![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Mine herrer - er det noen som husker routingen på Tower Air til New York fra Fornebu sommeren 1989. Gikk den direkte fra FBU, eller måtte de ned og tanke et eller annet sted? (en flaske edle dråper avhenger av svaret)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]()
Artig spørsmål. Husker godt de tiden da Tower fløy på FBU pga. asfaltarbeidene på GEN, som det het den gang.
Jeg våger meg på at de fløy direkte dersom vær og vind tillot det ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
Den gikk i trekant via ARN, saavidt jeg husker. MIA-kjerra gikk via Shannon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
MOW - routingen er viktig her. Gikk den FBU-ARN-JFK eller ARN-FBU-JFK?
FBU-SNN-MIA? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
JFK-FBU-ARN-JFK - selvfoelgelig for aa unngaa ekstra fuelstop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,052
|
![]()
Routingen på begynnelsen av 90-tallet til Miami var GEN-MIA-ARN-GEN. På turen jeg tok i -92 var vi nede i Goose Bay på utreisen, men det var pga. en passasjer som fikk hjertetrøbbel. (men spørsmålet var vel -89 og FBU ..
![]() Var JFK-flightene også charter ? Last edited by Eirik; 24-11-2009 at 12:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
Naa ble jeg usikker .... mulig det var omvendt, gitt ... JFK via SNN og MIA via ARN .. men uansett ikke nonstop FBU-USA ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
ja, spørsmålet gjelder FBU-operasjonene i 1989.
Så, nå har vi én som påstår at Tower gikk non-stop og én som påstår at den gikk via ARN. ARGH!! Jeg er redd dette kan koste meg en flaske.... Ole Johan?? Hvor er du? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,118
|
![]()
Aner jeg et veddemål her?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Eneste jeg kan hjelpe er fra loggboka mi:
29.12.89 GEN-MIA FF 47 ( N603FF ) 11.01.90 MIA-GEN FF 46 ( N603FF ) I desember 1991 fløy jeg sammme GEN-MIA, men MIA-ARN-GEN |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,052
|
![]()
Var disse flightene rene charterflighter som kun kunne bookes gjennom Tjæreborg e.a, eller kunne man kjøpe billett hos Tower ? Husker jeg tok turen opp i 2.etg. på 747-100´n (?) vi fløy; der var det en liten businesskabin, fylt med ærverdige, eldre amerikanere (?), de så IKKE ut som om de var på vei til- eller fra solferie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
Nonstop til USA floey de ikke fra FBU ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,121
|
![]() Quote:
![]() Men spøk til side, dette er 20 år siden, og dermed må jeg tenke på hver de 20 år gamle notatene ligger... I hvert fall langt fra kontoret her.. Men jeg er enig i det som skrives, om den nå gikk via ARN eller via SNN til hhv JFK og til MIA, det skal jeg ikke påstå nå, men nostop til USA gikk de ikke fra FBU, som LN-MOW også skriver. fra GEN på 90-tallet er en annen sak..
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
ARGH!
Jeg får bite i det sure eplet og innrømme nederlag, Claes! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,132
|
![]()
Interessant spørsmål.
Jeg tenkte på noe av det samme da det ble klart at Airforce 1 skulle komme til Oslo, og noen lurte på om den ikke kunne lande på Rygge. Da tenkte jeg at 2440m RWY vel ikke er nok til å fly non-stop til f.eks. Washington DC. Noen som vet det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,605
|
![]()
Jeg floey den ruten i 1989, den gikk FBU-ARN-JFK-FBU. Etter det jeg husker var det ikke mulig aa fly direkte til USA med 747 fra FBU da den ikke kunne lette med fulle tanker, men direkte tilbake fra USA gikk bra.
__________________
Upcoming flights: APR GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
Hvis du var den som påsto nonstop, er jeg redd for at du tapte ...
![]() Wig-Wag - AF1 er ikke noen vanlig 747. I tillegg er den lett i forhold til en fullastet passasjermaskin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,563
|
![]() Quote:
JFK gikk direkte til FBU. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]()
Ok da, jeg aksepterer OJB som overdommer uten å mukke
![]() Dvs, flaska går til LN-MOW...ikke sant CK? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tower Air B747-100 @ Gardermoen | seilfly | Flyhistorisk forum | 12 | 24-10-2023 21:53 |
Tur til NYC i oktober med Air France | Vede | Reiseforum | 23 | 30-05-2012 23:35 |
Tower Air 747 på FBU | SK917 | Flyhistorisk forum | 22 | 03-07-2010 19:16 |
USA hjelp (TRF-NYC + NYC-LAS-LAX-NYC) + Hotel | Chaos Controller | Reiseforum | 5 | 28-05-2009 14:16 |
Hvordan resirkulere en gammal 747 fra Tower Air... | ENGM RAMP | Flyforum | 1 | 04-07-2008 12:19 |