![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Vaer hilset, blekansikter!
Det har saa smaatt begynt aa kjoeles ned ute, det er naa bare 27 grader igjen. Blir vel noen faerre i loepet av natten, men det skal bli godt opp paa tredvetallet torsdag ogsaa. Men heldigvis ser det ut som at Tor Med Hammeren stikker innom mot kvelden .. forhaapentligvis bringer han med seg litt regn ogsaa. Med selskap av en Red Hook IPA har jeg ledd meg gjennom Speedys siste trip-report, et mektig epos som ikke maa misses! Var ogsaa ute og fikk meg en ny telefon idag .. en kjekk liten Blackberry Pearl 8120 som kan brukes til det meste. Naa maa jeg bare finne ut hvordan jeg kan legge inn Boenda Fra Nord som ringetone ... Saa naa er jeg klar for reise mot kjoeligere breddegrader .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hepp hepp i fra Minneapolis.
Ferdig med moetene for dagen i 5 tiden, min nye arbeidsgivers direktoer for US and A ville vaere med for aa se hvordan jeg presterte i moeter med store kunder. Mannen er fra Singapore og snakker ikke engelsk, men Singlish... Saa etter foerste moetet, hintet jeg kraftig frempaa at han kanskje skulle CAN IT litt i de neste moetene.. Gikk meget bra, fikk umiddelbart en bestilling paa 240K fra Target!! Heldigvis skal han ikke vaere med i moetet i morgen, prekivert til SFO paa ettermiddagen i dag. I Petter Sellers aand har han i dag faatt navnet Yellow Minkey! To oel i baren, straks kveld. Ha en hyggelig dag |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
God torsdag morgen... Blir en del kontorarbeid før jeg henter unger i barnehagen og på SSFO (SommerSkoleFritidsOrdning) - vi skal være to-barns foreldre resten av uken.
Hovedstaden er letter overskyet - hvor blir det av varmen og solen? Ha en bedre torsdag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God morgen! Ny dag, nye muligheter. Jeg begynner å skimte konturene av helg i fjerne. Glad jeg ikke valgte fotballkveld i går, det ble visst en tidvis svart opplevelse. Ser heller frem mot kamp i kveld i festlig lag med gode venner. Straks tid for å kjøre utover mot forus....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
God morgen. For alle som har lest EB's vintips og savner de stort, kan trøste seg med harde fakta fra bygde-Norge: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=501049
Kanskje en ide EB med et par tips til? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God morgen fra Forus! Skal bli godt med helg, kjenner at denne gamle skrotten trenger det.
Blir mindre IT-arbeid i dag, blir nok mer papirarbeid og koordinering i dag. Så i dag bør jeg være fokusert på kun den ene tingen. ![]() Ha en fin dag forumister ![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
God morgen fra Oslo. Snart er det tid for avreise til OSL for det så blir å teste NB ned til sørligere breddegrader. Ha en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
God morgen fra hovedstaden i grått. Første om møter meg på jobben er Finansavisen som har klint SAS og DY utover førstesiden med overskriften "Dårligst i Europa", så da sporet liksom starten på arbeidsdagen litt av. Ble en kaffekopp og litt avislesing på morgenkvisten.
Ha en strålende dag!
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ja kanskje vintipsene kommer tilbake - over sommer`n...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er det hvite uker som står for døren EB (med hvitvin)?
![]() I kveld er det start av en liten miniferie for meg (en og en halv dag + helgen) med slektsstevne på Vestlandet. Været ser ut til å bli så som så, men for en pollenallergiker skader det ikke med noen regndråper. Dere får ha en god helg! Og ja, jeg flyr SAS i kveld ![]()
![]() |
#11 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
I går ble det hyttetur med de søte små. Ikke mye temperatur å skryte av. 16 grader ute pluss vind. Men det går jo an å sitte inne også!
