![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei, i dag så tok jeg fly fra Antigua-Montserrat med en Britten Normann. Jeg ble den heldige som fikk sitte hved siden av piloten!! Er dette det eneste stedet som dette er lov på rutefly, eller fines det i Norge også? Dette hvar med Fly Montserrat Airways. Har lyst til og oppleve dette igjen bare litt nærmere hjemme. Biletten kostet 550 kr så ikke så værst pris heller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Free Luigi
|
![]()
Noen fly "trenger" bare 1-crews mannskap (evt astandsmessig kort strekning også?), og da løser de plassmangel / weight&load problemer med å sette noen i høyresetet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg fløy over Cook Strait på New Zealand for 25 år siden, med noe jeg tror er en Cessna Caravan med ca 15 plasser og der satt det en passasjer ved siden av piloten. Hvor stort kan flyet være før dette er forbudt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
På Hasvikmopeden eller fiskekassa med vinger som Islanderen også ble kalt var det alltid to piloter. Samme sak med Kato Air sine Caravan som nesten bare fløy post og aviser her oppe de hadde også to flygere.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
En del fly krever to piloter, en del operasjoner krever to piloter.
Dersom enten operasjonen eller flyet krever to piloter, blir det to piloter. I Norge må man derfor se langt etter å være passasjer i et rutefly med en pilot. Vil man sitte foran i høyresetet som passasjer, får man alliere seg med en som flyr Piper eller Cessna. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ultraortodokse menn nekter å sitte ved siden av kvinner på fly | VC-10 | Småprat | 6 | 09-05-2016 11:31 |
Lite lys ved siden av fremdøra ATR-72 | RJon | Flyteknisk forum | 3 | 30-09-2014 20:22 |
Sikkerhetsproblem; ingen vil sitte ved nødutgang. | C130 | Småprat | 20 | 27-03-2012 20:10 |
Betale for plassen ved siden av deg ?? | SQ 777 | Flyforum | 12 | 27-04-2009 22:40 |
Menn får ikke sitte ved siden av alene-reisende barn | CK | Flyforum | 27 | 30-11-2005 18:46 |