![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Her kommer en rask bildeserie fra flyplassen på
Gran Canaria (LPA/GCLP). På Gando-flyplassen er det to rullebaner, og som regel bra med trafikk alle dager i uken. I tillegg til (selvsagt) mye charter, er det også mye rutefly. Gjør oppmerksom på at bildekvaliteten er svært varierende, pga. motlys eller andre forhold som har gjort det vanskelig å ta bilder. Kameraet er et enkelt kompaktkamera av typen: Canon Digital IXUS 50 (med hele 3x zoom ja!). Del 1 av 2: (evt. bildetekst står UNDER bildene) ![]() ![]() Ingen tvil om, at Finnair sine B757 gjør seg godt med winglets! ![]() ![]() Ikke mindre enn tre stk. flotte A321-200 fra SAS Danmark ![]() Airbus A319 er en flott maskin, og i Iberia-fargene gjør den seg meget godt ![]() ![]() ![]() ![]() Futura sin B738-maskin snart parkert ved gate, to av tre SK A321 sees i bakgrunnen ![]() ![]() TUIfly Nordic sin B757-200, flott fly - ja visst! Men er nok en av de trangeste maskinene man kan sitte i, av chartermaskinene i skandinavia/norden. ![]() ![]() ![]() Og slik kommer snart MyTravel-maskinene (også her på berget) til å se ut etterhvert, ikke den verste forandringen spør du meg - bedre enn de orange "Easyjet"-fargene som MyTravel har i dag ![]() MyTravel med sin A330-200 fra OSL har nettopp landet, og taxer forbi oss
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... Last edited by Blackhawk; 25-01-2008 at 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Del 2 av 2:
(evt. bildetekst står UNDER bildene) ![]() ![]() ![]() Var ikke mye skitten, denne flotte A321-200 fra SAS Danmark ![]() ![]() Binter med sin ATR-maskin, i de gamle fargene ![]() ![]() ![]() Vanker ikke akkurat mye bonuspoeng, for å gjette at denne SK B737-800 kom fra Norge ![]() Nok en Binter-maskin, denne gang i de nye fargene i det minste ![]() ![]() ![]() Eneste bilde fra OSL: en B738 fra TUIfly Nordic, som har kommet inn tidligere på kvelden ![]() ![]() To bilder av Gando-flyplassen på Gran Canaria (LPA) fra luften Det var flybildene, og nå til et lite maritimt innslag; Her kommer noen "bonus-bilder" av en av de største katamaranene som Fred.Olsen Express har i rute mellom Kanariøyene. Bildene nedenfor viser "Bentago Express" som går mellom Gran Canaria (helt vest på øya, fra Agaete/ Puerto de las Nieves) og Tenerife (Santa Cruz). Søsterskipet heter "Bencomo Express" og er helt lik (dog noe mindre pax, 871 totalt) Denne flotte katamaranen tar max. 941 pax, 80 biler, og 260m m/ cargo - og går i opptil 38 knop (ca. 70 km/t) Det er 8 avganger hver vei på hverdager, og ruten trafikkeres av to like skip. overfarten tar ca. én time. ![]() ![]() ![]() Da håper jeg noen av bildene falt i smak, legg gjerne igjen kommentarer eller spørsmål dersom ønskelig!
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Mycket vackert! Alltid trevligt med bilder från Las Palmas!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FlyKirurg
|
![]()
Bildene dine er så fine at jeg kommenterer dem her og
![]() Mvh Kim Jørgen
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Gledelig å se igjen bilder fra min favorittøy Gran Canaria.
Hvor sto du når du tok bildene, på terrassen? Fin serie bilder dette. Airbus 330. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flott
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Om man som jag även är intresserad av färjor så är den fantastiska sajten Fakta om Fartyg oumbärlig. Man får t ex veta att HSC Bentago Express kan gå i 38 knop...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Takker for hyggelige tilbakemeldinger og kommentarer, dette settes
stor pris på! Airbus330: ja de fleste er tatt fra terrassen, noen fra bakken og noe fra fly. Viking255: ja Fakta om Fartyg-siten er bra, riktignok brukte jeg Fred.Olsen Express sine egne info-brosjyrer denne gangen - når jeg skrev om litt specs, men ellers er Fakta om Fartyg ett bra oppslagsverk!
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Som jeg har sagt før, setter stor pris på bilder fra slike charter flyplasser. Flotte bilder var det også. Om ikke alle var av topp kvalitet.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Mye bra der, og interessant å se båtbildene også!
![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Til de som gjerne vil se alle båtbildene, kan disse sees via
denne linken: STP-Forum: http://www.stp-norway.com/Forum/view...4ee61c2512ae2d Der har jeg også skrevet litt mer fyldig om rederiet og den fullstendige flåten til Fred.Olsen Express..
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ser på osl.no at det er ikke mindte en 8 ankomster fra LPA nå i kveld, hvorav 3*SK.no +1 *DY , er det noen som lett kan se hvor mange SK maskiner det totalt var på LPA i dag ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Interessant aa se Aerolineas Argentinas med tysk registrert 737-500 - gjetter paa at den var paa vei til Buenos Aires og at AR naa ogsaa kjoeper 737-500 fra Lufthansa i tillegg til de som kommer fra Air France
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
D-AHLD er ex-Hapag Lloyd/Hapag Express/TUI.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og det var tidligere pink med T Mobile på
http://www.planepictures.net/netshow.php?id=717788
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Etter mange flotte serier fra deg i fra dette stedet begynner jeg å stille spørsmål som; "hva i all verden gjør jeg her i Norge?" og "kommer det noen gang til å bli sommer i Norge?". Om ikke annet har jeg ihvertfall flotte bilder fra deg å kose meg med!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Takker så mye! Kjempehyggelig at bildene falt i smak, selv om bildekvaliteten
nok er bedre på mine tidligere innlegg fra Tenerife og Lanzarote.
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Takker! Alle bildene er faktisk behandlet med "Corel Paint Shop Pro X" -
der jeg kjører dem enten igjennom "One step photo fix" eller at jeg justerer kontrast/lysforhold manuellt.
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Brukte CS3- Auto Levels og Auto Colors + gjorde det ørlite lysere i Levels!
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spørsmål om SAS til Gran Canaria (LPA) | Chriscross | Reiseforum | 3 | 27-11-2012 13:49 |
Las Palmas (LPA) er blitt Gran Canaria | LN-RJJ | Småprat | 2 | 04-03-2012 20:12 |
Bilder fra Gran Canaria Airport (LPA) | sandnes | Bilder & foto | 14 | 22-12-2009 13:40 |
Islas Airways og Binter Canarias på: LPA-ACE-LPA (Gran Canaria-Lanzarote) | Blackhawk | TripReports | 19 | 28-03-2009 15:54 |
Spotterbilder Gran Canaria | Airbus 330 | Flyforum | 37 | 13-09-2006 12:05 |