Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-05-2009, 20:22   #1
Chaos Controller
ScanFlyer Blue
 
Chaos Controller's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 310
OBB 19 DXB-AMS-TRF-AMS-NYC-ATL-LAS-LAX-NYC-AMS-TRF-AMS-DXB

Da er tiden kommet for aa komme seg ut paa tur, denne gangen skal jeg til gamlelandet for aa hilse paa mine foreldre, og saa en tur til USA for aa se meg om, og spille i World Series of Poker.
Tenkte jeg skulle proeve meg paa en fortloepende tripreport og se hvordan det i gaar.
I dag har turen saa langt gaat med bil fra Ras Al Khaimah til Dubai terminal 1. Innsjekk og sikkerhetskontroll gikk smertefritt, tok meg ikke mer enn ti minutter fra jeg gikk ut av bilen til jeg var gjennom hele styret.
Har naa satt meg paa Diners Loungen - som ogsaa er DCA (Department of civil aviation) sin foersteklasse lounge, og her trives man godt. Mat og drikkeutvalget er upaaklagelig, er 10 varmretter aa velge av, salatbar og mange kaldretter.
Sitter naa og nyter en kopp kaffe og en 18 aar gammel Jhonny Walker Gold Label, mens jeg venter paa aa boarde min foerste flight, KL428, B777, til Amsterdam.
Bilder og oppdateringer kommer etterhvert.

Og da var foerste legén unnagjort. Innsjekk paa klm ble gjort online, 30 timer foer avgang, og jeg fikk sikret meg sete 43J, lengst mulig bak i flyet og ved vindu, slik at man kan sove paa flighten.
Ved boarding fikk jeg beskjed om at det var en endring i seaingen, og jeg ble flyttet til sete 14D, med andre ord paa tre-seteren i midtenav flyet vedmidtgangen. Ikke helt optimalt, men flyet var helt fult, saa jeg regner med at med aa flytte meg fikk en eller annen familie sitte sammen, saa greitt nok egentlig. Bare synd at jeg ikke ble oppgradert til Business, men neste gang, kanskje?
Sete-konfigurasjonen er 3+3+3, saa det vil si at om man sitter paa 3-seteren der jeg satt er det maks en person som trenger aa gaa over deg om de skal paa toalettet, saa det er verdt aa ha i bakhodet naar man velger sete.
Beinplassen var ok, hadde vel ca 10 centimeter fra knaerne og til setet forran meg saa lenge personen der ikke lente seg tilbake.
Det var ogsaa AVOD-system med et greitt utvalg av filmer og tv-show, for min del ble det Gran Tourino og saa soevn.
Avgang skjedde for foerste gang jeg har flydd med klm paa rutetid, 5 minutter etter midnatt.
Saa snart vi var i luften ble det servert en varm sandwich, valget var mellom kyllng og vegetar, saa kyling ble det for meg, samt en Heineken.
Etter at maaltidet var unnagjort ble setet lent tilbake, og jeg sov som et barn de neste 4 timene, fram til frokosten ble servert. Her var valget mellom omelett og pannekake, og jeg valgte da omeltt.AA kalle det jeg fikk servert for omelett er en skam mot alle hoens, maten var gul paa farge riktignok, men helt smakloes, laget av pulver og ikke egg. I tillegg ble det servert ferskrukt og en kakebit, samt varm og kald drikke.
Innflygningen til Amsterdam varbeivenhetsloes, og vi landet etter 7 timers flygning paa rutetid, og brukte for en gangs skyld ikke mer en et par minutter paa aa taxe inn til terminalen og parkere.
Naa sitter jeg paa en av restaurantene i terminalen og venter paa at klokken skal bli mange nok til at jeg kan ta toget inn til sentrum og finne meg noe mat der, siden det er soendag er det ikke saa mange fly som gaar til Torp, og jeg har 10 timer aa slaa i hjel foer jeg kommer hjem til mors kjoettkaker... Eller hva hun naa har laget til middag

