Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-04-2009, 09:35   #1
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
United CO med B739 til Hawaii og Europa

Ifølge en tråd på A.net vil CO evt bruge deres B737-900 til Hawaii og Trans Atlant...De skal dog lige Etops certiferes...

http://www.airliners.net/aviation-fo....main/4389790/

Men det kan Dag helt sikkert kommentere meget meget mere på


Hilsen
ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2009, 09:41   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,559
Default Re: CO med B739 til Hawaii og Europa

Ang Transatlantisk så er det slik jeg skjønte det kun snakk om militærchartere
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2009, 09:47   #3
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,312
Default Re: CO med B739 til Hawaii og Europa

Hvor lang rekkevidde har en B739?

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2009, 09:51   #4
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: CO med B739 til Hawaii og Europa

Ja det kommer vel an på hvordan den er tankmæssig, men det ved Dag sikkert mere om
Hilsen
Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2009, 09:53   #5
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: CO med B739 til Hawaii og Europa

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Ang Transatlantisk så er det slik jeg skjønte det kun snakk om militærchartere
Ja indtil videre...kunne jo være dejligt at se CO B737 i Europa
Hilsen
Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2009, 10:44   #6
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
Default Re: CO med B739 til Hawaii og Europa

Har sett CO 737 på Hahn så de flyger nog redan militärcharter på Europa.
RolfL is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2009, 10:46   #7
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,627
Default Re: CO med B739 til Hawaii og Europa

Det er ikke uvanlig med 738 på militærchartere. Continental bruker det alleredee i dag. Miami Air og ATA bruker/brukte også 738 til dette.

Det vanlige er å gå til Gander eller Bangor og derfra til Shannon og såvidere nedover.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2009, 13:51   #8
PSC TOS
ScanFlyer Silver
 
PSC TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 589
Default Re: CO med B739 til Hawaii og Europa

Har nå sett en CO 737 i Tromsø:-)
PSC TOS is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2009, 16:12   #9
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: CO med B739 til Hawaii og Europa

JA Buzz havde jo en del af den gamle -300.....har da et par billeder af dem med FR titler
Hilsen
Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2009, 00:27   #10
LN-TIB
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
Default Re: CO med B739 til Hawaii og Europa

Vil -900 ETOPS kunne brukes på direkteruter fra feks NY til Oslo ? Ser for meg at dette er veldig i grenseland i forhold til oppsatt range på typen. -800 har vel bedre range?!

ETOPS er vel krav for å fly til Hawaii?!
LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2009, 01:55   #11
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: CO med B739 til Hawaii og Europa

Quote:
Originally Posted by LN-TIB View Post
Vil -900 ETOPS kunne brukes på direkteruter fra feks NY til Oslo ? Ser for meg at dette er veldig i grenseland i forhold til oppsatt range på typen. -800 har vel bedre range?!

!
Njet... CO kommer ikke til aa bruke 737 paa ruteflygninger til Europa. Til Hawaii fra LAX derimot er det jo grei skuring aa fly 737. Det har jo bl.a. Aloha gjort i aarevis.

Tror mange av CO sine 737 allerede har ETOPS
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2009, 06:20   #12
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,432
Default Re: CO med B739 til Hawaii og Europa

At det går an å fly B737 fra Los Angeles til Hawaii er en ting - men å kalle det grei skuring er vel litt drøyt - eller hva Tommy?
EB is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2009, 06:26   #13
GFL
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
Default Re: CO med B739 til Hawaii og Europa

Så når du kjører en lang biltur, så trenger du en svær bil, også? LAX-HNL er vel 5:35. Nesten like langt som LAX-NYC? Brukes vel både mindre Airbus'er og 737 på den ruten.
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground.
GFL is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2009, 07:05   #14
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,432
Default Re: CO med B739 til Hawaii og Europa

