Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 08-03-2012, 20:12   #1
SNSK
ScanFlyer Blue

SNSK's Avatar

OBB 19 Til Thailand med Qatar Airways og Thai Airways

Til Thailand med Qatar Airways og Thai Airways

Årets vinterferie gikk til Ao Nang, Krabi,Thailand.
Vi benyttet oss av det gunstige tilbudet i Qatar Airways i business.
Etter at unger var blitt sendt til besteforeldre var det tid for å pakke det siste.
Vi tok flytoget fra Asker til OSL.
Vi var på Gardermoen 3timer før avgang og innsjekk åpnet da.

Jeg hadde fått bekreftet på epost fra QR at vi kunne få sendt bagasjen helt frem til Krabi selv om siste leg var på en separat billett(biz) med Thai.
Dette visste seg ikke å være så enkelt, de brukte lang tid på å finne ut om QR hadde avtale med TG.
Tilslutt fikk jeg beskjed om at jeg hadde flaks og at TG var de eneste de hadde avtale med.

Så fortsatte innskjekkingsprossesen, damen bak skranken var veldig ung og uerfaren. Spurte meg om flyplasskoden for Krabi... Tror det er KBV og viser henne det på billetten som hun holdt i hånden. Tilslutt får hun printet ut en lang bagasje tag. Jeg tar en kikk på lappen og ser at det var feil datoer på den. Jeg sier ifra at det må være feil datoer på taggen og hun beklager seg veldig og lager en ny.

Tilslutt fikk vi boardingkortene, invitasjon til OSL Loungen og invitasjon til Fastrack.
Hele prosessen tok 25min! Virker for meg utrolig at de plasserer den mest uerfarne i businesskranken. Jeg var først i køen og alle de andre i biz-køen ble etterhvert henvist til økonomiskranken.

Ingen andre i Fastrack i sikkerhetskontrollen så det gikk fort, raskt igjennom
taxfree og kom oss i OSL-Loungen. Veldig avslappende og rolig stemning der.

OSL-DOH QR954 A330-200 A7-ACJ

Boarding begynte ca 1430 med business og de med små barn først.
Vi hadde valgt seter ved bestilling 2E-F.
QR har 2+2+2 i business.
Jeg syntes det var veldig gode seter og god plass i denne business seksjonen som bestod av 24 seter.
Flyet var smekk fullt både på økonomi og business.
I setene lå toalettmappe, teppe og høretelefoner

Rett etter at vi hadde funnet oss tilrette i setene våre fikk vi tilbud om noe forfriskende å drikke.

Meny ble utdelt

Første forrett

Og til den fikk man tilbud om vin, vi valgte og fortsette med champagnen da den var god.

Etter vi var ferdig med den retten ble bordet foldet helt ut og hvit en duk ble lagt på. En stor stoffserviett ble brettet elegant og lagt på magen vår.
Traller med glass og brødkurver ble trillet ut.

Så var det tid for hovedforretten.

Så var det tid for hovedrettene, samboeren gikk for kylling og jeg valgte scampi.

Samboeren valgte is med skogsbær til dessert.

Og til dessert valgte jeg aprikoskake med is.

De gikk tom for ostetallerken men vi fikk frukt istedenfor.

Alltid godt med kaffe etter et solid måltid.

Så var det en liten pause fra all maten.
Selv om disse setene ikke er full-flat så var de veldig behagelige. Det var en romslig bizkabin på 24seter.

På WC var det tannbørster og barbersaker.

Last edited by SNSK; 12-03-2012 at 20:04.
SNSK is offline   Reply With Quote

Posting Rules