Da var Amsterdam unnagjort, haandbagasjen ble plassert i oppbevaringsboks i terminalen, og toget inn til sentrum tok 20 minutter. Der ble det buffetfrokost paa Hotel LÉurope, og et par kalde pils ved sentralstasjonen, samt litt sightseeing.
Tilbake i terminalen tok det meg 10 minutter aa gaa gjennom sikkerthetskontrollen, vakten som jobbetder var serdeles interessert i aa sjekke passet og lommeboken min for farlige ting, og toemte hver lomme og mappe og kort og bilde og hva han naa kunne finne, foer han sendte den tilbake gjennom roentgenmaskinen, og det samme med passet mitt, hver side ble grundig kontrollert for farlig materiale... Trodde det bare var i passkontrollen man fikk passet sitt undersoekt, men der tok jeg visst grundig feil.
Vel tilbake innenfor sikkerthetsbarrieren tenkte jeg aa ta meg en tur i Diners-loungen mens jeg venter paa flyet mitt, men der skulle de naa ha 17.95 euro for aa slippe meg inn til noen toerre kjekt og lite drikke, saa det takket jeg nei takk til, og gikk heller paa starbucks og kjoepte meg en kaffe til 2.95 euro.

Flight 2, KL1217 Fokker 70, AMS-TRF
Etter innsjekk 18 timer tidligere var gaten forandret fra B22 til B1. 1 time foer avganstid ble det annonsert proceed to gate, og jeg gjorde da dette, og ble sittende i 45 minutter og vente foer boarding startet. Alle Fokker 70 maskinene til KLM er remote parking, saa etter billettkontroll ble vi overfoert i en buss, hvor vi ble staande 15 miutter og vente paa at flyet var klart til aa ta i mot oss.
Resten av boardingen gikk greitt, og jeg fikk sete 7A, som var tildelt meg ved innsjekk. Setekonfiguarasjonen er 2+3, saa er alltids kjekkere aa sitte paa venstre side, slik at man bare har en person ved siden av seg. Avstanden fra knaerne mine til setet forran anslaas til 2-3 cm, helt greitt for en kortflygning.
Avgang skjedde 15 minutter etter rutetid, og landet paa Torp paa rutetid.
Like etter avgang ble det servert trekant-sandwich, kaffe og Heineken, og ca 40 minutter foer landing kom de igjen rundt med ny drikkeservering og kjks til de som ville ha det. Overraskende med 2 serveringsruder paa en flight som tar en og en halv time.
FLyet var som alltid naar jeg har flydd Topr-Amsterdam helt fult, men for en gangs skyld var det ingen restriksjoner paa haandbaggasjen, de siste gangene jeg har flydd klm paa denne strektningen har de tatt alle kofferter og stuet sammen med innsjekket baggasje, men ikke i dag.
Ankomst Torp helt problemfritt, og som alltid var det ikke en toller aa se ved ankomst.
Totalt gir jeg KLM terningkast 3 for denne turen.

Naar blir det mors mat et par dager, foer jeg paa onsdag drar videre, da med KLM og Northwest TRF-AMS-EWR.

Desverre klarer jeg ikke aa overfoere bildene fra telefonen min til denne maskinen, saa ingen bider saa langt, skal heller bruke vanlig kamera paa resten av turen.
__________________

Last edited by Chaos Controller; 25-05-2009 at 12:07.
Chaos Controller is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2009, 20:24   #2
Chaos Controller
ScanFlyer Blue
 
Chaos Controller's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 310
Default Re: DXB-AMS-TRF-AMS-NYC-ATL-LAS-LAX-NYC-AMS-TRF-AMS-DXB

Flight 3 og 4, TRF-AMS-EWR.

