![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,775
|
![]()
Skulle SK tatt inn alt dette i papirutgaven hadde det kostet flesk
Godt med et lite "alternativ" til DY's Dreamliner, kunne jo hatt lignende bileldserie derfra og ![]() Quote:
Last edited by Discus; 08-11-2010 at 17:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Det er ikke bare prisene som har stupt. Kvaliteten har også rast nedover de siste månedene.
Reiste t/r HKG med Lufthansa for to uker siden, og kvaliteten på mat og vin har virkelig stupt det siste året. Kvaliteten og mengden mat minte om slik det var i economy for ca. 10 år siden. Vil man ha luksus er det nok bare F som tilbyr dette nå, iallefall når det gjelder europeiske selskaper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,775
|
![]() Quote:
Ikke det siste året, i tilfelle i løpet av de siste 9 månedene, reiste c i jan med LH og den holdt høy standard ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,106
|
![]()
Har selv 3 IC flighter med LH i biz det siste halve året. 2 var svært gode (MUC-HKG og FRA-IAH), men en (HKG-FRA) var mer på det jevne. Så at biz er dårligere nå er jeg ikke helt enig i. Blant annet så er jo flere og flere seter helt flate etterhvert (selv om både SK og LH henger etter på det området)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Dette er vel en konsekvens av at økonomiklasse har blitt dårligere og dårligere. Kjøp av drikke, dårlig benplass, uspiselig mat osv. Skal man på ferie og man ikke har kniven på strupen økonomisk, skjønner jeg godt at mange velger å betale litt mer for å slippe å grue seg for flyturen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Det OEH samenligner med er vel biz for 10 år siden. Endringen hos de absolutt fleste selskap på langruter har vel vært den samme: seter og IFE har blitt langt bedre, men det er blitt kompensert med at maten bærer langt mer preg av å være litt avansert Y-mat.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Lufthansa henger håpløst etter når det gjelder biz-setene. Når det heller ikke blir kompensert med bedre mat, vin og IFE er jeg redd de henger etter i konkuransen. Veldig skuffende at de ikke introduserte nye biz seter da de tok i bruk A380.
Mikromat og billig vin synes jeg har lite med "luksus" å gjøre, og det er jo det denne artikkelen omtaler bizklasse som |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Prisene stuper? Prisene er på vei oppover igjen, det samme er etterspørselen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,720
|
![]()
Enig med Tommy, businessklasse har hatt oppgang etter å gått skikkelig på trynet for 2 år siden nå. Tilbudene er ikke like mye "krise"-tilbud lenger og alle rapporterer om at etterspørselen øker. Så at C prisene stuper, det er vel ikke helr riktig..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,708
|
![]()
Er vel en eller annen avis eller skribent som har litt forsinkelse i statistikken sin. Jeg mener bestemt å husker at jeg leste en veldig lik artikkel for en stund siden (resirkulerte nyheter?)
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
De som ennå ikke er slukt av skumlesersamfunnet, har kanskje lagt merke til at følgende også står i artikkelen:
Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,720
|
![]() Quote:
![]() Jeg er enig i det at som andre nevner her så finnes det i dag en rekke muligheter for "hvermansen" å fly foran gardina, bla pga prisdifferensiering på restriktive billetter og poeng. Det er helt sikkert belegg for å argumentere for en gjennomsnittlig nedadgående trend prismessig sammenlignet med dagene hvor man kun hadde M og C. Som alltid kan man benytte statistikk til å tale sin sak ![]() For de som følger med i finanspressen på selskapene sine resultat trender, så er det ingen tvil om at den generelle trenden er oppadgående om dagen. Det er bare å vise til BA sitt positive resultat, et selskap som er ytterst avhengig av inntjening i premium kabiner. Snittprisene foran i flyet har og går fortsatt opp. Sånn sett blir overskriften til VG skivebom for min del. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Japan Airlines - Hvilken businessklasse? | KristianSk | Reiseforum | 4 | 09-01-2015 10:50 |
Oppgradering av SAS-businessklasse lagt på is | LN-FHU | Flyforum | 98 | 28-03-2013 13:57 |
Tyven slo til på businessklasse | Concorde | Flyforum | 10 | 08-01-2010 00:38 |
E24.NO: Norwegians omdømme stuper | LN-RRA | Flyforum | 36 | 08-05-2009 20:41 |
SAS stuper på Oslo Børs | Jarlabanke Vking | Flyforum | 3 | 19-06-2008 16:06 |