![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Har akkurat booket tur til NYC i oktober med AF/KL. Pga. mitt medlemskap i Flyingblue og for å prøve A380.
- Hvordan er terminal 2E på CDG? Jeg har prøvd 2F og den hater jeg! Hvordan er det å komme seg fra 2F til 2E? Bør en beregne god tid? - Hvordan er det å komme inn til JFK rundt 16.10 med tanke på kø i immigration? Dette er en budsjettferie derfor lurer jeg på om noen har hotell/motell anbefalinger i NYC området? Rundt JFK og EWR og i mellom går fint. Er det områder en bør unngå å bo? Vi skal ha leiebil. Hvordan er det å komme seg til Manhatten fra forstedene?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
mange skriver mye stygt om CDG. Det er en stor flyplass, men transfer gaar greit, men litt tid er greit aa ha. Det er gangavstand mellom 2F og 2E. Hvor lander du fra? Er det fra Oslo, kommer du til 2G, hvorfra du maa ta buss til 2E. Paa JFK er det ofte laaaang koe i immigration, og paa ettermiddagen er det mange passasjerer, men om du ikke har videreforbindelse er det ikke noe problem, men det vil ta en god stund foer du er paa ditt hotell.
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
CDG er både pest og cholera, men også en ganske effektiv flyplass.
Reiser du fra Norge ankommer du trolig på G. Herfra må du ta buss (går stort sett med få minutters mellomrom), med mindre flighten din videre er fra samme terminal. Fra G til E er det raskeste å hoppe av bussen på F og ta rulletrappen ned til bakkeplan og gå teversover til E. Da slipper du hele runden via D, B, A og C med tilhørende av og påstigninger. Gangtid ca 5 min. Ankommer du på F gjelder selvsagt det samme og da sparer du også å vente på bussen. Har du god tid og er FBG eller reiser business, vil jeg anbefale lounge på 2D og buss rundt. Loungen på E er ikke allverdens hyggelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Har ikke hatt grunn til å¨forsøke å forsere F til E på rød sone, men har tilgode å oppleve at det er enklere enn bare å rusle ut og ta security på nytt på denne flyplassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Vist dere har tenkt å ha leiebil inn til Manhatten så kan det være et evig stress gjennom Holland tunnel og lincoln tunell vist dere velger å bo på NJ siden. Men trafikken i New York er helt enorm. Så kjører dere i NYC så vær forbredt på å sitte i kø. Mitt tips er å la bilen stå når dere er på Manhatten og bruk bilen til litt rundturer rundt til andre steder som Philly osv(Kommer ann på hvor lenge dere skal være). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg reiste av samme grunn som deg med AF til USA i fjor. Må desverre skuffe deg med å si at jeg angrer.
Air France, CDG, JFK var alt i alt en ganske middelmådig opplevelse. Til tross for at A380 og EMB190 er fantastiske fly! Neste gang reiser jeg med en eller annen Star Alliance carrier, uansett fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Når man er silvermedlem i Flyingblue og ikke bor i Oslo er KL/AF det absolutt beste alternativet.
Har valgt 2 seterene som er i 2.etg helt bakerst. Noen som har noe å si på disse? Har forstått det er litt lagringsplass mellom sete og veggen her?
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Støtter valget ditt. Har FBG status og er veldig happy med det. Foretrekker dog KLM og Amsterdam som hub,men er nok innom CDG tre-fire ganger årlig. Reiser mye med *A også og kan ikke si at de tyske flyplassene har noe særlig mer å skryte av... Hvis du ikke allerede har vært der, kan jeg anbefale et glass champagne i baren på Mandarin New York med helt fin utsikt over parken fra oppe i etasjene. God tur ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg foretrekker også definitivt AMS men pga. at jeg mangler 6 legs og i tillegg til A380 "måtte" jeg via CDG denne gang. Selv om det jo blir SVG-AMS-CDG-JFK t/r.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Har bodd på Country Inn and Suites ved EWR (nabo til "den store mallen") og der var det hvertfall relativt greit å parkere trygt på utsiden og gå over gata til mallen uten å ha med livvakt (litt mer krøkkete å komme seg inn til Manhattan)
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Har sett på Country Inn & Suites By Carlson, Newark Airport. Hvordan er det å komme seg fra Newark Airport til Manhattan? Ser hotellet i hvertfall har gratis shuttle til å fra flyplassen.
Eller finns det andre transport alternativer fra dette hotellet? Kan en feks. kjøre til en tog/subway stasjon i nærheten og parkere der? Eller blir det utrygt?
![]() |
#16 |
Amatør
|
![]()
Det er det overalt på A380 i første etasje hvertfall, lurer nesten på å fly via CDG den ene veien neste gang jeg tar turen til NYC kun for å teste 2 etg!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Hotellet egner seg hvertfall greit for spotting, se post#2 forum.flyprat.no/showthread.php?t=70288
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Skal være der en uke, men skal nok ikke til Manhatten hver dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air France med diversion til Iran | Someone | Flyforum | 3 | 09-05-2019 14:35 |
Tur til Ningbo, Beilun - Kina oktober 2013, hvem reise med? | Speedman | Småprat | 1 | 24-09-2012 19:21 |
Slitsom tur med Air France | Mugnas | TripReports | 12 | 30-01-2011 17:45 |
Tur til NYC | Fredrik Propell | TripReports | 11 | 21-05-2007 16:30 |
Air France passasjerer fikk gratis tur til Newfoundland | Arrow | Flyforum | 1 | 28-04-2006 18:04 |