Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-05-2016, 13:02   #1
VC-10
ScanFlyer Crusty

VC-10's Avatar

Angry Ultraortodokse menn nekter å sitte ved siden av kvinner på fly

NRK presenterer denne saken på side nettsider.

Quote:
82-årige Renee Rabinowitz går til rettssak mot det israelske flyselskapet El Al. Den pensjonerte advokaten finner seg ikke i at kabinpersonalet flyttet henne fordi en ultraortodoks mann nektet å sitte ved siden av henne.
http://www.nrk.no/urix/kvinne-gar-ti...kap-1.12934753

For en gjeng med tullebukker. Jeg har selv opplevd dem på en TWA-flight fra JFK til CDG på et fly som skulle videre til TLV og det var faktisk ubehagelig.
Det er ikke vanskeligere enn å hive dem av dersom de ikke kan oppføre seg - det tror jeg de fleste hadde hatt full forståelse for. Sånn går det ikke an å oppføre seg.
Er dette så viktig for dem og de må reise, så kan de jo kjøpe en treseter for seg selv og så er saken løst.
Når det gjelder ElAl, så hadde det vel vært en mulighet for dem med gi tilbud spesialbestilling siden dette sikkert er det selskapet der problemet er størst.

Last edited by VC-10; 07-05-2016 at 13:05.
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2016, 14:10   #2
raider66
ScanFlyer Rusty

Default Re: Ultraortodokse menn nekter å sitte ved siden av kvinner på fly

Det er ikke rart det er krig i verden.....

Jeg opplevde noe tilsvarende på en BA-flight mellom LHR og Montreal for noen år siden. Det ble tilløp til bråk når en av "disse gutta" krevde å få gå foran alle andre i toalettkøen etter hovedmåltidet. Ei svensk cabin crew fortalte meg at det alltid var krevende å ha disse ombord. Tre av de satt på raden foran meg, og de la beslag på et av crew-medlemmene under hele turen, for ingen ting var bra nok eller i samsvar med deres behov og krav. Med all respekt og med fare for å bli stigmatiserende, så var dette en helt ny og relativt sjokkerende opplevelse å være med på. Jeg tenkte at det måtte være svært slitsomt å ha det slik, når alt er galt hele tiden. Rart de gidder å reise i det hele tatt.... I denne saken støtter jeg den "fornærmede" kvinnen fullt ut. Tror ikke jeg hadde flyttet med frivillig i et slikt tilfelle (men jeg er jo mann og slipper jo å oppleve slik behandling....).

Espen
raider66 is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2016, 14:21   #3
ghauridanish
Newcomer

det kender jeg alt til lige fra checkin til håndbaggage og ombord på flyet skal disse mennesker have speciale behandling men dem som bliver smidt af flyene af paranoide amerikanere er sjovt nok muslimer og ikke ultra ortodokse jøder. tankevækkende...
ghauridanish is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2016, 18:06   #4
RedLine
ScanFlyer Silver

RedLine's Avatar

Jeg opplevde en lignende episode på EWR i fjor sommer. Dette var i andre etasje av en Lufthansa jumbojet, da kom det en slik fyr som beskrevet og han var tildelt sete på siden av en kvinne. Han nektet og sitte der, kvinnen som satt der nektet og flytte seg, og flyet var fult, og forsinket.

Fyren nektet og snakke med den kvinnelige delen av kabinbesetningen og kapteinen ombord var temmelig forbannet over holdningen. Etter å ha forsinket flyet i ytterligere en og en halv time ble han hentet ut av politiet til full applaus fra oss andre. Noen skulle vært flyttet automatisk til no-fly list.
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2016, 18:35   #5
Edvard
一期一会

Edvard's Avatar

Quote:
Originally Posted by RedLine View Post
EWR i fjor sommer. Dette var i andre etasje av en Lufthansa jumbojet...
Etter å ha forsinket flyet i ytterligere en og en halv time ble han hentet ut av politiet til full applaus fra oss andre.

I USA, med en kranglefant som leverer 90 minutters forsinkelse på flighten –
da hadde jeg vore mer forbanna på Lufthansa kapteinen enn duden.
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2016, 19:29   #6
roger
Rakettforskar

Quote:
Originally Posted by Edvard View Post
I USA, med en kranglefant som leverer 90 minutters forsinkelse på flighten –
da hadde jeg vore mer forbanna på Lufthansa kapteinen enn duden.
Det er så... Kan ikkje vere artig.
Quote:
Originally Posted by RedLine View Post
Jeg opplevde en lignende episode på EWR i fjor sommer. Dette var i andre etasje av en Lufthansa jumbojet, da kom det en slik fyr som beskrevet og han var tildelt sete på siden av en kvinne. Han nektet og sitte der, kvinnen som satt der nektet og flytte seg, og flyet var fult, og forsinket.

Fyren nektet og snakke med den kvinnelige delen av kabinbesetningen og kapteinen ombord var temmelig forbannet over holdningen. Etter å ha forsinket flyet i ytterligere en og en halv time ble han hentet ut av politiet til full applaus fra oss andre. Noen skulle vært flyttet automatisk til no-fly list.
Burde vore kvinneleg politi, helst! Ein skal ha respekt for rare folk, men då bør den gjengen også ha respekt for resten av verda.

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
Old 09-05-2016, 11:31   #7
ErlA
ScanFlyer Gold

HAH, Gamlingene opplevde det samme på en tur fra USA til Europa, Løsningen ble at følget med ultraortodokse jøder ble pepet på i 20mins mens de kvinnene de ikke kunne sitte i nærheten av ble oppgradert.
ErlA is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules