![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Foreldrene mine skal på tur og har bedt meg om å sjekke priser til Østen.
Ønsket utreise: Uke 46 (10-16. november - helst i første halvdel av uken) Hjemreise: Uke 49 (1-7 desember - helst i første halvdel av uken) Reiser fra OSL og skal først til HKG. De ønsker 5-6 dager i HKG før de drar videre til TPE. Der skal de være fram til hjemreise i uke 49. Kriteriet er maks 1 mellomlanding. De reiste med Virgin Atlantic via LHR sist og var ikke helt happy. Reiste Economy og det var visstnok veldig trangt. Min mor har litt problemer med ryggen så hun trenger helst et sete med litt recline... Så derfor er jeg både på utkikk etter gode Economy-alternativer og også type Economy Extra/Premium eller i "verste fall" Biz-billetter for begge to. Dette er spesielt viktig på strekningen OSL-HKG og TPE-OSL. På strekningen HKG-TPE så holder det med Economy. Reiste med Cathay Pacific sist og det var helt kurant og greit. Noen som kan komme med gode forslag? Har prøvd Farmer sin nettside, men har foreløpig ikke mye klokere. Ser at man ikke får booket Finnairs ruter hos Farmer og går jeg inn på Finnairs nettsider så får jeg kun booket OSL-HKG og ikke returen TPE-OSL... Alle gode tips og råd tas i mot med takk! I mellomtiden leter jeg selvfølgelig videre på egenhånd, men jeg regner med at det er mange her som har bedre verktøy og kunnskaper enn meg. Mine foreldre er rundt 60 begge to så reisen bør helst gå så "smooth" som mulig.. ![]()
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 08-09-2008 at 21:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
BA har premium economy (med restriksjon) for rundt 14.000 kr/pax, seter omtrent som de SAS har på sine mellomklasse og algt fremme i . Er nok en del rimligere enn C-klasse. BA flyr dog ikke på TPE.
Og hvis de vil ha en stopp i London på veien så får de LHR-HKG for ca. 8000 pr. person t/r i Øko+, BA har salg fra London frem til 23/9 (men ikke fra Oslo). (Så får andre finne frem sitt favorittselskap........)
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har rotet litt rundt og ser at det er plenty av muligheter til å finne round-trips på OSL-HKG, men problemet er hjemturen fra TPE-OSL... HKG-TPE går jo greit siden dette er en separat rute. Men når man skal hjem igjen fra TPE så blir det ikke fort litt klønete hvis man har bestilt round-trip OSL-HKG med selskap 1 og TPE-HKG med selskap 2?
Mange gode tilbud på OSL-HKG, så en tur/retur hadde jo gått. Problemet er returen når folka befinner seg i TPE... Samme problemstilling med f.eks. BA fra OSL-HKG tur/retur via LHR. TPE vil fortsatt være utgangspunktet for hjemreisen... Noen som vet hvordan det er å sjekke inn baggasje hele veien når man har TPE-HKG som en booking og HKG-LHR-OSL i en annen booking?? TPE-HKG er det uansett ikke BA som opererer.
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 08-09-2008 at 22:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
CX og BA er jo gode venner, så det er vel en mulighet for noen kombinasjoner der kanskje?
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ikke mulig å booke TPE-OSL på ba.com i alle fall.. får "forske" litt mer
![]()
![]() |
#6 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det du kunne gjøre var jo å bruke SAS sine rimelige Z klasse (biz) billetter til BKK, og videre derfra med TG til HKG og Evergreen eller China Airlines HKG-TPE og TPE-BKK.
OSL-CPH-BKK/ retur koster rundt 20' i biz og er du heldig får du en fixed Eco Extra til 12' hvis det er godt nok. BKK-HKG-TPE-BKK i den perioden du beskriver koster fra kr 5400 ifølge Wideroe.no. Da får de prøve både Emirates, China Airlines og KLM. Kanskje det kunne være noe? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Sjekk Seat24, de har hatt fabelaktige priser med CX i senere tid. Min frue fikk
OSL-LHR-HKG-MNL med BA/CX for kr. 6.900 ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Cathay Pacific har de veldig gode erfaringer med, så jeg sjekker litt rundt
![]() Det jeg egentlig er på utkikk etter er en tur/retur reise OSL-HKG-TPE med en stopover på 5-6 dager i HKG på vei ned til TPE. Får fortsette å lete litt rundt på Farmer sin nettside + diverse andre..
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 09-09-2008 at 09:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Noen som kan si hvordan innsjekk på hjemreisen vil foregå hvis man bestiller OSL-LHR-HKG tur/retur med BA og kjøper HKG-TPE-HKG som en separat booking? Vil man da på hjemturen kunne sjekke inn TPE-HKG-LHR-OSL på TPE eller vil dette medføre ekstra arbeid for mine foreldre i transfer på HKG?
