![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Denne var ny !! FR startet jo alt fra å betale for koffert, kredittkortgebyr etc, men KL/AF har nå , muligens, funnet opp noe nytt
![]() Jeg er medlem av et "hva mener du forum" for KL/AF og svarer av og til på spørsmål fra et researchselskap ( hva heter noe sånt no på norsk ?? ). ( Jada, jeg får poeng for jobben.., så dere vet det ). Men denne var noe herlig, forkortet og forenklet:.. "Hva er du villig for å betale for et tomt sete ved siden av deg dersom det er ledige seter på flyet ?? " Man selger jo nå benplass, men ( liten kone har jeg ) jeg elsker å sitte på tvers, sove halvveis på tvers etc. R-klasse selvfølgelig. Dette tilbudet gjelder selvfølgelig ved innsjekk når selskapet vet situasjonen .. Joda jeg krysset på laveste beløp på både shorthaul og på longhaul. Vel, folkens, alt endrer seg fort. DL har nå betaling ( $ 50 ) for bag to inn/ut USA. Dette kan bli en realitet som snart kommer til alle.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hva var laveste og høyeste foreslåtte beløp?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Beklager, husker ikke, problemstillingen kom litt brått på meg, så jeg gjorde ikke notat. Men laveste var € 10-40 ( long haul siste ), høyeste var vel over € 200...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Skulle jeg fly longhaul i Reidar klasse kunne jeg nok vært villig til å betale opp mot tusenlappen for å ha et ledig sete ved siden av meg.
Men hvordan de skal administrere det vet jeg ikke. Hva skjer da på en avgang med bare 25% belegg f.eks? Sette alle som ikke betaler ved siden av hverandre slik at kun de som betaler for ledig sete ved siden av seg virkelig får det? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vanskelig å si, umulig å si hvor mange vil gjøre dette.
De som flyr aner vel ikke loadfaktoren ved sjekk-in. Den største majoriteten som flyr vet heller ikke om flytypen er Jumbo, DC 9 eller DC10... ![]() Noen flyr vel fortsatt DC 8 og Caravelle ( de eldre som meg.. ![]() De som flyr ovennevnte flytyper er heller ikke villig å betale noe likevel ekstra. En jeg kjenner godt pendler USA-PHILPPINES-NORGE-USA fortalte meg her om dagen at han fløy CO 767 til OSL fra EWR... ( Les han fløy 767 SK ofte før .. ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Dette er faktisk ikke det dummeste gebyret jeg har hørt om...men hva jeg skulle være villig til å betale vet jeg ikke. Men f.eks. på en 757 over atlanterhavet skulle nok vi (vi er to) være villig til å betale litt for et ledig midtsete.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]() Quote:
selskapene ønsker størst mulig inntekter.
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
...ja og heldigvis kan man velge bort tre-setere over dammen - for denne kunden liker valgmuligheter best.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det er jo ikke noe problem å kjøpe extra seat nå. Det er sjeldent noen gjør det på rutefly men jeg har vært bort i det. På charter er det faktisk ikke uvanlig å kjøpe et eget sete til infant (ja jeg vet, det er ikke helt det samme). Om mann gjør et ordentlig tilbud ut av det og til en grei pris så syns jeg det er positivt! Jeg er sikker på at det er mange som er villig til å betale litt ekstra for litt bedre plass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Hadde det vært flere selskaper på strekningen så hadde jeg heller betalt to tusen mer på å fly med et mer seriøst selskap. Jeg kan ikke ta selskaper seriøst om de kommer med utrolig idéer som det jeg leste om i denne tråden...
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette er ikke noe nytt. Husker Premiair/ My Travel hadde denne policy på DC-10 til Phuket da de ikke kunne ha full pax load med full fuel. De tok betalt for at pax kunne velge å ha et tomt sete ved siden av seg. Tror det det var snakk om en ca 20-30 seter de kunne selge pr.flight. Genialt spør du meg.
Mvh trimmet opel ascona |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Skjønner ikke hva du mener. Det har aldri vært noe problem å kjøpe et ekstra sete på noen flyselskap. Hva er problemet med å gjøre det til et mer ordentlig produkt og til en lavere pris en det du må ut med nå? Å stemple selskap useriøst av den grunn syns jeg er..vel useriøst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Kommunikasjon er fantastisk interessant! Det skal mer enn ett eneste merkelig forslag til for at jeg synes et selskap er useriøst. Men her tror jeg at jeg misforstod littegrann etter noen timers kjøring på tvers av sørstatene
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ultraortodokse menn nekter å sitte ved siden av kvinner på fly | VC-10 | Småprat | 6 | 09-05-2016 11:31 |
Lite lys ved siden av fremdøra ATR-72 | RJon | Flyteknisk forum | 3 | 30-09-2014 20:22 |
Å sitte ved siden av piloten? | Sondbjo | Småprat | 4 | 10-02-2011 14:07 |
Mulig å betale med Paypal ved SAS booking? | Arne A380-fan | Reiseforum | 4 | 15-10-2010 15:58 |
Heli-plassen stengt ved Kristiansund Sykeshus | rampen | Flyforum | 7 | 07-11-2009 12:10 |