![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]()
Venter kone og døtre hjem fra NYC (JFK-AMS-TRF) nå kl fem (Shopping påske).
Fikk melding fra dem i AMS nå "at det var noe galt" med flyet. Det ble to timer forsinkelse AMS-JFK på veien over også. Typisk; Noen som vet hva som skjer ? ![]() Ut å fly i år: Noen smågris turer i Norge, men til sommeren blir det busstur til S.Amerika (15 enkeltbussturer)
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Dette blir nok storoppslag i Sandefjords Blad
![]() ![]()
![]() |
#3 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
ETA KL1217 TRF 1727
TD 17 min Aircraft defects ! F70 PHKZI Var nok ikke så mye galt med flyet da !
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ser det på TORP sine hjemmesider:
KL 1217 Amsterdam 16:55 Beregnet ankomst 17:20 41 Ellers må alle gjerne le og fleipe med TORP, men : - Flott med en flyplass som er 20 min hjemmefra - Nr 2 på ruter til utlandet i Norge - Gratis for skattebatalerne. Faktisk tjener både staten og eierkomunene penger på flyplassen. ![]() Ut å fly i år: Noen smågris turer i Norge, men til sommeren blir det busstur til S.Amerika (15 enkeltbussturer)
![]() |
#5 | |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Sorry kamerat, Avinor er et eget aksjeselskap, heleid av staten, og mottar således ingen statsstøtte, tertimot. OSL er forøvrig et eget AS.
At Torp fungerer bra er selvfølgelig flott for alle i det området av landet, men det er på sin plass å avlive myten om at Torp er den eneste selvfinansierende flyplassen i Norge. Det korrekte er at mange av kortbaneplassen, og en del av de "små store", subsidieres gjennom Avinor-systemet. Men det er en annen diskusjon, og av réne (distrikts)-politiske hensyn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]() Overskuddet fra BGO, SVG, TRD og TOS benyttes vel til å subsidiere de rundt 40 andre.... mens OSL får beholde overskuddet selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Ka e det for noe tull da?
![]() |
![]() |
#9 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hva spør du om egentlig?
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
och så håller vi oss till topic som jag egentligen redan tror är besvarad!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Greit; Vi avslutter her.
Rekordår for Torp (VG Nett) Flere passasjerer reiser via flyplassen i Sandefjord, og de legger igjen mer penger enn tidligere.:clap Ut å fly i år: Noen smågris turer i Norge, men til sommeren blir det busstur til S.Amerika (15 enkeltbussturer)
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
E190/F70 TRF/AMS | Cessna182 | Småprat | 9 | 19-01-2013 23:11 |
Flyr KL Cityhopper TRF-OSL-AMS i dag? | Twin Otter | Register- og ATC-Forum | 4 | 19-03-2010 14:41 |
Widerøe med juleruter TRF-BOO og TRF-TOS | TCAS | Flyforum | 2 | 22-09-2009 21:23 |
DXB-AMS-TRF-AMS-NYC-ATL-LAS-LAX-NYC-AMS-TRF-AMS-DXB | Chaos Controller | TripReports | 17 | 06-06-2009 19:11 |
Tripreport: TRF-AMS-OSL med KLM | jb1 | TripReports | 8 | 21-04-2009 10:32 |