![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja gott folk, jag är väl sämst i världen på forum som dessa med att infoga bilder på plats med tillhörande text, vilket jag hoppas ni accepterar.
Till Bangkok skulle jag i slutet av Oktober, så jag letade i augusti hur jag skulle komma undan med plånboken lite tjockare än vanligt. Således så hade Qatar Airways en bra kampanj med 360 GBP, med nackdelen att datumen jag valt så var den enda möjligheten att flyga LGW-DOH-BKK BKK-DOH-LHR vilket till 360 GBP var acceptabelt. (Jag tar hellre wide-body från LON än 320 från ARN utan AVOD med QR ) Till London så inväntade jag kampanjer från Torp till STN och med brorsans Visa Electron så kom jag undan med totalsumman T o R på 20 NOK, 10 kg handbagage kommer man långt på, och dessutom så mina klädinköp i BKK skickade jag hem för 76 kr vilket var billigare än Ryanairs koffertgebyr på hemvägen. FR 39 TORP-Stansted B738 kabinfaktor 95% Inga problem, Ryanair var en halvtimme sen, men med fast sängplats i närheten av Stansted hos min engelska polare så var det noll problem. plus för snygga flygvärdinnor som jag borde tagit bild på :-) Jag blev positivt överraskad om vi ser på kostnaden och produkten. QR LGW-DOH A330-200 kabinfaktor i Ekonomi 100% Avodboxen skavde en del men med mina 190 cm så kändes det inte alltför farligt, maten var riktigt god och två filmer och lite biljardspel på AVODen så var det ankomst i Qatar i Doha. Tax-Freen i Doha är ju riktigt riktigt billig i jämförelse med OSL, den näst billigaste jag vart på, flygplatsen i sig ska byggas ut, men den var helt OK QR DOH-BKK B777-300 ER Flyget kändes mycket fräscht allt var greit, jag tror pitchen var 32, och det gjorde sitt till, jag satt bekvämt, uppmärksamma flygvärdinnor och bra utbud på det mesta gjorde att flighten var behaglig, lite mer stöy än vanligt kändes det som. Touchdown i staden som gud glömde, allas vårt kära BKK, Suvarnabhumi ger ett stabilt intryck och förväntan är alltid hög när man ankommer BKK. I BKK så har jag två kompisar som hyr ett 364 KvM stort hus med pool och gym, vilket jag bodde i under resans första vecka, jag var imponerad över vad man får för lite pengar. Inget annat ställe än Bangkok får mig att må så bra, det är fan en rockstjärnestatus man får på ett sätt, som ung kille på sköna uteställen så haglar det ju av vackra damer som gör det mesta för att få hem just dig, men alla som är något sånär kända med BKK känner samtidigt till baksidan av myntet, och "se men inte röra" är den mest aktuella ramsan i nämnda stad. Utbudet av affärer och god mat är underbar. Jag kompenserade mitt badbehov i kompisarnas pool och på ett vattenland/nöjespark i Bangkok, den höll relativt bra klass. Golfbanor av klass i närheten. OX DMK-HKT MD80 Kabinfaktor 90% Jag har ju släktingar i Phuket som jag besökte med 1-2Go Airlines, jag gillar att flyga med 1-2Go, lite dödsångest har aldrig skadat, och skulle man störta så dog man medans man hade kul, i en MD80. Jag blev placerad på nödutgångsplats så jag hade gott svängrum, svettningarna från starten från DMK tilltog med tanke på att det kan finnas golfbollar på runway, det kändes dessutom som om vi skulle stalla... men det gick bra. ( Hur var Don Muang innan Suvarnabhumi? det måste ju vart årets kaos över hela flygplatsen? kan någon berätta? ) Phi-Phi island besöktes givetvis och Phuket höll fanan högt, solmässigt. Air Asia HKT-BKK Kabinfaktorn 95% 1 timme delay, men det jag husker från flighten är att en italienare i 30 årsåldern ställer sig upp i mitten av flighten och börjar skälla på flygvärdinnan, sedan tränger han sig framåt och börjar hojta: I wan´t to speak with the captain, vilket gör att jag