He he... Ja jeg kjører et forholdene stor bil både når jeg kjører lange turer og når jeg kjører korte turer... Kan jeg velge så velger jeg større fly når jeg skal fly langt - kan jeg ikke velge velger jeg gjerne en Airbus fremfor en B737 - går ikke det så overlever jeg fint i en 737 også - men grei skuring - neppe!
EB is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2009, 07:47   #15
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,288
Default Re: CO med B739 til Hawaii og Europa

Det blir interessant å se om Boeing og Airbus gir erstatterne av B737 og A320 rekkevidde nok til å fly over dammen i full konfig. Noe må jo bl.a. B757 erstattes med.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2009, 08:29   #16
O_K_
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
Default Re: CO med B739 til Hawaii og Europa

Om setene i en 737 er nye og bra så kan jeg ikke se forskjellen i forhold til en 747. Minst 3 i bredden der også. For meg er det som betyr mest hvor mye onboard underholdning det er, og om det er PC-strøm hele veien bakover i economy. Mener å huske at CO eller US hadde dette i sine 757 fra Oslo, da blir de klar favoritt. Ellers liker jeg små fly, siden boarding vanligvis er lettere da.
__________________
siden august 2007
O_K_ is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2009, 08:52   #17
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: CO med B739 til Hawaii og Europa

Foretrekker også mindre fly, rask boarding etc. Raskt ut til bagasjen og rask videre. Samme med 757 over dammen. Bagasjen står og venter på deg på EWR når du kommer gjennom en rask immigration på EWR.

Til holmene der ute flyr WestJet 738 til Maui, Honolulu og Kona fra Vancouver.

I tillegg Alaska fra Achorage til Maui og Honolulu. Seattle til Honolulu, Kauai, Maui og Kona.Portland til Kona..Alle med 738.

Har sett mange 738 der ute på de forskjellige øyene.

For CO vil de sikkert være god butikk å bruke 739 !! Flyr dem gjerne fra vestkysten
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2009, 12:42   #18
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold
 
Dag Johnsen's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
Default Re: CO med B739 til Hawaii og Europa

Heisann Ole og dere andre,

Her er det snakk om at alle B737NG'ene skal oppgraderes til 180 ETOPS og det er i og for seg ikke noe big deal siden de fleste NG flyene vi opererer moeter denne konfigurasjonen allerede. Denne konfigurasjonen finner man i Boeing sin B737NG CMP (Configuration, Maintenance and Procedures) for ETOPS. Her finner man forskrifter som inspeksjoner, komponent del nummer restriksjoner, tids grenser og vedlikeholdsprosedyrer for at flyet skal kunne opereres i forskjellige ETOPS konfigurasjoner som 120, 180 osv.

Angaaende maksimum rekkevidden paa en B737-900ER saa er det vel rundt 2.700 nautiske mil. Jeg vet at vi kan gaa fra EWR til for eksemple SAN som er noe over 2.100 nm uten noen vekt begrensinger og LAX til for eksempel HNL er stort sett samme distansen. EWR til Europa blir for langt for dette flyet.

Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets!
Dag Johnsen is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2016, 18:22   #19
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,627
Default Re: CO med B739 til Hawaii og Europa

Da har også Delta begynt å ETOPS-sertfisere sine 737-900ER'er. To maskiner er klare og routeproving pågår nå før de starter opp 4/4 med SEA-Honolulu.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2016, 19:53   #20
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: CO med B739 til Hawaii og Europa

Har ikke hatt UA 739 på våre hyppige turer til holmene, men til jula har vi 739 SFO HNL SFO .
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
United med nye ruter til Europa OttoL Flyforum 5 01-09-2018 16:07
TOS Og SVG SKY Airlines med B739 LN-KRF Spotteralerts 2 23-06-2012 18:52
SAS med last-minute og ungdomspriser til Europa FlyHi Flyforum 21 06-10-2011 15:06
Med "Pretty Woman" Via Hawaii hjem til Oslo (triprapport fra 1990) dc-8-63 TripReports 1 02-08-2009 21:01
Sterling med 50% til Europa DY Flyforum 0 04-04-2005 20:36


All times are GMT +2. The time now is 16:41.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.