Idag er det tilbake på jobb og noen møter før det blir pappaperm igjen i morgen. Været er ikke det helt store og de melder ikke noe varmere mot helgen heller, så sommeren lar vente på seg. Selv 10 dagers varselet på yr.no kan ikke melde om varmere vær i vente. Skuffende! Akk, ja! Det er vel derfor vi drikker! Skål! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
God morgen,
Fin dag med steinsprut i frontruta, noe skal det jo være hele tiden. I kveld kommer barna for 2 uker ferie, og vi starter med avreise til Skei i morgen. Etter det blir det Oslo-området for oss denne gang. Får se hva vi finner på, det blir unektelig noe væravhengig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Ingen ferie før i slutten av august, men da har man jo noe å glede seg til
![]() Siste innspurt før helgen nå. Ha en fin dag folkens!
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God morgen fra Gardermoen.
Arbeidsdagene er etterhvert godt i gang etter tre ukers ferie, som ble tilbrakt i fred og ro hjemme. Kjenner at kroppen fortsatt ikke er med på å stå opp tidlig om morgenen... eller forresten... det er den jo aldri... ![]() Ha en fin dag alle sammen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God formiddag fra STO. Startet dagen med en løpetur i Hagaparken før klokken 7! (slå den du, EB!) og i kveld blir det kveldsspotting på ARN med Savipix (heng dere gjerne på andre flyfreaks som er i ARN-området ved 18-tiden), og i morgen blir det tidlig opp og SK0700 (som går 07:00!!) til HEL, med et møte med våre finske kolleger (etterfulgt av kaffe og overlevering av snus til Ludde), og så nytt flyselaskap (Blue1) HEL-ARN og gode gamle 499 tilbake til OSL og så en helg med familien etter nesten en full uke i den svenske hovedstaden. Glad torsdag forumister!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
God formiddag fra Lilleaker,
Etter hvert så kom solen på morgenkvisten. Dagen startet med SK4002 og LN-RRC fra SVG inn til OSL. For første gang var denne morgenavgangen satt opp på gate 19 med bussing ut til stand 23. Det hele gikk tregt. Ombordstigning begynte alt for sent i forhold til fjernparkering av kjerra. 15min før avgang startet øvelsen. Et menneske på gate som virret opp og ned mellom gate og buss før de ble enige. Ut gjennom gate , ned trappa till buss, inn i denne inklusive venting på noe ukjent , bort til maskinen og ombord i -RRC. Mer venting , skipper'n opplyste at det kom flere folk , ny last med folk kom med bussen. 88sjeler i alt til slutt. Omsider ble vi "døttet" ut fra stand og de fyret opp maskineriet , 25min etter oppsatt rutetid. Vi var i luften over halvtimen etter opprinnelig avgangstid. Skipper'n kom på PA'en i luften og beklaget det hele. Han skyldte på problemer med baggasjeanlegget. Tull , tøys og fanteri! Baggasjen var allerede ombord når jeg entret maskinen 10min før avgangstid. Dette holder ikke SAS! En slik forsinkelse på første maskin ut om morgenen er uakseptabelt og lunsjen er brukt til å sende e-post til det lokale SAS kontor. Flighten forøvrig gikk fint og under kan sees noen images fra morgenens øvelse over fjellet fra det grønne sørvest land . Hovedstaden Tananger vokser enormt for tiden og blir etter hvert en av landets største havner og industriområde med hovedvekt på oljeindustrien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Noen har punchet inn feil tider. Vi var airborne 06.37 på mitt kronometer , noe som var 32min etter oppsatt avgangstid. Det som ikke er bra er tendensen hver uke for sene avganger. Nå er jo feriefolket delaktige i å skape forsinkelser når sant skal skrives. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
|
![]()
Naa vet man ikke hvorfor boarding startet sent, men jeg er i prinsippet enig med OJB. Men det gaar fint an aa boarde 88 pax paa halve tiden, selv med bussing. Har gjort det selv mange ganger. Saa det er nok sannsynligvis en historie bak ...
Skyet og klamt her i Alpharetta .. allerede 22 grader .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|