![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
På en av "de eksterne" trappene vi benyttet på Vigra i går var fortsatt Braathens gamle logo "Spyttklysa" påklistret hver side av trappen. Øverst på trappen var det et stort SAS klistremerke. Vigra goes retro? Eller har ikke "uniformspolitiet" vært på Vigra?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
På Vigra er det også en boks eller brakke lignende sak med den klassiske Braathens S-A-F-E logoen. Den som leter finner sikkert andre relikvier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Lurer på om de har tatt vare på de gamle "bagasjevognene" som ble fraktet med ferga. Da kunne man jo sjekke inn på Skateflua, så vidt jeg vet (det var litt før jeg begynte å reise på egen hånd).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Braathens S-A-F-E logoen lever nok videre på ganske mange maskiner rundt i kongeriket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Den lever i hvert fall på en hel del serveringsvogner ombord på SAS fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
På den seneste flyvningen med Thomas Cook, var det interessant
å se at både Scanair/Premiair OG Braathens SAFE fortsatt levde i beste velgående på trallene - herlig! ![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
..og på LHR, kjører det fortsatt diverse kjøretøy rundt i det gamle "Landor"-liveryet til BA (altså, det de hadde før de begynte å male diverse bilder på halene sine..)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
|
![]()
På den norske pavilljongen hos Disney i Orlando lever Janne-stripene fortsatt i beste velgående ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
och på Bromma finns det en "Retro" trappa någonstans undangömd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
..og hang det ikke noe i taket på et utested i Seattle og?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
|
![]()
Jo.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
I Bygarasjen i Bergen henger fortsatt Braathens S.A.F.E-logoen og den gamle SAS-logoen. Snart er de vel verneverdige - spyttklysa kan gjerne males over for min del...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kua: he he, jo jeg regner med at MyTravel var bra representert
ellers ja! Angrer på at jeg ikke tok bilde av det akkurat nå, men jeg ble bare så paff når jeg så "Braathens SAFE" stå der - så lengre klarte jeg ikke å tenke. Med alle tidligere navn og logoer, kan man nok påregne at MyTravel-navnet fortsatt vil være godt representert i ThomasCook-flåten (og fortsatt lenge inn i NESTE navneskifte). ![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Har også sett at det er en del gamle BU-gardiner i ex-BU-maskinene. "Trekkspillgardinene" mellom kabin og fremre galley var hvertfall av typen med vevd spyttklyselogo på de siste turene jeg har hatt med et par 73G og 734, til tross for at resten av flyet var 100% SAS-look.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Når får disse BU-flyene SAS-innredning? Liker best setene og benplassen i BU-flyene, selv om SAS-flyene har en finere og varmere innredning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Last edited by HansJ; 13-10-2008 at 21:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
I serien LCC fra "Legacy"/"Nettverks"-selskaper - denne gang LH | Superhai | Flyforum | 14 | 26-09-2012 09:42 |
Boeing 737 LN-RPH lander - video (Et "spin-off" produkt av en "fotojobb") | LN-DAG | Bilder & foto | 4 | 28-06-2010 23:00 |
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? | Falcon | Flyhistorisk forum | 6 | 27-12-2009 20:28 |
Braathens' "Endelig fredag" lever videre i Sverige | CK | Flyforum | 25 | 30-08-2009 20:26 |