![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å lage noe triprapport fra vinterens
Thailand tur. Men så dukket det opp en ikke planlagt flytur. Vi var på Koh Chang i øst-Thailand. Til Koh Chang ble vi kjørt i bil fra BKK(ca 300km). For å være ærlig så fristet det ikke med en slik kjøretur igjen. Sjekket opp priser hos Bangkok Airways som flyr fra Trat til Bangkok og de var til og leve med. 400kr for en vei. Ikke så værst med tanke på at vi bestilte 4 dager i forveien. Kan ikke si at jeg angrer på det nå i ettertid. Så da var frem med kameraet for å dokumentere. Det blir mange bilder i tripraporten.. Fra der vi bodde på Koh Chang og frem til Trat tok ca 1,5t inklusiv en ferjetur. PG302 TDX-BKK ATR-72 HS-PGB SEAT 4D Trat var en liten og eksotisk flyplass. ![]() Terminalbygget. ![]() Så bar det mot innsjekk. To skranker var det. ![]() Her er rutetilbudet fra Trat. ![]() Fikk sjekket inn og sendt bagasjen. Da var det tid til å se litt før man gikk til sikkerhetskontrollen. En liten kafé hadde de også. ![]() Arrivals. ![]() ![]() Så var det tid for å finne gaten.. ![]() Bare en gate. ![]() Sikkerhetskontrollen. ![]() Og sånn var utsikten etter sikkerhetskontrollen. ![]() Her var det satt frem noen matretter også. ![]() Tilgang til internett var det her også. ![]() Så begynte det å skje noe. En buss kjørte ut for å ta imot ankommende passasjerer. ![]() Bakkemanskapet gjorde seg klar for flyet skulle lande. ![]() Og så var det cleaningpersonalet sin tur til å bli kjørt ut til flyet. ![]() Endelig kom flyet. ![]() ATR-72 Phuket. ![]() Så var det endelig vår tur. Her hadde vel "Fnate" følt seg hjemme.... ![]() Inngang bak i flyet. ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så over til selve flyturen.
![]() Vil tippe på at belegget var på ca 60%. ![]() Benplassen var så som så, det var akkurat plass til mine 191cm. Men det overlever man på en 40min tur. ![]() Like etter avgang fikk vi en boks. ![]() Og dette var inni boksen. Smakte faktisk bra. ![]() Og kaffe fikk vi av den hyggelige flyvertinnen. ![]() ![]() ![]() Utprøving av lukkertid. ![]() Så var vi fremme i BKK, her ble det buss til terminalen. ![]() Utsikten mens man ventet på bagasjen. ![]() Og etter noen få minutter så kom den. ![]() Så bar det inn til Bangkok med taxi. Det tok ca 45 minutter til hotellet. Kostet 256THB(ca 50kr). ![]() Vi hadde funnet et hotell som så bra ut på Latestays.com. Jasmine Executive Suites Hotel for 3000THB per natt. Hotellet lå veldig sentralt ved Asok stasjonen på Skytrain og Sukhumvit stasjonen på undergrunnen. Legger ved bilder noen av hotellet ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jeg var heldig å fikk oppgradert rom til ett rom med boblebad. ![]() Utsikten fra 29.etg. ![]()
Upcoming: Last edited by SNSK; 17-02-2011 at 20:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Litt merkelig hotell da resepsjonen lå i 10.etg. Men da om man vekk fra støy og sånt fra gateplan.
Her lå også restaurant og svømmebasseng. ![]() ![]() Utsikt fra svømmebassenget og oppover ![]() Resepsjonen ![]() Det var det jeg hadde for denne gang. Mulig jeg kommer med en TR for OSL-BKK-OSL med Thai hvis tiden strekker til... SNSK
Upcoming: Last edited by SNSK; 17-02-2011 at 20:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takk!! Det var vel der man skulle ha vært nå. Faktisk. Kjenner igjen mange elementer fra min tur for til Thailand for noen år siden. Relativt greie flyplasser der nede.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ser fantastisk ud. Får helt lyst til at hoppe på Bangkok-maskinen i morgen!
Trat airport minder om en mindre udgave af USM (som jeg elsker!!!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nydelig rapport, en lengter jo tilbake til Thailand når en leser dette
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fin rapport fra en fin tur (som jeg har tatt selv for noen år siden).
Man sparer egentlig ikke mye tid hvis man ikke skal bytte fly i BKK med en gang da, men du verden så mye mer behagelig enn den lange turen på landeveien. Og ja, flyplassen i Trat har mange likheter med Koh Samui.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Det var da en forferdelig koselig liten flyplass du fant der nede! Takk for at du deler.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Steike ta! Flotte bilder og bra TR! Får bare mer og mer lyst til å besøke Thailand.
Håper på rapport fra OSL-BKK-OSL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flott rapport med fine bilder....takk skal du ha
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Virgin
|
![]()
Herlig rapport og bilder fra en reise jeg selv har gjort flere ganger. Takk for den! Snakk om å få "hjemlengsel", her
![]() Jeg liker at PG setter fram litt refreshments og byr på gratis internett til ALLE pax. Servicen ombord er det heller ikke noe å si på. Hvor bodde du på Koh Chang? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hotell i Bangkok | EK 007 | Reiseforum | 11 | 28-11-2012 08:22 |
Oslo–Frankfurt–København–Bangkok–Sydney–Bangkok–Kø benhavn–Oslo | FlightDeck | TripReports | 35 | 06-06-2011 15:50 |
Med THAI Oslo-Bangkok-Krabi og Phuket-Bangkok-Oslo del 2 | SNSK | TripReports | 13 | 17-02-2010 20:52 |
MED THAI OSLO-BANGKOK-KRABI OG PHUKET-BANGKOK-OSLO | SNSK | TripReports | 22 | 17-02-2010 20:08 |
Bangkok Airways | AirbusTrond | Flyforum | 4 | 12-03-2007 11:48 |