![]() |
|
![]() |
#1 | |||
Eurobonus Diamond
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Last edited by LN-RRA; 05-05-2009 at 21:17. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dornier
|
![]()
Synde dette her. Punktlighet er viktig, det merker kundene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eurobonus Diamond
|
![]()
At Norwegian har tatt markedsandeler vil ikke dermed tilsi at kundene er tilfredse.
Markedsandeler og kundetilfredshet er to forskjellige ting. Husk at penger styrer, og de fleste velger det rimeligste alternativet. Dette gjelder spesiellt i disse finanskrise-tider. Kundenes tilfredshet kan tilskrives mange forskjellige faktorer, som f.eks punktlighet Norsk Kundebarometer 2009 viser jo klart at Norwegian har hatt en tilbakegang når det gjelder kundetilfredsheten, samtidig som at SAS har hatt en positiv utvikling. Ikke mer enn 2-3 poeng skiller DY og SK nå, mye mindre enn i 2008. Tror mye av SAS sin positive utvikling kan tilskrives punktlighet og et tydeligere budskap fra selskapet. Last edited by LN-RRA; 06-05-2009 at 00:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Joda, alt dette er greit, men det er ikke det han skriver. Han skriver at Norwegian har tapt terreng i konkurransen med SAS. Dette er jo feil. Hvis det konkurransen om kundetilfredsheten han snakker om, så blir jo det litt søkt, ettersom (mange av) kundene langt på vei er horer, og lar seg kjøpe av rimeligere flybilletter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eurobonus Diamond
|
![]()
Det spørs jo hva han mener med denne uttalelsen. Vil tro at den er knyttet opp i punktene for modellen de bruker i undersøkelsen, men det er vel bare hr. Silseth selv som kan svare på det.
![]() http://www.kundebarometer.com/index....t=nkbmodellmod Who knows... Journalisten som har skrevet artikkelen kan også ha trukket denne kommentaren ut fra en større sammenheng knyttet til kundetilfredsheten. Last edited by LN-RRA; 06-05-2009 at 01:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Slik jeg leser det henviser han til punktligheten.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tror ikke dette vil merkes nevneverdig - fortsatt har Norwegian mye å gå på. Vil faktisk tro at selv om de blir større enn SAS så vil de være best likt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hvis/når DY blir større enn SAS så vil de få større utfordringer med å tilfredsstille kundene nettopp fordi det blir flere og flere kunder og media vil begynne å rette et mer kritiske søkelys mot DY. Så DY er nødt til å skjerpe seg for å unngå for mye negativ omtale i fremtiden, noe de så langt har sluppet billig unna nettopp fordi de har vært en underdog som har slåss mot store stygge SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Tja - Braathens ble alltid sett på som The Underdog - selv når de var størst på norsk innenriks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Punktlighet, punktlighet, punktlighet. Når SAS tar av med 50 pax, skal det mye til og skape en forsinkelse. DY derimot, med 180 pax., sliter litt med 20 min på en turn around her. Tror ikke omdømmet til Norwegian er så gale jeg. Di som forsatt flyr SK er jo di som blir "sponset" gjennom jobben å tenker bonus og gullkort. DY er for oss andre. Blir spennende og se hva som skjer framover.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Jeg flyr begge selskaper, sponset av meg selv. Og foretrekker faktisk SK. DY blir på en måte for masete, hos SAS blir det mer avslapping, uten at jeg kan forklare helt hvordan. Kanskje det er den visuelle støyen fra all reklamen i kabinen. Og jeg har fortsatt til gode å komme hjem fra ferietur på rutetid! 1-3 timer forsinket har vært normalen på de 5-6 turene jeg har vært på med DY. ....dessuten er det bedre plass og automatisk roligere i kabinen hos SAS, nettopp fordi de har dårligere belegg. Nok en god grunn til å velge SAS ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
Greit å sjekke fakta innimellom før man bruker megafonen... Last edited by Flyer; 06-05-2009 at 12:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Er det riktig at SK har 50% kabinfaktor og under det og DY har 100% og over det - 180 pax i 737-300 er jo rett og slett imponerende...eller hva Dag-Yngve?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
punktligheten er en viktig del av hele opplevelsen. har selv flydd SAS 2 ganger, Wizz 4 ganger, Ryan 4 ganger og Norwegian 2 ganger.
begge gangene jeg har flydd Norwegian har de vært forsinket - begge gange med SAS har jeg vært på tiden +/- 5 minutter det samme med Wizz. Alle gangene med Ryanair har jeg landet 10-30 minutter før rutetid. jeg er ikke i tvil hvem jeg er minst fornøyd med av disse selskapene selv om servicen har vært tilnærmet lik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
10-30 min før rute var mye.. God margin til rutetid eller drar de tidlig fra avreiseflyplass?
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Last edited by Hickok; 06-05-2009 at 12:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ryanair drar vel som regel når alle har sjekket inn. Siden de opererer på mindre flyplasser er slottider ikke noe problem.
I tillegg har de slingringsmonn for hvor lang tid en flight tar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
E24 Podden med flytema 10 juli | Someone | Småprat | 0 | 10-07-2018 18:42 |
SAS bedrer omdømme og haler innpå Norwegian | Dash | Småprat | 0 | 08-05-2012 10:16 |
Businessklasse-prisene stuper | krølle | Flyforum | 12 | 08-11-2010 19:49 |
SAS stuper på Oslo Børs | Jarlabanke Vking | Flyforum | 3 | 19-06-2008 16:06 |
Flyselskapers omdømme - basert på Scanair | DCHalvorsen | Flyforum | 20 | 13-12-2007 22:24 |