Noen tips på hvor jeg kan bestille tur med BA's Premium Economy OSL-LHR-HKG tur/retur + HKG-TPE-HKG i vanlig Economy med f.eks. Cathay Pacific/Eva Air/China Airlines ++ og få alt denne inn på en billett så blir jeg happy. Jeg får ikke booket fly mellom HKG-TPE-HKG på ba.com... Og legger jeg inn ønsket flyselskap CX og BA hos Farmer så får jeg kombinasjonen OSL-LHR med BA og LHR-HKG med VS (Virgin Atlantic) som de ikke ønsker...
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Det med innsjekk av bagasje på separate billetter tror jeg er veldig avhengig av avsenderselskapet. BA gjør det for deg dersom du skal med "BA til BA" eller "BA til OneWorld".
BA Separate Tickets Policy http://www.speedbirdclub.com/dk/rese...paratetickets/
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takk for linken. Ser den i hovedsak omhandler separate billetter der BA er første selskap. Så spørs det jo hvordan ting håndteres hvis f.eks. CX er første selskap (TPE-HKG-LHR-OSL). Finner ingenting om dette på CX's nettsider.
CX er vel med i oneworld sammen med BA. Spørsmålet er om CX på TPE er villig til å sjekke inn baggasjen hele veien til OSL (TPE-HKG-LHR-OSL) når det er BA som opererer strekningen HKG-LHR-OSL. Foreløpig ligger det an til OSL-LHR-HKG tur/retur i Premium Economy med BA og HKG-TPE-HKG med CX i vanlig Economy. Men avventer litt med å bestille til jeg bl.a. har fått avklart spørsmålene rundt innsjekk på returen.
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 09-09-2008 at 11:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
US gjør det i hvert fall ikke for SAS. Han jeg spurte skjønte ikke en gang at det gikk an å spørre om slikt. Det var jo separate billetter! Dumt spørsmål.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Sitter foreløpig litt på gjerdet... irriterer meg over at man ikke kan bestille innen oneworld på tvers av selskapene på selskapenes egne nettsider... Alt hadde vært så enkelt om enten BA eller CX hadde "åpnet" for andres ruter. Var ikke mye hjelp å få fra websupporten til Farmer. Fikk beskjed om å ringe, og på telefon så tror jeg ikke hun jeg pratet med hadde så mye peiling på internasjonale bookinger selv om jeg valgte "utland"...
Er denne her helt umulig å booke selv tror dere? Må jeg krype til korset og oppsøke et reisebyrå??? Tur 1: OSL-LHR-HKG med BA (enten Premium Economy eller Club World) Tur 2: HKG-TPE med CX (Economy) Tur 3: TPE-HKG-LHR-OSL (TPE-HKG med CX i Economy og HKG-LHR-OSL i Premium Economy eller Club World) Finnes kanskje ingen bookingmotorer på nett som lar deg detaljstyre dette bortsett fra hvis man booker OSL-HKG-OSL separat fra BA's nettsider og booker HKG-TPE-HKG separat fra CX's nettsider? Tur 3 er ikke optimal hvis jeg ikke får alt på en "billett".
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 09-09-2008 at 21:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Snodig det der - alliansene skryter voldsomt av samarbeid, men å få kjøpt en billett av dem - nei da!
Ser ut som http://www.expedia.co.uk hvertfall har mulighet for å velge Premium Economy. Mulig denne også kan hjelpe: http://www.lastminute.com Virker som de norske bare har booking for dummies.......
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 09-09-2008 at 23:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har benyttet NZ på LHR-HKG-LHR de siste gangene jeg har reist til sydøst asia (MNL og BKK) hvor det var nødvendig med stopover i HKG. NZ har et meget godt produkt i sin Premium Economy og som regel finner du lavere priser enn hos BA/QF.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takk for tipset om NZ! Skal sjekke det ut!
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Pratet nettopp med BA Kundeservice og de kunne fortelle at mine foreldre uansett måtte ta ut baggasjen i Hong Kong på tur hjem og deretter sjekke denne inn igjen. De har samarbeid med CX, men anbefaler at man bestiller OSL-HKG tur/retur i en booking og kjøper HKG-TPE tur/retur i en annen booking. Ikke særlig praktisk med tanke på hjemreisen.
Tror jeg skal dobbeltsjekke med et reisebyrå også...
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
RTW: OSL-ARN-HKG-PVG-GUM-TKK-PNI-KSA-KWA-MAJ-HNL-LAX-ARN-OSL (Inkl. 'UA155 -The Isla | Utpaatur | TripReports | 39 | 11-01-2018 13:44 |
ZQN-AKL-HKG-TPE-BKK-IST-OSL (2014) | SeatBelt | TripReports | 26 | 07-01-2016 15:44 |
TPE-HKG-DPS i C med Cathay Pacific | jcnorway | TripReports | 21 | 14-12-2010 20:09 |
OSL-BKK-DPS-HKG-NRT-CPH-OSL TG-CX-JL-SK | Jarlabanke Vking | TripReports | 23 | 23-08-2009 17:57 |
OSL-CPH-PEK-HKG-BKK-ARN-OSL Del 1 | Chriscross | TripReports | 4 | 20-01-2009 15:43 |