![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tenk om noen fra SAS cateringdepartement leste dette.....
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Da hadde jeg fløyet Norwegian - libanesisk mat er da ikke godt!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Libanesisk mat er meget godt. Jeg spiste ofte på Al-Amir i Oslo, da den lå ved Konserthuset. Noe av den beste maten jeg har fått. Savner veldig den restauranten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har du slått deg, det er veldig godt!
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ah! Husker ennå den turen OSL-AES fredag kveld da vi til min store overraskelse fikk servert en liten hamburger og et glass rødvin !
![]() Libanesisk mat? Vel, den skiller seg vel ikke så mye fra annen mat i Midtøsten, og den er jo utmerket - med meze (hummus!) og diverse fisk/kjøtt med de herligste krydder... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Superflyer
|
![]()
Hver sin smak folkens...hver sin smak......
![]() Forøvrig digga jeg "Endelig fredag"..... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
|
![]()
Libanesisk mat er heller ikke øverst på min liste .. ligger vel omtrent på samme hylle som fårikål og levergryte ...
Da har jeg mer sans for mikrobryggeri-konseptet til Horizon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Husker godt "endelig fredag". Det var skikkelig fint faktisk, men hører vel strengt tatt til en annen tidsalder.
Men jeg må si meg enig i at hvis det ble annonsert "endelig fredag" og jeg fikk libanesisk mat ville nok skuffelsen blitt synlig. Hva er så feil med burger og rødvin? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Libanesisk mat er jo utrolig digg.
At det går an å mislike det går over min forstand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Burger og rødvin? Nei, huff.
Fett og jævlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() (Observert fra passasjerstol på vei hjem fra Bulgaria. Dialog mellom den mannlige verten en fyr fra bondelandet. - Hva slags øl skal det være? Fyren fra bondelandet: - Hva harrua? Vert: - Skal vi se, Carlsberg og noe gresk - Monolit heter det! Fyr: - Carls... Nei, hvaffor prosssent er dea? Vert: - Å, ja så du måler etter prosent, skal vi se... det er 4,5 og 4,8 (?). Fyr: - Ta dænn dærre andre da.. ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Libanesisk er da egentlig ganske franskinspirert - jeg kunne gjerne tatt libanesisk enten ombord i fly eller nede på landjorden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Endelig Fredag i kombinasjon med klappsete var en fin ting da Braathens fløy. Klappsete & et stort brett fullt av burgere til overs :-)
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Her skuffer du, EB. Libanesisk mat har bidratt utrolig mye til god mat som finnes her paa kloden. Og nei, det er ikke den moekkamaten du faar i en kebab i Oslo kl 0300
![]() Blandt libanesiske favoritter kan man f.eks finne: Kafta, Shawarma, Tabouleh, Fattoush, Hummus, Baba Ghanoush. Tror jeg maa dra deg med en tur paa Pita Inn naar du besoker The Windy City. Og Braathen lurte meg og mange fullprisbilletter vekk fra SAS mange fredager paa grunn av Endelig Fredag konseptet. Burgern var god og hyggelige flyvertinner bytta mer enn gjerne ut roedvinen som var av en meget billig type, med oel ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Der er jeg enig LN-MOW. Ble riktig positivt overrasket for noen år siden da jeg tok Horizon fra SFO via PDX til SEA. Servering av deilig øl både på CRJ-700 flighten til Portland og også på DHC8-200 siste strekket til Seattle.
En skikk som bør følges opp av flere ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Fredags-burgeren til Braathens var en herlig tradisjon, hadde vært morsomt om Norwegian hadde vært tøffe nok til å gjort noe lignende..
Når det kommer til Libanesisk mat så er det sikkert smak og behag og ikke minst som med all mat at hvis man spiser det på crappy steder eller crappy tilberedt så blir det, ja crap. Jeg syntes det er meeeget godt og oppsøker dette på reise. Den Libanesiske på det ene Hyatt hotellet i Dubai er en av de bedre restaurantene jeg har spist på. Al Shouf nede ved Amerikanske ambassaden i Oslo er også å anbefale. Libanon har også svært gode viner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
|
![]()
Wideroe var faktisk over og tittet paa konseptet. Vet ikke hva det falt paa, men synd de ikke gjorde noe med det ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Finnes "norske flyplasser" for Sverige? | Norge Rundt På 14 Dager | Småprat | 6 | 13-08-2012 16:14 |
SAS "Sverige" og deres sommerruter | 737-405 | Reiseforum | 2 | 28-09-2010 07:17 |
Möjliighet för er som vill se "Stockholm-Arlanda" utanför Sverige | Savipix | Flyforum | 51 | 19-11-2009 00:27 |
"Spyttklysa" lever videre... | EB | Flyforum | 16 | 13-10-2008 21:23 |
"Res i Sverige med Linjeflyg" (Stockholm 2008) | HansJ | Flyhistorisk forum | 2 | 01-07-2008 12:25 |