Da var tiden kommet for aa komme seg videre paa ferie. Turen gaar naa med KLM til Amsterdam og Northwest videre til Newark airport.
Innsjekk paa internet ble gjort 24 timer foer avgang paa min andre flight, og det var tidlig nok til aa ordne seg noedutgang paa turen til Amsterdam, og vindusplass videre til New York
Ankom Torp klokken halv 6 paa morgenen, 50 minutter foer avgang med en Fokker 70. Baggasjdropp og sjek av pass gikk paa to minutter, og tre minutter senere var jeg gjennom sikkerhetskontrollen.
Barding skjedde 15 minutter foer avgang, og ett minutt etter rutetid var vi airborne. Belegget paa flighten var ikke mer enn 60% tipper jeg, dette er foerste gang jeg har sett noe annet enn en full flight fra Torp.
Saa snart vi var oppe ble det servert mat, som bestod av 2 rundstykker/boller eller lignende, er ikke helt sikker paa hva jeg skal kalle det... smakullt var det i allefall ikke. I tilleg ble det severt kaffe og kald drikke til de som ville ha det.
Sete var veldig behagelig, og aa sitte paa noedutgang paa en 70 er glimrende, da dette gir ca en halv meter ekstra beinplass. I tillegg var midtsetet ledig, saa jeg hadde utmerket med plass.
Amsterdam ankom vi paa ruteid, og etter en kort busstur var jeg inne i terminalen, og satte kursen for passkontrollen. Her er det nesten alltid mye koe, og denne gangen var intet unntak, tok meg vel kanskje 25 minutter aa komme gjennom.
Jeg hadde naa 2 timer aa slaa i hjel, og dette ble gjort ved hjelp av et to minutters besoek paa casinoet som kostet med 75 euro, og et rundtstykke i en avafeene som kostet betraktelig mindre.
En time foer avgang gikk jeg til gaten, der jeg saa at Northwest sitt fly var byttet ut med en Delta A330 i stedet.
Sikkerhetskontroll og intervju ved gaen tok ca 20 minutter, og var nesten paa grensen til det ubhgelige, maa si de som jobbet der fant mye rart aa spoerre om... virker som at det aa reise alene og aa ha rundt 250 stempe passet gjoer sikkerhetsvakter misstenksomme, men siden jeg ikke har noe aa skjule slapp jeg til slutt om bord i flyet.
Ombordstigning startet saa fort jeg kom gjennom sikkerthetskontrollen, og jeg var raskt om bord og fant setet mitt. Jeg maa personlig si at jeg foertrekker Airbus 330, da disse har 2+4+2 som setekonfigurasjon, saa det er ikke alt for trangt om plassen.
Setet var svaert behagelig aa sitte i, og jeg hadde 15-20 centimeter fra knaerne og til setet forran meg, noe av det bedre jeg har hatt paa en interkontinental flygning paa lenge. Det saa ogsaa ut til at jeg skulle faa 2-seteren for meg selv, men som alltid viste det seg at sistemann som boardet flyet skulle sitte ved siden av meg. Heldigivis var det en liten mann fra Ghana, saa det ble ingen kranglng om hvem armlenet i midten skulle hoere til
Avgang skjedde paa rutetid, og flyet saa ut til aa vaere helt fult. Etter avgang ble det raskt servert salt snacks, og skummende, kald drikke for de av oss som liker det.
Inflight Entertainment system var greitt, skjermen var anskagsvis 6 tommer, og hadde et utvalg paa ca 50 filme tipper jeg.
En time etter avgang ble middag servert, og jeg fikk valget mellom kylling og vegetar. Valgte da kylling, og dette var beste kyllingen jeg har spist paa lenge, den var serdeles saftig og smakfull! I tillegg var det agurksalat og en kake til dessert. Kaffe ble ogsaa ganske raskt servert, og etter det var det tide for unge lovende aa sove litt.
Ble vekket opp en time foer ankomst, da snack skulle serveres. Her ble jeg spurt om jeg ville ha italian eller vegetarian... litt i tvil valgte jeg italian, redd for at jeg faktisk skulle faa servert en italiener, men det viste seg igjen aa vaere kylling, denne gangen servert i en burrito.
Innflygningen var problemfri, og landing skjedde paa rutetid paa Newark. Immigrasjon tok her ca 40 minutter, og jeg ble intervjuet av en serdeles trivelig dame som uten mange spoersmaal slapp meg inn i landet med et smil.
Baggasjen stod allerede og ventet paa meg, og jeg fant meg raskt en taxi som for 60 dollar tok meg til hotellet mitt, Best Western President, som ligger ca 50 meter fra Times Square, saa beliggenheten var det ikke noe aa si paa.