väcker mitt resefölje som är kampsportare, för att i nödsituation brotta ner shorty-italienaren... Han får inte prata med kaptenen och sätter sig och börjar halvt skrika till flygvärdinnorna som gjorde ett kanonjobb, Italienaren satt och suckade högt resten av resan, och efter touchdown så trängde han sig förbi alla och skulle ut först. QR BKK-DOH B777-300 ER Kabinfaktor 95% i ekonomi i business var det nästan fullt med folk med långa vita dräkter. Fräsh kabin, hygglig personal och inte minst Ole Nordmann! Framför oss så sitter det ett kultiverat par från Frankrike och de får sitta bredvid en norrman som frågar högljutt,, Are you from Finland?... intresset att prata med den något berusade norrmannen var från paret rätt lågt. En timme efter take-off så öppnar han luckan över och tar ut en captain Morgan ( spiced Gold ) ur handbagaget, och börjar klunka friskt, han sätter tillbaks den, och sen börjar showen! passageraren framför lutar sig tillbaka då han helt sonika slår in i sätet framför och lagar ett helvetes liv och börjar skrika, han kallar henne bitch och spiller ut sin mat när han slår i sätet, han kastar även huvudet bakåt så att personen bakom spiller ut sin coca-cola. Mannen blir hämtad av Pursern och försvinner ut i galleyn ett tag innan han kommer tillbaka, betydligt lugnare men ger ett varnande finger till personen bredvid...( Han somnade 5 minuter senare och var lugn när vi landade ) QR DOH-LHR A340-600 kabinfaktor minst 95% Jag hade sett på seatguru att jag kunde få en nödutgångsplats, vilket jag knappade in i online-inchecket, och det fick vi. Nice, jag somnade innan take-off och minns inte take-off och vaknade bara när maten var på gång, sköna säten bra mat, en extra runda i London innan touchdown. Till Stansted med National Express för den nätta summan av 24 GBP Vänta på Stansted i fyra timmar och intog en pastamåltid på något italienskt ställe, en Pasta Carbonara med skinkfaktor 1% snålt. FR38 STN-Torp B738 Kabinfaktor 100% På flighten så var det ungefär 50% med diverse Arsenal-utstyr på sig, redan i Boardingen så gjorde en norrman stort intryck, ( Passande nog hette han Ole ) Jag satte mig längst bak i planet och Ole sätter sig framför med sina två kompisar, Ole sjunger nästan hela resan " We are The Arsenal, we beat the scum 3-0" han köper också upp halva drickvagnen så där gick Ryanair plus. Oavbrutet så höll han igång, med sina kompisar som uppviglare, alla i 50 årsåldern. Det var i stora drag det hela, jag vill nämna att Svenskar inte heller är OL-vinnare i att hantera alkohol, men det kändes som att karikatyrbilden som man får av er norrmän om just norrmän på tur, verkligen stämde, Det enda som saknades var en Petteröes nummer tre i brystlommen. Qatar Airways levererar en riktigt bra produkt, bra helhetsintryck, närvarande flygvärdinnor, som gick och skämtade och hade en bra attityd. Till och från och bra information från piloterna ( den ena var dansk ) på flighten till Heathrow. Är det något bolag jag skulle vilja ha till OSL så är det just QR. / MVH Laban ( Ha överseende med att det blev lite rörigt, jag skrev en trip-report innan som försvann i cyber-rymden ) |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL-DOH-BKK-USM t/r med Qatar og Bangkok Airways | Upsaker | TripReports | 30 | 06-04-2017 09:35 |
Qatar Airways til Bangkok og endring av Emirates-biletter | grindstein | Reiseforum | 14 | 31-07-2013 21:31 |
Til Thailand med Qatar Airways og Thai Airways | SNSK | TripReports | 54 | 25-04-2013 22:03 |
Til Bangkok med Qatar i Business | HS-TLD | TripReports | 59 | 28-11-2011 14:18 |
Bangkok Airways Trat-Bangkok og hotell i Bangkok | SNSK | TripReports | 11 | 19-02-2011 17:17 |