Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 31-03-2009, 17:57   #1
ATC
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 187
SAS Ny långdistans för SAS?



Läst på standby.dk . Lite intressant i dessa tider av bara neddragningar. Kan det ligga någon sanning i detta? Kanske innan nedgången!

SAS overvejer Stockholm-Tokyo
Skrevet af Flemming Juul den 31/03 2009 klokken 11:09 - 0 kommentarer



Japanske medier hævder, at SAS har planer om at åbne ny rute fra Stockholm til Tokyo fra oktober 2010.



Ifølge medierne har Ole Johansson, director and general manager, SAS i Japan sagt, at selskabet arbejder med planer om at etablere en direkte rute fra Stockholm til Tokyo Narita med tre ugentlige afgange fra oktober 2010, skriver Travelbroker Nordic.


Udspillet ses som et svar på den luftfartsaftale, der blev indgået mellem Japan og de skandinaviske lande i efteråret 2008. Den giver adgang til, at skandinaviske selskaber kan have indtil 18 ugentlige flyvninger til Japan - dog højst 10 til Tokyo. I dag har SAS syv ugentlige afgange fra København til Tokyo Narita.


I weekenden havde SAS en særflyvning mellem Tokyo Narita og Tromsø i Norge, mens selskabet tre gange til sommer vil flyve mellem Tokyo Narita og Bergen.
ATC is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2009, 20:33   #2
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: Ny långdistans för SAS?

Det finnes jo eksperter som mener at vi nedgangstideneskal ta slutt i 2010
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2009, 23:13   #3
jikswoboB
Qwerty
 
jikswoboB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
Default Re: Ny långdistans för SAS?

Vore ju onekligen trevligt med en linje mellan Stockholm och Tokyo.
jikswoboB is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2009, 05:05   #4
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Ny långdistans för SAS?

Nok en tråd om SAS IC? Jeg trodde virkelig vi hadde modernisert oss og at det var DY og IC-satsning vi snakket om nå om dagen?

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2009, 07:54   #5
RIBRO
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,529
Default Re: Ny långdistans för SAS?

Kan en IC-rute med 3 ukentlige avganger virkelig lønne seg?
RIBRO is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2009, 08:49   #6
Molinari
ScanFlyer Silver
 
Molinari's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 606
Default Re: Ny långdistans för SAS?

1 april TYO-time litt før 1 april lt OSL??

:-)
Molinari is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2009, 08:46   #7
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Ny långdistans för SAS?

Aktiviteten i denne tråden viser vel hvor mye tro det er i disse utspillene.

Bare denne uttalelsen viser hvor lite SAS har lært. Her pumper Finnair av gårde med daglige gode connections fra Stockholm i sommer. Så skal SAS åpne 3 ukentlige?

SAS har filt seg ned på nesten alle IC destinasjoner, noe som gjør at selskapet blir mindre attraktivt for forretningsreisende. SAS burde heller konsentrere seg om å øke rotasjonen på eksisterende destinasjoner og heller se etter materiell som gjør at de kan ivareta flere ukentlige avganger til flere destinasjoner.

Samtidig er jo uttalelser fra SAS IC nærmest som komiske Ali å regne. Det har falt så mye pisspreik om ”fremtidige” destinasjoner fra det kontoret der at jeg tror mer på julenissen!

Jeg unner virkelig ARN en rute til Tokyo, men jeg håper for SAS og Stockholm sin del at det blir et annet selskap!
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2009, 09:09   #8
Isbamse
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,326
Default Re: Ny långdistans för SAS?

Quote:
Originally Posted by MartinL View Post
SAS har filt seg ned på nesten alle IC destinasjoner, noe som gjør at selskapet blir mindre attraktivt for forretningsreisende. SAS burde heller konsentrere seg om å øke rotasjonen på eksisterende destinasjoner og heller se etter materiell som gjør at de kan ivareta flere ukentlige avganger til flere destinasjoner.

Enig - SAS bør konse om hyppige flygninger på de langrutene de flyr, gjerne med mindre materiell enn de har i dag. Byttet fra 767 til A330/A340 var kanskje forståelig ut fra alderen på flyene, men størrelsesmessig var det en tabbe.

Paxen på de rutene man ikke kan operere daglig bør heller sendes via FRA eller stjernepartnerne.
Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2009, 13:59   #9
O_K_
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
Default Re: Ny långdistans för SAS?

Jepp, i alle fall så lenge det er slik at enkeltbiletter er dyrere enn tur-retur. Reiser man i jobb er man jo ikke så fleksibel med datoer, og da kan man ikke tilpasse turen slik at man reiser de dagene når SAS finner det for godt å sende ett fly. Når det nå også er kostnadsfokus så blir det veldig fort et annet flysellskap på 3 bokstaver som "vinner".
__________________
siden august 2007
O_K_ is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2009, 15:16   #10
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,620
Default Re: Ny långdistans för SAS?

Quote:
Originally Posted by MartinL View Post

Bare denne uttalelsen viser hvor lite SAS har lært. Her pumper Finnair av gårde med daglige gode connections fra Stockholm i sommer. Så skal SAS åpne 3 ukentlige?

!
Du må ikke glemme at man likevel har et daglig produkt, selv om man må via CPH. Det er ikke bare Finnair de konkurrerer med, og ettersom du er så fokusert på omveier, bør du ikke glemme at det også er andre selskaper som har en betydlig Østen-trafikk fra ARN - og det er en lenger omvei å fly via LHR, CDG og AMS for eksempel. Jo lenger du skal, jo mindre vesentlig blir dette ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2009, 15:23   #11
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Ny långdistans för SAS?

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Du må ikke glemme at man likevel har et daglig produkt, selv om man må via CPH. Det er ikke bare Finnair de konkurrerer med, og ettersom du er så fokusert på omveier, bør du ikke glemme at det også er andre selskaper som har en betydlig Østen-trafikk fra ARN - og det er en lenger omvei å fly via LHR, CDG og AMS for eksempel. Jo lenger du skal, jo mindre vesentlig blir dette ...
Ja klart det, Finnair sin rute har jo bevist at det er svært mange svensker som velger andre alternativer til Tokyo.....
SAS ser helt sikkert at Stockholm lekker spesielt mye til Finnar på trafikk til Japan og ønsker nok å demme opp for dette, men det gjør de ikke med 3 ukentlige fra ARN.
__________________
Lufta er for alle!

Last edited by MartinL; 02-04-2009 at 15:45.
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2009, 16:03   #12
Jarlabanke Vking
ScanFlyer Silver
 
Jarlabanke Vking's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
Default Re: Ny långdistans för SAS?

hvorfor tenker man ikke på Osaka og med denne nye avtalen?
__________________
Upcoming flights;

mange!
Jarlabanke Vking is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Air Nostrum för SAS SWE737 Flyforum 15 20-03-2013 17:22
Lufttrycket för högt för Jas sail4fun Flyforum 22 02-02-2012 07:38
Problem för SAS på Arlanda? RolfL Flyforum 5 12-12-2010 16:19
För långt namn för Ryanair sail4fun Flyforum 13 22-09-2008 23:43
Air Greeland för SAS Savipix Register- og ATC-Forum 6 02-10-2007 15:52


All times are GMT +2. The time now is 13:01.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.