2 dager i New York er naa unnagjort, og jeg har faatt med meg det meste tror jeg, Broadway, Time Square, Wall Street, Water Stret, Guggenheim, Meteropolitan museum, Brooklyn brdge, Hooters, frihetsgudinnen, Tiffanys 5th Avenue, Empire state building baade paa dagtid og etter solnedgang, og diverse annet. Tror joggeskoene mine snart er utslitte...

Flight 5 og 6, LGA-ATL-LAS
Neste flight er naa med Delta fra La Guardia til Las Vegas via Atlanta. Flighten er klokken 15.55 men siden utsjekk fra hotelet er 12.00 dro jeg tidlig til flyplassen, og fikk sjekket inn ved fortauskanten der taxien stoppet. 15 dollar maatte jeg betale ekstra for aa sjekke inn en bag. fikk ogsaa beskjed om at flyet er 10 minutter forsinket foreloepig, haaper ikke det blir noe mere, da jeg bare har 37 minutters transfertid i Atlanta.
Sikkerhetskontrollen her tok ca 15 minutter aa komme seg gjennom, og terminalen er liten og oversiktlig, saa det blir et par kalde oel foer jeg er klar til ombordstigning. Flytypen denne gangen er Boeing 757, og har ordnet meg sete 41A. Blir min foerste tur i en 757, saa blr interessant aa se hvordan denne turen blir.
Da ble flighten nesten en time forsinket, saa har allerede vaert i skranen her i New York, og er bokket om til neste flight fra Atlanta til Las vegas, to timer senere enn oprinnelig flight.. haaper bare det ikke blir mer forsinkelse, da det er kveldens siste flight til Las Vegas jeg skal videre med.

Boarding skjedde ca en time etter planlagt tid. FLyet var nytt og fint, gode seter, og svaert god plass til beina. Det var ogsaa individuelle skjermer i stolryggen forran, med gratis tv-programm og spill, men om man ville se film kostet det 6 dollar pr film, og maa betales med kredittkort.
Under uttaksing gir piloten beskjed om at alle airwayene soerover er stengt paa grunn av kraftig tordenvaer, og vi kjoerer til remote parking og stenger ned motorene. Delay not determined, men vi er nummer 32 for avgang etter at airwayene blir aapnet igjen. Piloten velger dog aa skru paa entertainment systemet, slik at vi har noe aa underholde oss med, saad det var positivt.I tillegg annonserer piloten en konkurranse, alle som vil, kan ta en papirbit og skrive ned naar man tror vi vil bli airborne, og den som gjetter naermest vinner en flaske vin. Igjen et positivt tiltak.
18:40 er vi endelig airborne, jeg bommet med 8 minutter paa avgangstiden, men damen paa min hoeyre haand gjettet riktig, og fikk sin flaske med vin etterhvert.
Turen soerover var begivenhetsloes, uvaeret var vel unna vei, og landing skjedde rundt 3 timer etter oppsatt tid.
Jeg la da paa sprang ut av flyet, og fant ut at mit neste fly til Las Vegas hadde ikke gaatt ennaa, og fikk boardet med 15 sekunders margin. Denne gangen i en eldre 757, trange seter, og knaerne mine stakk inn i stolryggen forran meg. Merkelig hvor stor forkjell det er mellom samme type fly i samme selskap. Det var heller ingen tv-skjermer i stolryggen forran meg, kun 14-tommmers skjermer som henger ned fra taket.
Avgang her skjedde paa rutetid, men med meg plassert i midtsetet og med 4:19 i blokk-tid var jeg i heller daarlig hummoer, og haapet paa god servering undervegs. Det var det selvsagt ikke tilbudt, skulle man ha noe aa spise, fikk man betale selv. Dette er jeg personlig motstander mot, og klarte i stedet aa sovne, og sov mesteparten av turen, saa lite ellers aa berette.
Overraskende nok hadde baggasjen min klart aa naa denne flighten ogsaa, og var raskt plukket opp fra samlebaandet.
Deretter gikk det ut i taxi-koen, og etter rundt 30 minutter her bar det til hotellet mitt, Harrah's casino.

