøloven f.eks kan gjøre det litt vanskelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]()
det han kanskje mener er vel at man ikke i like stor grad har muligheten til å fråtse i arbeidskraft som er villig til å jobbe for knapper og glansbilder,
__________________
Upcoming flights; mange! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Location: FL380
Posts: 160
|
![]()
Hva er knapper og glansbilder, hadde vært moro å lese hva dere tror vi og de i kabinen jobber for. Jeg er fornøyd med jobben min og har ved flere anledninger sagt nei til jobb i Norge pga for lav lønn. Det har de norske selskapene løst med å ansette noen med mindre erfaring som bare ble glad for å få en jobb!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]() Quote:
__________________
Upcoming flights; mange! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Ut fra hva jeg har hørt (man hører så mye rart), så tjener en pilot drøye millionen i året. Kabinansatte derimot, starter på ca 250.000 i året. Men jeg vet ikke om det er riktig. Nå hører det med at en pilot og en kabinansatt i de fleste andre firmaer har mye utbetalt som diett i tillegg til lønn, siden de er mye på overnatting rundt omkring. Mens ryanair crew aldri overnatter noen sted. De kommer hjem til sin base hver eneste dag. Sånn blir det mindre penger av, men mer tid med familie og venner. Du kan sikkert korrigere meg hvis jeg er langt fra sannheten, Ren Flaks.
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,619
|
![]()
Men det har jo absolutt ikke noe med luftfartsmyndighetene å gjøre. Det har med nasjonal lovgiving å gjøre som ikke er eksklusiv for luftfarten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Location: FL380
Posts: 160
|
![]()
"jarlabanke", "enlighten me" det er jo du som mener vi jobber for knapper og glansbilder, jeg bare undrer på hvilke tall du har, hva tjener en FO, Capt, Sccm og en Ccm her hos oss?
IMM, du gjetter nok i nærheten, og det er jo ett stykke fra knapper og glansbilder, ihverfall for meg! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Er Norwegian lavpris eller lavkostselskap? (splittet) | Tally-Ho | Småprat | 33 | 11-04-2013 14:49 |
Hvem støyer mest - Ryanair eller Norwegian? | RWY 24 | Flyteknisk forum | 5 | 01-09-2010 23:48 |
SAS eller DY fra TOS til LON? (splittet fra Luleå-London) | TOS | Flyforum | 0 | 06-08-2010 10:09 |
Ryanair eller Norwegian | svgspotter | Flyforum | 9 | 01-12-2009 16:47 |