World Series of Poker gikk heller daarlig, etter 4 timer traff mine to ti'ere paa to damer, og jeg takket forvell til mine kollegaer rundt bordet. Jeg var nummer 6 til aa forlate bordet mitt, saa jeg vil anta at det plasserer meg (realistisk sett) i top 40%, saa langt unna aa tjene penger her
Heldigvis var det flere andre smaaturneringer tilgjengelig, og tre ganger klarte jeg aa ende opp blandt top tre (to ganger delte vi premiepotten, siste gangen ble jeg nummer tre), og med diverse runder med roulette og andre spill forlot jeg Las Vegas 5 dager senere med 7 dollar mindre i lommeboken enn jeg hadde ankommet med. Det maa vel kalles mer enn akseptabelt.
__________________

Last edited by Chaos Controller; 05-06-2009 at 06:54.
Chaos Controller is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2009, 20:24   #3
Chaos Controller
ScanFlyer Blue
 
Chaos Controller's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 310
Default Re: DXB-AMS-TRF-AMS-NYC-ATL-LAS-LAX-NYC-AMS-TRF-AMS-DXB

FLight 7, Us Airways LAS-LAX.
Ankom Las Vegas Airport to timer foer avgang, og innsjekk gikk saerdeles raskt, men de skulle ha 17 dollar for aa sende kofferten min for meg. er overraskende aa se at 'alle' flyselskpene her tar ekstra for aa sjekke inn baggasje.
Sikkerhets kontrollen gikk ogsaa veldig raskt, og det virker som om vekterne her faktisk tar jobber sin serioest, i allefall de som skjer paa den baggasjen som blir scannet ser ut som om de faktisk kikker paa monitorene.
Terminalen virker ganske liten og grei, og kjoepte meg en pepsi og leste en bok mens jeg ventet paa at boardingen skulle starte.
20 minuter foer avgangstid starter de boardingen, og tar dette rad for rad bakfra, slik at det skal gaa rakest mulig. Veldig fornuftig, og folk hoerte faktisk paa hva som ble sagt i hoeytalerne, saa boardingen gikk raskt og smertefritt
Flyet denne gangen er en Airbus 319, og jeg er plassert i sete 13D. Midtgang er helt greitt paa en treseter, foler at man har litt bedre plass da, og det er begrenset hvor interessant det er aa sitte aa stirre ut av vinduet.
Pushback skjedde 40 sekunde foer opsatt avgangstid, saa svaert punktelig. Setet er stort og beghagelig, og jeg foler jeg har god plass, ca like mye som i min foerste flight med Delta.
Saa snart vi er oppe paa cruise, starter de gratis servering av drikke til alle passasjerer, noe jeg finner svaert sympatisk. Desverre moette vi snart paa ganske krafit turbulens, og de stopet serveringen etter aa ha servert rad 12. FLyet ristet og hoppet hele vegen etter dette, og jeg tror mange trakk et lettelsens sukk da vi landet i Los Angeles 47 miutter etter avgang, noen minutter foer beregnet ankomsttid.
Baggasjebaandet ble snart lokalisert av oss passasjerer, men det virket som om stuerne hadde stoerre problemer med aa finne det, 45 minutter tok det dem fra jeg ankom baandet til foerste bagen kom dit... Saa det tok kofferten min like lang tid aa reise fra flyet og til baggasjebaandet, som det tok aa reise fra Las Vegas til Los Angeles. Skulle nesten tro jeg var paa Gardermoen igjen.......

Har naa sjekket inn paa Radisson Culver City, hvor jeg benytter meg av tilbudet 'friday is freeday', og bor tre netter her for under 2000 kroner totalt. Paa loerdags kveld gaar turen igjen med Delta tilbake til New York.
__________________

Last edited by Chaos Controller; 05-06-2009 at 06:55.
Chaos Controller is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2009, 20:25   #4
Chaos Controller
ScanFlyer Blue
 
Chaos Controller's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 310
Default Re: DXB-AMS-TRF-AMS-NYC-ATL-LAS-LAX-NYC-AMS-TRF-AMS-DXB

reservert for framtidige poster - 3
__________________
Chaos Controller is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2009, 20:25   #5
Chaos Controller
ScanFlyer Blue
 
Chaos Controller's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 310
Default Re: DXB-AMS-TRF-AMS-NYC-ATL-LAS-LAX-NYC-AMS-TRF-AMS-DXB

reservert for framtidige poster - 4
__________________
Chaos Controller is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2009, 20:28   #6
DonRuud
ScanFlyer Silver
 
DonRuud's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: ENGM
Posts: 569
Default Re: DXB-AMS-TRF-AMS-NYC-ATL-LAS-LAX-NYC-AMS-TRF-AMS-DXB

Det var da litt av en rute! God tur!
__________________
What can I do you for?
-------------
No pain - no gain
DonRuud is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2009, 21:28   #7
Enhanced
ScanFlyer Blue
 
Enhanced's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: OSL
Posts: 150
Default Re: DXB-AMS-TRF-AMS-NYC-ATL-LAS-LAX-NYC-AMS-TRF-AMS-DXB

Quote:
Originally Posted by Chaos Controller View Post
saa en tur til USA for aa se meg om, og spille i World Series of Poker
Hvilke events?
Enhanced is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2009, 22:29   #8
Egenes
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,755
Default Re: DXB-AMS-TRF-AMS-NYC-ATL-LAS-LAX-NYC-AMS-TRF-AMS-DXB

Bor du i RAK?
Egenes is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2009, 22:31   #9
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,296
Default Re: DXB-AMS-TRF-AMS-NYC-ATL-LAS-LAX-NYC-AMS-TRF-AMS-DXB

Må da bli en lenger tur dette?
Jeg er overimponert over utvalget i den Diners Loungen! Må vel være den Diners Loungen i verden som har best utvalg. Har selv vært i en god del av dem, og jeg har ikke vært spesielt imponert. Den mest spesielle jeg har vært i må være i Hamburg. Den ligger utenfor sikkerhetskontrollen, opp i en kontorbygning, finne en anonym dør, kanskje 10 sitteplasser der inne. Greie stoler, og personlig servering. De har noen enkle drikkevarer og snacks a la peanøtter. Thats it. Ble der ikke lenge for å si det slik!

God tur! Håper du er på riktig side av gardinet!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2009, 03:45   #10
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,321
Default Re: DXB-AMS-TRF-AMS-NYC-ATL-LAS-LAX-NYC-AMS-TRF-AMS-DXB

Du bør vel skrive i Hamburg i og med at alle Dinerslounger i Tyskland (og nå også Nederland) er lagt ned (eller i alle fall er uten Dinersavtale).
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2009, 09:23   #11
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,293
Default Re: DXB-AMS-TRF-AMS-NYC-ATL-LAS-LAX-NYC-AMS-TRF-AMS-DXB

Diners loungen i Dubai er absolutt en av de aller aller beste. Tidligere i år fikk man 24 nye lounger i UK...det satses igjen på lounger.
EB is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2009, 12:09   #12
Chaos Controller
ScanFlyer Blue
 
Chaos Controller's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 310
Default Re: DXB-AMS-TRF-AMS-NYC-ATL-LAS-LAX-NYC-AMS-TRF-AMS-DXB

Quote:
Originally Posted by Enhanced View Post
Hvilke events?
Event #4, no limit holdem, $1000 buy-in.
Oekonomi og mitt eget erfaringsnivaa tillatter desverre ikke aa spille i main-eventen, men dette blir nok spennende nok.
__________________
Chaos Controller is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2009, 12:10   #13
Chaos Controller
ScanFlyer Blue
 
Chaos Controller's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 310
Default Re: DXB-AMS-TRF-AMS-NYC-ATL-LAS-LAX-NYC-AMS-TRF-AMS-DXB

Quote:
Originally Posted by LN-A330 View Post
Bor du i RAK?
Javisst, snart bodd der i 2 og et halvt aar, men ser ut som om jeg muligens blir overfoert til Abu Dhabi i Juli.
__________________
Chaos Controller is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2009, 00:29   #14
B777ER
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 295
Default Re: DXB-AMS-TRF-AMS-NYC-ATL-LAS-LAX-NYC-AMS-TRF-AMS-DXB

Harrahs entertainment, som på mange måter har ødelagt mange ting ved world series of poker, har gjort en positiv forandring med øvelsene i år. Man starter med 1,5 ganger så mye chips i alle øvelsene opp til $10000 i år sammenlignet med tidligere år, dvs man får 60xbb til å begynne med i en $1000 event.
B777ER is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2009, 17:51   #15
Enhanced
ScanFlyer Blue
 
Enhanced's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: OSL
Posts: 150
Default Re: DXB-AMS-TRF-AMS-NYC-ATL-LAS-LAX-NYC-AMS-TRF-AMS-DXB

Quote:
Originally Posted by B777ER View Post
dvs man får 60xbb til å begynne med i en $1000 event.
Selv om vi vel nærmer oss off topic... blinds for en $1000 event starter på 25/25, og man får 3000 i startstack. 3000 / 25 = 120.
Enhanced is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2009, 06:58   #16
Chaos Controller
ScanFlyer Blue
 
Chaos Controller's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 310
Default Re: DXB-AMS-TRF-AMS-NYC-ATL-LAS-LAX-NYC-AMS-TRF-AMS-DXB

I tillegg har de 25/25, 25/50, 50/100 og 75/150 som levels denne gangen, saa man faar mange big blinds for pengene.
Var likevel to personer som forlot bordet mitt uten noen chips igjen de foerste fem minuttene vi spilte...


Oppdatert med trf-ams-nyc-las-lax
__________________
Chaos Controller is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2009, 15:13   #17
B777ER
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 295
Default Re: DXB-AMS-TRF-AMS-NYC-ATL-LAS-LAX-NYC-AMS-TRF-AMS-DXB

[QUOTE=Chaos Controller;379668]

Baggasjebaandet ble snart lokalisert av oss passasjerer, men det virket som om stuerne hadde stoerre problemer med aa finne det, 45 minutter tok det dem fra jeg ankom baandet til foerste bagen kom dit... Saa det tok kofferten min like lang tid aa reise fra flyet og til baggasjebaandet, som det tok aa reise fra Las Vegas til Los Angeles. Skulle nesten tro jeg var paa Gardermoen igjen.......

QUOTE]

Jeg har selv tatt US LAS-LAX og hadde akkurat samme erfaring som deg når vi landet i LAX. Vi ventet ca timen før bagasjen kom.

Ellers må jeg si at du har litt av en disiplin som forlater Vegas bare $7 fattigere
B777ER is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2009, 19:11   #18
Chaos Controller
ScanFlyer Blue
 
Chaos Controller's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 310
Default Re: DXB-AMS-TRF-AMS-NYC-ATL-LAS-LAX-NYC-AMS-TRF-AMS-DXB

Tja, var vel mer flaks enn disiplin, spillerkortet mitt viste at jeg brukte over $8.000 paa Harrah's alene

I natt blir det ny tur med Deltas 757, direkte tilbake til JFK
__________________
Chaos Controller is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
E190/F70 TRF/AMS Cessna182 Småprat 9 19-01-2013 23:11
Flyr KL Cityhopper TRF-OSL-AMS i dag? Twin Otter Register- og ATC-Forum 4 19-03-2010 14:41
USA hjelp (TRF-NYC + NYC-LAS-LAX-NYC) + Hotel Chaos Controller Reiseforum 5 28-05-2009 14:16
Tripreport: TRF-AMS-OSL med KLM jb1 TripReports 8 21-04-2009 10:32
FORSINKELSE AMS-TRF Gulboble Flyforum 10 10-04-2007 18:19


All times are GMT +2. The time now is 10:23.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.